Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tjener godt, men det hjelper ikke meg i å kjøpe en leilighet i området jeg vokste opp i. For å få råd til det må jeg tjene 2,5 millioner i året. De to eneste måtene å få til det på er å sjanse som grunder eller bli konsernsjef. Får jeg tilslutt råd så må jeg bruke lønna på å nedbetale lånet- akkurat som folk som tjener 400 000 i året. Hvordan klarer dere å bli motivert av høyere lønn?

Endret av Majer
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du bo der du vokste opp?:klo:

Jeg blir ikke motivert av høyere lønn, men jeg bor billig og har penger til overs hver måned. Det viktigste for meg er å ha balanse mellom arbeid og fritid.

Skrevet

Du finner sikkert noe billigere ti min unna? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hehe, klart jeg blir motivert av høyere lønn? Jeg har heldigvis ikke behov for å bosette meg i et dyrt område selv om jeg tjener bra. Jeg bor ikke der jeg vokste opp, men derimot på østkanten blant ungdomsgjenger og innvandrerfamilier. Og folk er hyggelige her! 

Og siden jeg kjøpte en rimelig leilighet under takst, har jeg masse penger til overs hver måned til å bedrive en relativt dyr hobby, og unne meg det jeg har lyst på. Livet smiler 😁 

Anonymkode: 85676...e04

Skrevet
21 hours ago, Majer said:

Jeg tjener godt, men det hjelper ikke meg i å kjøpe en leilighet i området jeg vokste opp i. For å få råd til det må jeg tjene 2,5 millioner i året. De to eneste måtene å få til det på er å sjanse som grunder eller bli konsernsjef. Får jeg tilslutt råd så må jeg bruke lønna på å nedbetale lånet- akkurat som folk som tjener 400 000 i året. Hvordan klarer dere å bli motivert av høyere lønn?

På hvilket grunnlag har du beregnet at du må ha minst 2,5mill i årslønn for å kjøpe bolig? Da vil du ha sånn omtrentlig 125k utbetalt i måneden, da har man i utgangspunktet ganske grei fleksibilitet i personøkonomien... Siden du tydeligvis er alene og tjener alle pengene dine selv, kan man vurdere levekostnader til et sparsommelig nivå, så med over 100k i måneden til gjeldshåndtering vil du kunne kjøpe noe ganske stort. Eller må du bo på Gimletoppen?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...