AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #1 Skrevet 5. oktober 2023 Treåringen nekter å ta tran, hverken barnetran med smak eller geleputer, og vi har virkelig prøvd😅 vi spiser sunt og variert, fisk minst to dager i uka og er mye ute og får sol på kroppen for d-vitaminens skyld på sannasol/vitaminbjørnboksen står det fra 3 år, men hører så mye om at det er bortkastet og ikke nødvendig å gi det med mindre det er en spesiell grunn. Sønnen vår er for øvrig litt småspist men ikke undervektig. Gir dere barna deres kosttilskudd? Anonymkode: 6d0e2...b1c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #2 Skrevet 5. oktober 2023 Nei. Det skal ikke være nødvendig med mindre det er påvist mangler av noe. Anonymkode: f9bf6...21b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #3 Skrevet 5. oktober 2023 Tar kun D-vitaminbjørner. Spiser helt normalt og variert, så trenger ikke noe mer. Anonymkode: 8497a...744 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #4 Skrevet 5. oktober 2023 De får sanasol som placebo når de er syke, fungerer helt utmerket. "Her, ta en skje medisin, så er du snart frisk igjen!" (De spiser masse fisk og frukt/grønt.) Anonymkode: 2d298...96c 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #5 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): De får sanasol som placebo når de er syke, fungerer helt utmerket. "Her, ta en skje medisin, så er du snart frisk igjen!" (De spiser masse fisk og frukt/grønt.) Anonymkode: 2d298...96c Hehe, treåringen min forbinder medisin med stikkpille i rompa så han er ikke så glad i det ordet😂 hvis han våkner og er syk er det første han sier «ikke medisin!»🥲 Anonymkode: 6d0e2...b1c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #6 Skrevet 5. oktober 2023 Mine får det, men det er fordi kosten ikke er så variert som jeg skulle ønske den var. De får et variert tilbud og krav om å smake, men kan ikke tvinge i de mat de absolutt ikke vil spise heller. Særlig fisk er vanskelig og det meste av grønnsakee. Lurer inn grønnsaker der jeg kan i sauser osv. Anonymkode: 97887...1a3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #7 Skrevet 5. oktober 2023 Har en med MPA. Spiser godt og variert, men må ha litt tillegg pga. allergien. Tilsetter Nutramigen i noe mat, f.eks. i smoothie eller blandet med havremelk til frokostblandingen. Skal egentlig ha tran i tillegg, men er ikke alltid vi får det i han. Anonymkode: 5cfb6...744
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #8 Skrevet 5. oktober 2023 Våre får tran. Med sitronsmak, det går heldigvis ned på høykant, sjokkerende nok. Vi spiser sunt, men begge ungene har fått det for seg at laks er æsj, og får ikke i dem annen fet fisk heller. Er kun torsk og sei som er godkjent. Ene ungen spiser makrell i tomat, andre ikke. Så da blir det tran for omega 3 og D-vitamin. Anonymkode: af004...2d4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #9 Skrevet 5. oktober 2023 Kun D vitaminer som er anbefalt når det går mot mørkere tider. Alt annet tester jeg hos legen hvis det er nødvendig. Anonymkode: 0dd27...1b6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #10 Skrevet 5. oktober 2023 D vitamin, og B12 (vi spiser ikke kjøtt hjemme). Anonymkode: d62fa...625
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #11 Skrevet 5. oktober 2023 D vitamin og sånne gelefisker. Anonymkode: 61b81...be9
Arkana Skrevet 5. oktober 2023 #12 Skrevet 5. oktober 2023 Nei, det gjør vi ikke. Vi har ett barn som er ekstremt kresent og spiser lite variert så vi var hos legen og fikk sjekket jern, vitaminer og slikt og han mangler absolutt ingenting så jeg har vanskelig for å tro at et barn som spiser normalt og variert skal trenge kosttilskudd.
katties Skrevet 5. oktober 2023 #13 Skrevet 5. oktober 2023 D-vitamun, fordi det er bevist at nordmenn generelt har en tendens til å ha for lite. Ellers bare sunt og variert kosthold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå