Gå til innhold

Oppskrift til incels som har lyst på kjæreste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kast bort tiden på incels.

De er tapere og utgjør en fare for samfunnet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er en mann på 33 år, som i mange år var ufrivillig singel. Jeg begynte å miste håret tidlig i 20-åra, er ikke spesielt høy og har alltid vært sjenert blant jenter. Kvinner så ikke på meg, erkjente ikke min eksistens, og jeg opplevde at jeg hadde null verdi på datingmarkedet. Jeg trodde lenge at slaget var tapt, og at jeg måtte forsone meg med et liv alene, uten mulighet til nærhet, kjærlighet og til å stifte familie (med mindre jeg ville hente en brud fra thailand). 

jeg er fra et tettsted, og tok yrkesfag på vgs på hjemstedet, og bodde der flere år etter jeg begynte i jobb. På fritiden var jeg mye med gutta. I retrospekt ser jeg nå at jeg ikke hadde en naturlig omgangskrets med jenter og at måten min for å komme i kontakt med jenter kun var tinder, hvor jeg ikke hadde stor suksess. 

I midten av 20-åra hadde jeg jobbet i flere år og følte at livet sto stille. Jeg ble inspirert av en venn av moren min til å flytte bort og prøve noe nytt. Først tok jeg påbygg som kveldskurs mens jeg jobba. Så flytta jeg til Volda og tok et årsstudium i friluftsliv. Det var jo nesten som folkehøgskole, og her ble jeg kjent med folk med helt andre bakgrunner og impulser fra alle slags steder i landet. Etter det året flytta jeg til Oslo og begynte på lærerutdanning på Oslomet. både i oslo og volda ble jeg kjent med kvinner som venner. Jeg lærte dem å kjenne som individer, og det kategoriske bildet jeg hadde hatt tidligere om at "kvinner er sånn og sånn" ble visket mer og mer ut. Den ene studievenninnen min hjalp meg med å forbedre tinderprofilen min, og plutselig fikk jeg også litt flere matcher enn tidligere. Jeg er ikke den mest populære typen blant damene, men ting har forbedra seg helt sykt mye og jeg møtte så ei veldig søt jente som jeg nå er samboer med. 

Nå har jeg jobba som lærer i et år og trives så mye bedre med livet mitt. Jeg har en motiverende jobb med fine kollegaer og en veldig god kjæreste. Dette er ikke ment som et skryte innlegg, men jeg vil bare gi motivasjon og håp til dem som tror at alt håp er ute. TRO MEG jeg vet hvordan det er å være langt nede og føle at man ikek er verdt noenting! Men jeg mener det når jeg sier at det er lurt å få litt nye impulser fra andre steder, bli kjent med nye folk og ikke minst bli kjent med kvinner som venner! 

Anonymkode: ba62e...3fd

Er så enig med deg. Jeg oppfordrer ofte disse deprimerte/triste mennene til å satse på venner og aktivitet i livet, ikke se seg blind på at en kjæreste skal fikse alt. (Det samme gjelder for kvinner.) 

Anonymkode: 5aaef...0eb

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
hocane skrev (11 minutter siden):

du er så kul og moden, skikkelig tøft av deg å rakke ned på de som sliter, vedder på at damene elsker det, ikke sant? at du repeterer deres egne meninger tilbake til dem? og ignorerer reelle samfunnsproblemer som går ut over menn?

Du er i hvert fall ikke incel, det har du klart å etablere, du har differensiert deg selv fra den gruppen, du er ikke en del av den, og har ingen solidaritet ovenfor den, du er på kvinners side ikke sant? ingen kommer til å forbinde deg med dette skremmende uttrykket, og det er jo tross alt det viktigste. 

fy faen

Anonymkode: 27a78...413

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest AnonymVestlending
Skrevet

Fordelen din er at du har gått på kvinnedominerte studier og havnet i et yrke som er dominert av kvinner. For oss som har studert tekniske retninger og havnet i teknisk jobb så er det nesten bare menn overalt. At du ser kvinner som individer og ikke som gruppe er jo rett og slett bare modning, og jeg kjenner ingen som ser kvinner som en gruppe. Likevel er det nok tendenser til at kvinner oppfører seg på en måte, menn på en litt annen (dersom vi ser på statistikk og biologi).

Når det er sagt så er jeg ikke incel, men sympatiserer veldig med menn som sliter med å finne noen. Det er mye avvisning der ute, og jeg har jo selv erfart at jenter jeg møter gjennom det ekte liv er mye flottere enn de jeg har sjans på på Tinder. På Tinder er alle superkresne divaer på jakt etter det perfekte.

Skrevet
27 minutter siden, hocane said:

Å for en white knight du er ⚔️

Anonymkode: 71883...e6e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Inverto
Skrevet

Det gjør meg sint når mange folk tror at incel egentlig bare er en voksen jomfru mann.
Dette er feil

For å kvalifiseres som incel så må man ha det mest prominente karaktertrekket:
et mørkt og misogynistisk livssyn og klandre kvinner for alt mulig

Det er fullt mulig å være jomfru uten å hate noen. Ergo: uten å være femcel og incel

Skrevet

Syntes det er så forunderlig hvordan menn kan få seg til å tenke "kvinner erkjente ikke min eksistens". Å ikke få masse oppmerksomhet av kvinner betyr ikke at de ikke erkjenner din eksistens.

Jeg har selv truffet på noen "incels" i livet, og jeg opplever at mange har et totalt urealistisk bilde av hvordan det er å få seg partner. Nesten en slags forventning om at jenter bare skal dukke opp på døra.En annen ting jeg har opplevd er at mange graver seg dypt ned i et hull om hvor stakkarslige ofre dem er for utseende og andre ting. Dette vanskelige selvbilde ser i de mest ekstreme tilfellene ut til å komme til uttrykk gjennom kvinnehat. 

Er man snill og vennlig, tar initiativet og byr litt på seg selv, får man napp uansett hvordan man ser ut. Steg nr.1 er nok å bygge selvbilde!

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er en mann på 33 år, som i mange år var ufrivillig singel. Jeg begynte å miste håret tidlig i 20-åra, er ikke spesielt høy og har alltid vært sjenert blant jenter. Kvinner så ikke på meg, erkjente ikke min eksistens, og jeg opplevde at jeg hadde null verdi på datingmarkedet. Jeg trodde lenge at slaget var tapt, og at jeg måtte forsone meg med et liv alene, uten mulighet til nærhet, kjærlighet og til å stifte familie (med mindre jeg ville hente en brud fra thailand). 

jeg er fra et tettsted, og tok yrkesfag på vgs på hjemstedet, og bodde der flere år etter jeg begynte i jobb. På fritiden var jeg mye med gutta. I retrospekt ser jeg nå at jeg ikke hadde en naturlig omgangskrets med jenter og at måten min for å komme i kontakt med jenter kun var tinder, hvor jeg ikke hadde stor suksess. 

I midten av 20-åra hadde jeg jobbet i flere år og følte at livet sto stille. Jeg ble inspirert av en venn av moren min til å flytte bort og prøve noe nytt. Først tok jeg påbygg som kveldskurs mens jeg jobba. Så flytta jeg til Volda og tok et årsstudium i friluftsliv. Det var jo nesten som folkehøgskole, og her ble jeg kjent med folk med helt andre bakgrunner og impulser fra alle slags steder i landet. Etter det året flytta jeg til Oslo og begynte på lærerutdanning på Oslomet. både i oslo og volda ble jeg kjent med kvinner som venner. Jeg lærte dem å kjenne som individer, og det kategoriske bildet jeg hadde hatt tidligere om at "kvinner er sånn og sånn" ble visket mer og mer ut. Den ene studievenninnen min hjalp meg med å forbedre tinderprofilen min, og plutselig fikk jeg også litt flere matcher enn tidligere. Jeg er ikke den mest populære typen blant damene, men ting har forbedra seg helt sykt mye og jeg møtte så ei veldig søt jente som jeg nå er samboer med. 

Nå har jeg jobba som lærer i et år og trives så mye bedre med livet mitt. Jeg har en motiverende jobb med fine kollegaer og en veldig god kjæreste. Dette er ikke ment som et skryte innlegg, men jeg vil bare gi motivasjon og håp til dem som tror at alt håp er ute. TRO MEG jeg vet hvordan det er å være langt nede og føle at man ikek er verdt noenting! Men jeg mener det når jeg sier at det er lurt å få litt nye impulser fra andre steder, bli kjent med nye folk og ikke minst bli kjent med kvinner som venner! 

Du var aldri incels. Du var bare en ung gutt på søken som ble en mann. 

Anonymkode: 307f5...d1a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymVestlending skrev (26 minutter siden):

Når det er sagt så er jeg ikke incel, men sympatiserer veldig med menn som sliter med å finne noen. Det er mye avvisning der ute, og jeg har jo selv erfart at jenter jeg møter gjennom det ekte liv er mye flottere enn de jeg har sjans på på Tinder. På Tinder er alle superkresne divaer på jakt etter det perfekte.

Du ser på oss som superkresne divaer på jakt etter det perfekte, jeg ser på oss som flotte damer med bra liv, som ikke er desperate nok til å ta til takke med den lille innsatsen de fleste menn på Tinder gjør. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Inverto skrev (26 minutter siden):

Det gjør meg sint når mange folk tror at incel egentlig bare er en voksen jomfru mann.
Dette er feil

For å kvalifiseres som incel så må man ha det mest prominente karaktertrekket:
et mørkt og misogynistisk livssyn og klandre kvinner for alt mulig

Det er fullt mulig å være jomfru uten å hate noen. Ergo: uten å være femcel og incel

Dette er helt sant.

Stor forskjell på en voksen jomfru og en incel.

• Liker 4
Skrevet
hocane skrev (1 time siden):

Hvordan er det å bruke tid på noe som er fare for samfunnet å kaste bort tid? Hvis flere kan komme seg ut av en ond sirkel er det en god ting. Ingen velger  å bli incels. Det er kombinasjon av gener og miljø som kaster dem inn i en ond sirkel. Avvist av alle kvinner -> blir mer usikker og får dårligere holdning til de som aldri vil ha deg -> avvist av enda flere ->osv

Anonymkode: b5006...5ba

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymVestlending said:

Fordelen din er at du har gått på kvinnedominerte studier og havnet i et yrke som er dominert av kvinner. For oss som har studert tekniske retninger og havnet i teknisk jobb så er det nesten bare menn overalt. At du ser kvinner som individer og ikke som gruppe er jo rett og slett bare modning, og jeg kjenner ingen som ser kvinner som en gruppe. Likevel er det nok tendenser til at kvinner oppfører seg på en måte, menn på en litt annen (dersom vi ser på statistikk og biologi).

Nesten alle studier er dominerte av kvinner i dag. Menn som ikke «finner sin plass» eller ønsker å komme i kontakt med kvinner kan jo bare søke seg til et av disse mange kvinnedominerte studiene. Skjønne at ikke alle kan studere medisin eller psykologi profesjon, men det er ikke akkurat vanskelig å komme seg gjennom sosionom-studiet, lærerstudiet, sykepleierstudiet eller andre kvinnedominerte studier. Man kan også studere litteratur eller biologi. The world is your oyster, og om man vil etablere seg som mann, trenger man ikke å velge blant de (i mindretall) studiene som er dominert av menn.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nesten alle studier er dominerte av kvinner i dag. Menn som ikke «finner sin plass» eller ønsker å komme i kontakt med kvinner kan jo bare søke seg til et av disse mange kvinnedominerte studiene. Skjønne at ikke alle kan studere medisin eller psykologi profesjon, men det er ikke akkurat vanskelig å komme seg gjennom sosionom-studiet, lærerstudiet, sykepleierstudiet eller andre kvinnedominerte studier. Man kan også studere litteratur eller biologi. The world is your oyster, og om man vil etablere seg som mann, trenger man ikke å velge blant de (i mindretall) studiene som er dominert av menn.

lykke til med å komme deg inn på studier som mann, hele offentlig sektor består av kvinner og den er desperat etter finansiering, nesten fiendtlig til men som uttrykker et ønske om å studere, du blir sluset direkte inn i industri-kjøttkverna. 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Du var aldri incels. Du var bare en ung gutt på søken som ble en mann. 

Jeg tror jo de fleste incels hindres mer av sine indre begrensinger (dystert livssyn og lav selvtillit) heller enn ytre begrensinger (at det ikke er mulig å få seg kjæreste). Så jo, jeg var en incel like mye som mange andre incels. Men klarte å snu det.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror jo de fleste incels hindres mer av sine indre begrensinger (dystert livssyn og lav selvtillit) heller enn ytre begrensinger (at det ikke er mulig å få seg kjæreste). Så jo, jeg var en incel like mye som mange andre incels. Men klarte å snu det.

hva om det man ønsker seg ikke er en kjæreste, men å leve i en kultur som ikke finnes lenger?

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg var også ufrivillig singel. Fra jeg slo opp med første kjæreste da jeg var 16 til jeg ble 18 og fikk min andre kjæreste.

Noen incels her som vil ha noen gode råd fra meg som har erfaring med hvordan det er være incel?

Anonymkode: 7dd34...75e

Skrevet

Oppskrift til incels som har lyst på kjæreste:

Ta deg sammen, Bolla.

• Liker 1
Skrevet
hocane skrev (2 timer siden):

Simping for m'ladies vil ikke gi deg fitte, kompis 🙂 Et godt råd å ta med seg 🙂 

Anonymkode: ac1d4...4ab

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

hva om det man ønsker seg ikke er en kjæreste, men å leve i en kultur som ikke finnes lenger?

Da bør man flytte til Polen eller lignende land, der kjønnsrollene likner mer på hvordan det var her før. 

Anonymkode: 9ea13...0a5

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...