Gå til innhold

Drikkeflaske i stål- barn

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det ikke beholderen som ikke bør være av plast så den ikke avgir giftstoffer?

Anonymkode: 80137...484

Jeg er ikke helt sikker, men mener det er ok så lenge den er fri for BPA? :) 

Skrevet

Veldig fornøyde med Liewood og Camelbak (sistnevnte holder bedre i oppvaskmaskinen, synes jeg) :)

Anonymkode: ffeee...568

Skrevet
On 10/5/2023 at 12:18 PM, AnonymBruker said:

Er det ikke beholderen som ikke bør være av plast så den ikke avgir giftstoffer?

Anonymkode: 80137...484

Det er jo plastsugerør nede i vannet. Kan ikke helt se at ikke det skal avgi giftstoffer på lik linje med beholderen. Om du skal unngå alle giftstoffer må du være veldig bevisst. Det er strenge reguleringer i Norge, men om du importerer plastdingser fra Kina for eksempel er det ikke sikkert de er like gode. Allikevel kan det plutselig oppdages at enkelte stoffer ikke var så ufarlige allikevel. Sånn har det i hvert fall vært frem til nå. Gamle metallkopper med emalje har bly i seg, gammel keramikk kan ha bly i seg. Gamle plastleker har farlige stoffer i seg. Poenget er ikke å skremme deg, men jeg prøver å si at ernæringsmamma er ikke løsningen på rett liv. Kjenner jeg blir litt matt av at det sprer så mye bekymring og frykt. Metallflaske er ikke så forskjellig fra plastflaske når tut og sugerør allikevel er laget av plast.

Anonymkode: a7e96...4fa

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...