Gå til innhold

Sjekke inn på flyplassen koster penger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal reise med Air Baltic. Jeg fikk beskjed om at jeg bør sjekke inn på nett et par dager før, fordi sjekk-inn på flyplassen koster 35 euro. Stemmer dette? Jeg har aldri tidligere betalt for å sjekke inn på flyplassen. Jeg reiser med kun håndbagasje. 

Anonymkode: 5a2c7...e09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt mulig, jeg mener wizzair koster ekstremt mye også 1000kr eller noe. Sjekk vilkårene på billetten din

Anonymkode: 05711...39d

Gjest Linny111
Skrevet

Ja, det stemmer for en god del lavprisselskaper.

Skrevet

Veldig vanlig for lavprisselskaper. Reiste med Ryanair denne uken og det samme gjelder hos dem. Jeg har Ryanair app og det tok meg 2 min å sjekke inn hele familien. Vil tro det er like lett hos Baltic air. Men sjekk hva som står på nettsiden. 

Anonymkode: d61d1...3bd

Skrevet

Som flere andre skriver; det er veldig vanlig for lavprisselskaper. De tjener jo ikke penger på å selge flybilletter til 2-300 kroner, så da må de ta inn penger på å ta gebyr for "alt og ingenting". 

Anonymkode: 820c9...ef9

• Liker 5
Skrevet

Så i vg i stad at OSL skal fjerne baggasjetraller på flyplassen for å spare penger så forundrer meg ikke om det koster å sjekke inn også etterhvert..

Anonymkode: cd75c...402

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 8.43):

Hei! Jeg skal reise med Air Baltic. Jeg fikk beskjed om at jeg bør sjekke inn på nett et par dager før, fordi sjekk-inn på flyplassen koster 35 euro. Stemmer dette? Jeg har aldri tidligere betalt for å sjekke inn på flyplassen. Jeg reiser med kun håndbagasje. 

Anonymkode: 5a2c7...e09

Men må man ikke scanne passet sitt på flyplassen ved check in. Hvordan fungerer det på nett mon tro. Kanskje ikke nødvendig...

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men må man ikke scanne passet sitt på flyplassen ved check in. Hvordan fungerer det på nett mon tro. Kanskje ikke nødvendig...

Bruker nesten ikke pass lenger når man flyr. Må bare ha det med i tilfelle det er kontroll 

Anonymkode: 9f27a...be4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker nesten ikke pass lenger når man flyr. Må bare ha det med i tilfelle det er kontroll 

Anonymkode: 9f27a...be4

Det kommer jo helt an på hvor man skal reise. Skal du ut av Schengen må du selvsagt ha med passet og det blir kontrollert hver eneste gang.

Anonymkode: f73cb...62c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det trengs ikke, gjør det i appen som regel, og det er kun reiser utenfor Schengen som krever pass 

Anonymkode: ee096...796

• Liker 1
Gjest Linny111
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Som flere andre skriver; det er veldig vanlig for lavprisselskaper. De tjener jo ikke penger på å selge flybilletter til 2-300 kroner, så da må de ta inn penger på å ta gebyr for "alt og ingenting". 

Anonymkode: 820c9...ef9

Og innsjekk på app er nærmest gratis for dem, om folk sjekker inn på flyplassen, må de ha ansatte der som de må gi lønn.

Gjest Linny111
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, ikke et påbud for flyselskapets del. Om man skal ut av Schengen, går man gjennom passkontroll på flyplassen.

Skrevet
Linny111 skrev (12 timer siden):

Og innsjekk på app er nærmest gratis for dem, om folk sjekker inn på flyplassen, må de ha ansatte der som de må gi lønn.

Ja, jeg tror de leier inn tjenesten fra flyplassen? TS, det er sånn de håver inn ekstra penger. Bare sjekk inn på forhånd.

Anonymkode: 92e77...55b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...