Gå til innhold

Intervju om bryllupsmusikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er mastergradsstudent i kulturhistorie ved UiO, og skal skrive om valget av inngangsmarsj, utgangsmarsj (i kirker eller borgelige vielser.. ) og musikk til brudevalsen. Jeg skal forsøke å finne ut hvorfor brudeparene velger som de gjør og om det har vært noen forandring fra 1900 og frem til i dag. Derfor trenger jeg informanter; altså gifte som kan fortelle meg hva de har brukt, og hvorfor? Hva gjorde at dere valgte akkurat som dere gjorde? (Tradisjon i familien, fordi dere liker denne musikken selv osv. ) Brudepar som skal gifte seg i nær fremtid og som har tenkt og bestemt seg vil også være aktuelle for intervju.

Informantene vil bli intervjuet. Jeg vil bruke båndopptaker og ta notater mens vi snakker sammen. Intervjuet vil ta omtrent en time, og vi blir sammen enige om tid og sted. Jeg har i utgangspunktet tenkt at intervjuene skulle foregå i Oslo, men har også mulighet til å ta en tur til Trondheim iløpet av våren. Send meg en e-post så finner vi ut av det.

Det er frivillig å være med og dere har mulighet til å trekke dere når som helst underveis, uten å måtte begrunne dette nærmere. Dersom dere trekker dere vil alle innsamlede data om dere bli slettet. Opplysningene vil bli behandlet konfidensielt, og ingen enkeltpersoner vil kunne kjenne seg igjen i den ferdige oppgaven. Navn i opptakene vil bli anonymisert og opptakene vil bli levert til Institutt for kulturstudier og orientalske språk innen utgangen av 2006. Ved instituttet vil opplysningen være tilgjengelig for videre forskning. De vil altså kunne bli brukt som dokumentasjon av samtidskulturen for ettertiden, til å påvise endringer i kultur over tid for å skape komperasjonsgrunnlag. Videre som grunnlag for formidling til allmennheten om kultursituasjonen, til å påvise geografiske og aldersmessige ulikheter, samt bygge opp og ut en dokumentasjon om norsk kulturarv.

Studien er meldt til Personvernombudet for forskning, Norsk samfunnsvitenskapelig datatjeneste A/S.

Si gjerne ifra til andre som kunne være interessert også!

Med vennlig hilsen,

Helene.

Jeg er behjelpelig med å formidle kontakt via mail. Interesserte kan sende svaret til meg, så vil jeg videresende det til Helene. Hege (administrator).

Kontaktinformasjon til Hege

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har hun skrevet, Veslo ;)

Oslo, men muligens Trondheim

Skrevet
Det har hun skrevet, Veslo ;)

Oslo, men muligens Trondheim

Gjekk visst litt fort i svingane her gitt! Jaja...

Takk skal du ha!

Skrevet

Send meg en pm dersom jeg kan hjelpe--- har ikke giftet meg selv, men har vært organistvikar og spilt i en del bryllup, og har erfaringer med stressede bruders musikkønsker ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kan også bli med på dette, men bor i Trondheim da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...