AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #1 Skrevet 5. oktober 2023 Får mange matcher på f.eks Tinder. Er mann og er i begynnelsen av 40 årene, men når jeg starter å prate med matchene så starter man alltid med Hei... og neste er gjerne hva den andre driver osv. Etter 2-4 ganger frem og tilbake så vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal skrive. Skal det flirtes, i tilfelle hvordan. Hvordan få dialogen til å flyte? Anonymkode: 6079f...38a
Gjest ElderMillenial Skrevet 5. oktober 2023 #2 Skrevet 5. oktober 2023 Det er vanskelig. Jeg prøver å se på bildene eller profilteksten om det er noe der vi har tilfelles som vi kanskje kan prate litt mer om. Kan også finne på å spørre hva de liker å gjøre når de kjeder seg. Det er mange ganger samtalen bare fisler ut fordi den andre parten svarer i korte setninger, da antar jeg de ikke er så interessert der og da og lar samtalen dø ut. Jeg liker ikke veldig pågående flørting, så den bør være litt subtil i begynnelsen, men finnes vel egentlig ikke noen fasit for det. Er jo best å gjøre det som faller naturlig for deg, så slipper du det blir påtatt også finner du noen som liker din måte å være på. Vinn vinn.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #3 Skrevet 5. oktober 2023 Dette er sikkert individuelt, altså, men jeg ser veldig lite mening i å chatte skriftlig med noen man aldri har møtt. Er så vanskelig å dra samtalen videre når man ikke har kroppsspråk og tonefall å tolke underveis. Jeg pleier å foreslå et møte ganske kjapt og ta samtalen deretter. Funker bra på to måter: for det første så får man sjekket hvor interessert vedkommende er (ganske mange av de jeg chatter med vil kun møtes sent på kveld og med alkohol innabords, så da kan jeg luke ut de), og for det andre så opplever jeg det som enklere å fortsette skriftlig samtale etter en fysisk date. Ofte har man pratet om temaer som man kan sjekke innom eller stille oppfølgingsspørsmål om uten at det føles unaturlig. Anonymkode: d28e5...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #4 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg har nettopp hatt en samtale hos en datingekspert og hun rådet meg til å legge mer vekt på energien i dialogen mer enn selve samtalen. Det var ikke så viktig hva vi skrev i begynnelsen, men at jeg alltid avsluttet med et spørsmål som viste at jeg var nysgjerrig på å lære han bedre å kjenne. Dette noterte jeg meg at hun sa jeg burde spørre om for å bli kjent og skape dialog: Når du reiser på ferie hva liker du å gjøre, og hvor liker du å reise? Hva var det mest spennende du opplevde i 2022? Hvis det er en ting som du må si er det mest tiltrekkende med en kvinne hva er den tingen? Hun sa også at det var lurt å avslutte med dette spørsmålet når man hadde skrevet litt frem og tilbake og så hive seg rundt på det som ble svaret: Hva har du lyst til å gjøre på vår første date? Anonymkode: ce5e9...9e5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #5 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Får mange matcher på f.eks Tinder. Er mann og er i begynnelsen av 40 årene, men når jeg starter å prate med matchene så starter man alltid med Hei... og neste er gjerne hva den andre driver osv. Etter 2-4 ganger frem og tilbake så vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal skrive. Skal det flirtes, i tilfelle hvordan. Hvordan få dialogen til å flyte? Anonymkode: 6079f...38a Jeg blir gal av 500 menn som skriver Hei.... (ingenting mer). Jeg svarer hei. Han spør: Hvordan går det? Puh. Fortell heller det mest interessante du har opplevd den dagen. Hei, tror du ikke jeg nesten ble påkjørt av ei barnevogn da jeg sykla hjem fra jobb i dag. Fikk hjerte i halsen pga. den stakkars ungen. Eller noe annet autentisk som du går og tenker på, som: "Er det teit å ha O`boy til middag på en tirsdag? Jeg er så lei av å skrive. Har bare Tinder på telefonen, og det er så langdrygt i forhold til å skrive på PC. Det verste en mann kan skrive er: Har du snap? Da tenker jeg: Her har vi en sexfiksert, litt smådum gubbe som ikke gidder og/eller er i stand til å kommunisere skriftlig. Så får jeg 1010 bilder av føttene hans og middagen hans, mens han maser om a) sex eller b) nakenbilder. Usj. Jeg vil gjerne møtes om han kommer til mitt hjemsted og spanderer en salat og jeg snakker gjerne på bildetelefon på Messenger ol. WhatsApp er litt ødelagt av nigerianske svindlere, da blir jeg skeptisk. Anonymkode: a052d...012 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå