Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten skal døpes neste helg. Er det virkelig nødvendig med bordkort?😅 jeg tenker vi heller vil at folk skal kunne sette seg der de selv ønsker, men bryter det med alle tradisjoner? Hva gjorde dere (for øvrig både dåp, komfirmasjon og bryllup)

Anonymkode: 90093...59d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må ikke nei ☺️ det bestemmer dere selv 

Anonymkode: 5e50c...e65

Skrevet

Hadde bordkort i konfirmasjon og bryllup, men nå er ingen her døpt så noen dåp har vi ikke hatt. Men har vært i dåpsfest, og kan ikke huske at det har vært bordkort der. Nå er det mange år siden jeg har vært i dåp, så mulig det er vanlig med bordkort nå.

Anonymkode: aacfc...4a6

Skrevet

Jeg var innom samme tanke som deg, men er glad jeg hadde bordkort i dåpen. Det er en mer formell anledning og vi har stor familie så det ble mye folk.

Vi hadde ikke bordkort i ettårsdagen og da ble det litt kaos med hvem som satt hvor, eldre slektninger som ikke fikk stol men som ikke klarer sitte i sofa og spise, jeg og gubben måtte finne hver vår krakk for å få sitte sammen med ettåringen som trenger hjelp ved matbordet osv 😅

• Nyttig 1
Skrevet

Vi hadde bordkort, for å sikre at alle kom med noen de kjente og var komfortable med. Men man må jo ikke ha det, hvis relasjonen mellom alle de innbudte er god. Min mor var en dame som få likte, dessuten hadde hun blitt blodig fornærmet om hun ikke fikk sitte så nært dåpsbarnet som mulig. #kuetdatter

Anonymkode: 10960...278

• Hjerte 1
Skrevet

Vi hadde hverken innbydelser eller bordkort. Vi spredde bare ordet og at de som ønsket å komme var velkomne.

Var helt supert.

I konfirmasjonen derimot hadde vi bordkort, hadde aldri gjort det samme der.

Anonymkode: 5b5ea...a96

Skrevet
Anononyma skrev (7 minutter siden):

Jeg var innom samme tanke som deg, men er glad jeg hadde bordkort i dåpen. Det er en mer formell anledning og vi har stor familie så det ble mye folk.

Vi hadde ikke bordkort i ettårsdagen og da ble det litt kaos med hvem som satt hvor, eldre slektninger som ikke fikk stol men som ikke klarer sitte i sofa og spise, jeg og gubben måtte finne hver vår krakk for å få sitte sammen med ettåringen som trenger hjelp ved matbordet osv 😅

Ja, blir mer kaos med bursdag hjemme men nå leier vi lokale og dekker på likt så alle får sitte på stol uansett😂 sikkert kjekt når man er mange ja, vi har en liten dåp med kun 22 personer så alle kjenner hverandre godt :) 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi hadde bordkort, for å sikre at alle kom med noen de kjente og var komfortable med. Men man må jo ikke ha det, hvis relasjonen mellom alle de innbudte er god. Min mor var en dame som få likte, dessuten hadde hun blitt blodig fornærmet om hun ikke fikk sitte så nært dåpsbarnet som mulig. #kuetdatter

Anonymkode: 10960...278

Hahaa, da ville jeg vært rebell og plassert mamma på andre siden av langbordet😂

Anonymkode: 90093...59d

Skrevet

Vi hadde det -mest fordi vi har hatt en bitter skilsmisse i nær familie osv. så for at alle (ikke minst jeg) skulle kunne senke skuldrene mest mulig under selskapet, så sørget jeg for at i hvertfall de involverte parter ikke trengte se hverandre inn i øynene tvers over bordet eller sitte ved siden av hverandre. Samt at vi hadde en ungdom med sterk sosial angst tilstede, da tenkte jeg det var fint at hen kunne sitte med noen hen var trygg på.  Om dere tenker det er helt problemfritt at folk selv kan velge plass så er det ikke ett must med bordkort.

Anonymkode: 350d6...046

• Liker 1
Skrevet

Kommer  helt an på hvor mange du har i dåpen. Er det over 20 anbefaler jeg bordkort, for ellers blir det lett kaos, slik som flere over her beskriver. Og det er greit å sikre at foreldre sitter ved siden av dåpsbarnet, og at faddere sitter i nærheten av dem igjen, slik som det er vanlig. Det er jo en høytidelig feiring. Har hatt bordkort i alle slike sammenhenger, både dåp, konfirmasjon og bryllup. Tror jeg har spart meg selv for en del kaos med det altså.

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt må dere ikke ha det hvis dere ikke selv ønsker. Det er ingen regler for dåp. Ungen blir like døpt om dere har bordkort eller ei. 

Noen blir stresset av mangel på bordkort, siden det da kan være vanskelig å få sitte sammen om man er litt for seint ute når stol-leken begynner. Mens andre blir stresset av å bli tvangsplassert sammen med noen de helst ikke vil sitte med. 

Du velger helt selv, men jeg ville tenkt litt over gjestene, om det er noen som er nødvendig å skille, eller som helst skulle blitt garantert plass sammen med noen (typisk små barn få sitte med foreldrene, person med angst få sitte med partneren, osv). 

Anonymkode: f0b5b...0e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...