AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #1 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg har siden 2018 arbeidet 60% grunnet permanent skade som har gjort at jeg har havnet i rullestol. Har verdens beste arbeidsgiver som har vært veldig flink å tilrettelegge, slik at jeg for det meste kan arbeide fra hjemmekontor. Har hatt aap og søkte om 40% uføretrygd. Søknaden (og klagen) har jeg fått avslag på- inntektsevnen er ikke redusert nok. Så jeg har det siste året levd på inntekt fra min 60% stilling. Det har tært på sparekonto og det er helt umulig å leve på den inntekten. Slik jeg ser det har jeg nå to alternativer. Jeg får legge livet på hyllen og bruke det lille overskuddet jeg har på å arbeide mer. 1. Forsøke å arbeide 100% noen måneder for å opparbeide meg nye sykepengerettigheter. 2. Forsøke å stå i 80% stilling over tid og bare ta det økonomiske tapet det medfører. Jeg fikk for et år en engangsutbetaling fra forsikring gjennom arbeidsiver, som gir utbetaling for atbeidsuførhet. Jeg fikk da utbetalt 40% som en engangssum. Må denne tilbakebetales? Anonymkode: 7a72b...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå