AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #1 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg er ikke en fan av generaliseringer, til tross for at det nok er korrekte generaliseringer man kan gjøre basert på blant annet biologi, men har hatt noen opplevelser som har fått meg til å gruble på dette. Traff nylig en venninne ved en tilfeldighet, hun var ute med mannen, ca 6 år siden sist så jeg hilste og vi ble stående og utveksle de vanlige formalitetene. Dette er forøvrig en jeg har vært head over heals over, og fikk bare bekreftet ila. den siste hilsen at jo, det er jeg ennå. Men venninna mi har aldri hatt den minste interesse av meg kan jeg si med ganske stor sikkerhet. Men anyway, mannen var avventende men jeg oppfattet han som intens på en måte du kan forestille deg en hund som er varsom og skeptisk til denne fremmede. Han var på samme vis når jeg traff ham for 17 år siden. Det samme var x'en hennes før der igjen. I fjor en gang fortalte en nær venninne meg etter x antall kanselleringer og dårlige unnskyldninger at hun og typen var blitt enig om å ikke ha kontakt med mennesker en hadde vært intim med. Når jeg leste mellom linjene framsto det tydelig for meg at dette var noe han ønsket. Vi hadde hatt sex en rekke ganger, men for oss begge var det mer enn noe annet et nært og kjært vennskap hvor vi begge var komfortable med situasjonen. Luftet sorgen over et avsluttet vennskap til psykologen, og hun kommenterte at hun opplevde det at menn kan slite veldig med sjalusi. + X antall andre selvopplevde situasjoner og historier fra andre jeg har hørt. Selv kan jeg ikke relatere til dette i mine relasjoner. Jeg har bare vært i to forhold så langt i dette livet, men blant dem som jeg har hatt en begynnende romantisk relasjon med, har jeg aldri vært plaget eller bekymret for om de omgås andre menn. Jeg ser ikke noe poeng i å spille et spill. Jeg har en relasjon med noen, vi ser hvor det går. Godt mulig jeg har vært usikker på hennes interesse mot meg, men aldri til den grad at jeg har vært plaget av at hun har mannlige venner. Top 20-lista mi over sykelig sjalu mennesker jeg kjenner er alle kvinner, men det har vært mer av typen "hvorfor smilte du til hun jenten på dette bildet fra leirskolen for 30 år siden?" Den mer passiv-agressive aktsomheten jeg har møtt på, er utelukkende fra menn. Anonymkode: 07b4b...3f2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #2 Skrevet 5. oktober 2023 Det er nok mange kvinner også, men mulig du har rett at menn er generelt mer eiesyke og kontrollerende enn damer. Har selv en samboer som takler dårlig om vi treffer en mannlig bekjent på gata som jeg hilser på. Han vil heller ikke at jeg skal ha kontakt med noen jeg har vært intime med eller har hatt en flørt med tidligere. Og det er ikke ok å være venn med eksen. Hans eks var forsåvidt også sånn mot ham. Og mine ekser var ikke særlig sjalu i det hele tatt. Så sa er vi vel tilbake til at det varierer etter personligheter😄 Anonymkode: 375fd...2a4 2
Virrevirrevapp Skrevet 5. oktober 2023 #3 Skrevet 5. oktober 2023 Ja, det er de selv om damer absolutt også kan være sjalu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå