Gå til innhold

Drømmetydning - ave Maria holder blå undulat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette drømte jeg:

Sto nederst i en trapp og ventet på noen. I det ene trappetrinnet var det et maleri av ave Maria som holdt en blå undulat. Personen kommer ned fra trappen og vi ser en stor svart skorpion. Personen syntes dette var spennende og fremprovoserte et stikk i ansiktet (øyet). Han ble akutt bevisstløs og det ble kaos for å prøve redde han.

(Jeg har tidligere passet en blå undulat for denne personen, men vet ikke om undulaten representerer noe med meg eller han)

Anonymkode: 5f734...fea

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min intuitive tolkning av drømmen er at du har en person i livet ditt som ikke er den han/hun utgir seg for å være og at dette kan skape problemer for deg. Hold litt avstand og forsøk å se på personen i nytt lys, så oppdager du kanskje nye sider ved dette mennesket. 

Anonymkode: cc5e4...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du at denne personen ikke tar godt nok bare på seg selv? 

Anonymkode: 9722c...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 15.13):

Dette drømte jeg:

Sto nederst i en trapp og ventet på noen. I det ene trappetrinnet var det et maleri av ave Maria som holdt en blå undulat. Personen kommer ned fra trappen og vi ser en stor svart skorpion. Personen syntes dette var spennende og fremprovoserte et stikk i ansiktet (øyet). Han ble akutt bevisstløs og det ble kaos for å prøve redde han.

(Jeg har tidligere passet en blå undulat for denne personen, men vet ikke om undulaten representerer noe med meg eller han)

Anonymkode: 5f734...fea

Hei, jeg tyder drømmer. 

Trapp:

Person går opp i trapp = han lærer og utvikler seg

Person går ned i trapp = Han utforsker ting underbevisstheten 

Jomfru Maria = Kjærlighet, selvkjærlighet, ultimate mor. Evt noe vansker i relasjoner / seksualitet 

Undulat = suksess, glede, suksess i jobb 

Skorpion: en situasjon som er vond i livet. stikk, negative kommentarer. selvdgstruktivhet. Død/fødsel 

Skade i øye = Å nekte å se sannheten, å unngå intimitet 

Bevisstløshet = hjelpesløs

Sånn jeg ser det da du, så drømmer du at din venn har en oppgave i å gå ned i sin (trapp) underbevissthet.  Der vil han finne jomfru maria ( selvkjærlighet, kjærlighet) og denne selvzkjærligheten holder i fuglen ( hans suksess og kjærlighet ) fremover. 

Men går han forbi og fokuserer på skorpionen, altså det vanskelige i livet, selvkritikk, kommentarer og stikk mot andre og spesielt seg selv, så vil han føle seg hjelpeløs, og andre må da hjelpe han tilbake til livet. 

Det kan jo være at denne personen egentlig bare føler seg hjelpesløs og har en veldig sterk indre selvkritiker. Kanskje har han traumer i underbevisstheten som han må utforske, men han har en tilbøyelighet for å nekte å se sannheten i øyet og vil helst unngå den intimiteten med andre. Det er dumt, for han må jo lære at det å dele sine indre følelser er viktig for å føle kjærligheten andre har for han. Det er sånn man blir glad i seg selv, når man tar imot kjærlighet og gir kjærlighet.

Kanskje må han faktisk utforske disse vanskelige tingene for å heles men han må ha hjelp med det da, som feks i terapi. ( alle folkene som hjalp han ) 

Men det vil gå bra, han har en jomfru maria, som er selvkjærlighet og hun har undulaten, som er hans suksess i livet. Disse går hånd i hånd, om du forstår. Altså hans suksess er avhengig av at han lærer seg å bli mer kjærlig ovenfor seg selv.

Du har jo en gave du da, og jeg drømmer også sånn som det her om andre. Det som er gaven i det er at du kan bryte ned symbolene og se etter hva slags råd som kan gis til personen. Her hadde jeg sagt til vedkommede at de ikke trenger å føle at de må holde alt inne i seg, at de bør ta kontakt med noen å snakke om selvktiriske tanker, og angst og sånt. Man trenger ikke være alene om det. Når han begynner å utforske traumene sine så vil han også utforske selvkjærlighet, fordi han får den hjelpen han trenger av en terapeut og lærer seg å være intim og sårbar. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...