Gå til innhold

Kan bhg kreve at vi leverer før et angitt tidspunkt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan man egentlig levere når man vil? 

Anonymkode: fbcc1...242

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis kan du, med loven i hånd, levere akkurat når du ønsker.

Hvis du derimot vil at barnet ditt skal komme inn i lek, være med på aktiviteter og det som skjer i barnehagen, så forholder du deg til det barnehagen har som kjernetid.

Anonymkode: 0f492...4bc

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Hvorfor lurer du? Hvis du bare tenker på deg selv, leverer du når du vil. Hvis du skal tenke på barnet ditt, er det noe annet.  Her ønsker de barna skal komme før 09:30 eller at de får beskjed om barna ikke kommer. De skal ut, på tur. Du må gjerne levere etter, men det kan hende det er ingen der til å ta imot. Hvis du kommer senere, må du også kle på barnet til utetid hvis resten er ute. 

Anonymkode: bcaf8...26d

• Liker 12
Skrevet

Ingen kan kreve noe som helst,det er frivillig å ha barn I barnehagen. Men som skrevet over her,det er lettere for barnet å komme inn i lek og være med på aktiviteter osv hvis det kommer i kjernetida. Jeg jobber i bhg,og vi ser at noen barn syns det er vanskelig når de kommer lenge etter de andre. Rart med det,men sånn er det....

Anonymkode: 82a1c...7bf

• Liker 5
Skrevet

Hvis barnehagen skal på f.eks tur, så må du levere barnet innen de skal dra ja, om du forventet at barnet dit skal få være med. Ellers må du selv levere der de skal på tur, eller barnet må overlates til en annen avdeling/gruppe. 

Anonymkode: 412bd...bf0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har kjernetid fra 09.30-14. det vil si at det er i det tidsrommet vi har planlagte aktiviteter og turer. Man kan selvsagt levere etter 09.30, men om vi er på tur så må barnet leveres der vi er. Og vi vil helst ha beskjed dersom barnet kommer etter 09.30. 

Anonymkode: c5110...817

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

I føle loven kan man nok levere når man vil, men tenker det er litt respektløst.  Barnehagen har ofte lagt planer for ting feks turer osv til de og de tidspunktene og da er det veldig dumt om man leverer senere. 

Anonymkode: 8dfc5...dcf

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du vil gjøre som du vil så får du selv finne en barnehage som driter i hvordan barnet ditt har det og som er ren oppbevaring. Det er vel det du er ute etter, barnepass? Sant?

Anonymkode: e0ec2...eb5

• Liker 8
Skrevet

Alle steder kan ha sine regler. Og har barnehagen kjernetid som du må levere før er du passe kranglete hvis du ikke respekterer det. Barnehagen er som flere sier frivillig, og passer ikke dens opplegg deg kan du fint la vær å bruke den.

Anonymkode: df3ea...ee8

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

I vår bhg så vil de at alle barna skal bli levert til kjernetid som starter 09.30. Skal barna leveres etter så ønsker de å få beskjed, og er det tur dag så må barnet leveres til tur sted/evt vente med å bli levert til alle er tilbake i bhg (etter kl 12/,12.30)

Så er det også av og til ønsker fra personalet sin side, pga hvordan barnet ditt er. Feks noen barn klarer bedre å tilpasse seg bhg ved å få rolig start på morgen, da det ikke er så mange andre der. At barnet da kommer lettere inn i lek. Andre barn glir inn i leken uansett når tid de kommer.

Endret av tussi84
  • Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du vil gjøre som du vil så får du selv finne en barnehage som driter i hvordan barnet ditt har det og som er ren oppbevaring. Det er vel det du er ute etter, barnepass? Sant?

Det var da voldsomt. Fordi om man lurer på når man kan levere barnet så trenger man en barnehage som driter i barnet??

Vår barnehage har aldri sagt noe om når vi "må" levere innen. Men jeg har pleid å si ifra på forhånd om barnet kommer veldig sent en dag pga legetime eller liknende. De har tur bare 1 dag i uka og det vet vi jo om så da passer vi på å levere tidsnok til tur. Vi kler uannsett på barnet selv om de er ute når vi kommer som jeg så noen nevnte, uannsett tidspunkt for levering. Og barnet er 1,5 år det er ikke noe lek å komme inn i med andre barn ennå. For vårt barn er det viktigere at nok trygge ansatte har kommet på jobb enn at det er rolig/få barn, så vi leverer heller litt senere (dog før det som jeg ser er kjernetid i andre barnehager)

TS det beste er å snakke med barnehagen. Har de bedt om levering før en viss tid så spør om hvorfor. Om du ønsker å levere senere kan du sikkert ha en avtale om det, det viktigste er nok at de har litt forutsigbarhet. Til syvende og sist er det faktisk du som bestemmer og kan gjøre det som er best for barnet heller enn hva som er mest praktisk for barnehagen. Men er greit å ha en dialog med dem og finne en god løsning for alle :)

Anonymkode: d47f7...651

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var da voldsomt. Fordi om man lurer på når man kan levere barnet så trenger man en barnehage som driter i barnet??

Vår barnehage har aldri sagt noe om når vi "må" levere innen. Men jeg har pleid å si ifra på forhånd om barnet kommer veldig sent en dag pga legetime eller liknende. De har tur bare 1 dag i uka og det vet vi jo om så da passer vi på å levere tidsnok til tur. Vi kler uannsett på barnet selv om de er ute når vi kommer som jeg så noen nevnte, uannsett tidspunkt for levering. Og barnet er 1,5 år det er ikke noe lek å komme inn i med andre barn ennå. For vårt barn er det viktigere at nok trygge ansatte har kommet på jobb enn at det er rolig/få barn, så vi leverer heller litt senere (dog før det som jeg ser er kjernetid i andre barnehager)

TS det beste er å snakke med barnehagen. Har de bedt om levering før en viss tid så spør om hvorfor. Om du ønsker å levere senere kan du sikkert ha en avtale om det, det viktigste er nok at de har litt forutsigbarhet. Til syvende og sist er det faktisk du som bestemmer og kan gjøre det som er best for barnet heller enn hva som er mest praktisk for barnehagen. Men er greit å ha en dialog med dem og finne en god løsning for alle :)

Anonymkode: d47f7...651

Men hun spør jo ikke om hvorfor. Hun spør om barnehagen kan kreve at barnet blir levert til fast tid. Altså er hun kun interessert i sine egne behov.

• Liker 7
Skrevet

Det kan du...men det beste er 0 komme før kjernetid...ellers så kan barnet komme mitt i samlingsstund eller lek. Og skal de på tur bør barnet være der 30-60 min før de skal gå tur slik at barnet kan være med å gjøre seg klar ( viktig året før skolestart) 

Skrevet

Her skal man si ifra om man kommer etter 9.30. Da starter kjernetida, den varer til 14.

Må gå etter dem oppi skauen hvis de er der på tur f.eks, og levere barnet der om man kommer kl 10.

Lurer på hvilket tidspunkt deres bhg sier at barnet "må" komme?

Mitt barn går siste året i bhg, de har begynt å ta med matpakke som frokost. Siden det er stor stas, leverer jeg stort sett før 8 selv om jeg starter sent på jobb etc. Før kunne vi noen dager kose oss hjemme og såvidt rekke å være der 9.30.

Anonymkode: 4a992...75b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jada, lever akkurat når du selv vil, men gidder du ikke høre på barnehagen på hva som er best for barnet kommer du til slutt til å få en bekymringsmelding fra barnevernet.

Jeg kødder ikke. Vet om et barn som aldri ble levert før i 12-tiden. Gikk glipp av alt som skjedde i barnehagen, kom aldri inn i gruppa, og etter 3 år i barnehagen der han bare gikk og tuslet for seg selv, og etter hundre møter, ble det sendt bekymringsmelding.

Barnet mitt gikk på samme avdeling, og foreldrene tok det opp foran alle på foreldremøte.

Anonymkode: 83ec6...781

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Lever når du vil, men gi beskjed hvis det er utenfor kjernetiden!

Anonymkode: e9958...297

• Liker 2
Skrevet

Kan man hente når man vil da?

Anonymkode: 0b9e9...b92

Skrevet

I barnehagen her så sa de det så enkelt at kommer dere sent en dag så er det ingen problem å være med en annen avdeling til barnets avdeling er tilbake i barnehagen. Veldig fleksibelt og greit.

Anonymkode: 6f800...876

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hun spør jo ikke om hvorfor. Hun spør om barnehagen kan kreve at barnet blir levert til fast tid. Altså er hun kun interessert i sine egne behov.

Nei. At hun spør uten å si hvorfor, er ingen indikasjon på ego-tripp. Kanskje hun synes det er best for barnet å bli levert seinere. 

Anonymkode: 80bd4...136

• Liker 2
Skrevet

Nei, det kan de ikke. Men dersom det er utenfor kjernetid bør de jo få beskjed, slik at de kan tilrettelegge dagen.

Anonymkode: db246...d83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...