Gå til innhold

Kneet blir jo ikke bedre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk påvist degenerativ ruptur i mediale menisk, og har holdt på med øvelser fra fysio i litt over 3 mnd. Følte at det ble bedre etter 2 mnd ca, men nå er det flere dager der det er vondt å gå eller belaste kneet. Jeg har til og med begynt å få symptomene det startet med, i det andre kneet og. (Knepping/klikking ved bøying.) Hvorfor skjer dette når jeg har begynt med øvelser?? Sykler litt og siden det skal være bra. Blir så oppgitt og demotivert. Har så lyst å gå turer, og etterhvert fjellturer uten at det gjør vondt.

Anonymkode: c3018...23c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du tok MR, tok du med kontrast, sånn at de fikk hele oversikten?

Anonymkode: e7bed...28a

• Nyttig 1
Skrevet

Mener jeg har svart deg før. Du bør snakke med lege om henvisning til ortoped, eller gå til privat ortoped, og diskutere mulighet for kikkhulsinngrep. Det er ikke uvanlig at de da oppdager mer rusk, f.eks. at biter av menisk som de ikke så på MR ligger inne i leddet. Når de da får ryddet opp i leddet kan resultatet bli veldig bra.

Siden du trener - pass på at du også tøyer!

Anonymkode: e5558...cf6

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mener jeg har svart deg før. Du bør snakke med lege om henvisning til ortoped, eller gå til privat ortoped, og diskutere mulighet for kikkhulsinngrep. Det er ikke uvanlig at de da oppdager mer rusk, f.eks. at biter av menisk som de ikke så på MR ligger inne i leddet. Når de da får ryddet opp i leddet kan resultatet bli veldig bra.

Siden du trener - pass på at du også tøyer!

Anonymkode: e5558...cf6

Jeg både gjør øvelser og tøyer. Men har mye spenninger rundt hofte/lysk-området. Og ett punkt som har plaget meg av og på i flere år. Vært til utallige undersøkelser og mr, men de fant ikke noe. Var til privat ortoped med kneet, og alt han sa var at ja, jeg kunne operere siden kneet hadde låst seg. Det låser seg ikke lenger, og det er ikke like ille hver dag, noen dager kjenner jeg nesten ingenting.  Jeg har lest at man ikke bør fjerne noe sv menisken med kikhull hvis det ikke er dkikkelig ille, siden man kan få artrose da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Når du tok MR, tok du med kontrast, sånn at de fikk hele oversikten?

Anonymkode: e7bed...28a

Vet ikke, men de så vel alt. Degenerativ ruptur i mediale menisk, og en liten cyste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg både gjør øvelser og tøyer. Men har mye spenninger rundt hofte/lysk-området. Og ett punkt som har plaget meg av og på i flere år. Vært til utallige undersøkelser og mr, men de fant ikke noe. Var til privat ortoped med kneet, og alt han sa var at ja, jeg kunne operere siden kneet hadde låst seg. Det låser seg ikke lenger, og det er ikke like ille hver dag, noen dager kjenner jeg nesten ingenting.  Jeg har lest at man ikke bør fjerne noe sv menisken med kikhull hvis det ikke er dkikkelig ille, siden man kan få artrose da.

IMG_5560.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...