AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 To uker siden jeg tok blodprøver og røntgen Thorax, ringte hudlegen forrige torsdag og sa at prøvene var tatt og burde være klare. Kan jeg få resepten nå? Legen var på kontoret så de skulle gi beskjed men ennå venter jeg på enten resept eller en time. Nå synker jeg ned i fortvilelsen, kløen tar ifra meg søvnen (klør kveld og natt) og jeg er full av sår for den kløen er like ille som svangerskapskløe. Finnes ikke noe som roer den ned annet enn å klø igjen, da roer det seg ett kvarter max. Blir så lei at jeg gråter, jeg gir beng i om huden ser fæl ut bare jeg slipper å klø meg gjennom nettene, dagene blir også ødelagt. Jeg må ringe i morgen igjen og purre på, jeg vet. Men, jeg tror ikke jeg kommer noe vei med det. Har tidligere sendt flere mail og ringt masse uten at jeg har fått noen respons. Virker som de på kontoret bare svarer men ikke sender beskjedene videre. Jeg tror sannelig jeg snart ber om henvisning til en annen hudlege jeg kan være fast pasient hos. Evt privat men denne mnd må jeg prioritere tannlegen, har hull og utslett i munnen så det blir dyrt. Anonymkode: 4f01a...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #2 Skrevet 5. oktober 2023 Hvorfor ringer du ikke opp igjen og purrer? Jeg skulle få en resept fra sykehuset forrige uke. Måtte ringe flere dager på rad før de endelig sendte den, fordi det er så vanskelig å komme gjennom, og beskjedene må gjennom flere ledd før de treffer riktig person. Veldig frustrerende. Hvis ikke du får tak i sykehuset ville jeg sendt en forespørsel til fastlege om å få ut legemiddelet (dersom det er bestemt at du skal få det). Min lege svarer i alle fall lynkjapt på reseptforespørsler. Anonymkode: c3cd0...a3f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #3 Skrevet 5. oktober 2023 Sorry, leste visst ikke siste avsnitt nøye nok😅 Men svaret gjelder fortsatt da. Anonymkode: c3cd0...a3f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #4 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Sorry, leste visst ikke siste avsnitt nøye nok😅 Men svaret gjelder fortsatt da. Anonymkode: c3cd0...a3f Det går greit. Jeg kan ikke gå via fastlegen, han har ikke lov til å skrive ut metrotreksat pga det er cellegift. Jeg ringer i morgen, har snart ikke hud igjen på leggene og føttene. Takk for svar ❤️ Anonymkode: 4f01a...ffb
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #5 Skrevet 5. oktober 2023 Du vet at kløe står på den uendelig lange lista over bivirkninger av methotrexat? Sammen med "plutselig død". Noen som har sett ei så lang liste over alvorlige bivirkninger som du finner for denne medisinen? https://www.felleskatalogen.no/medisin/methotrexate-pfizer-561415#bivirkning Anonymkode: c4e8f...5d3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #6 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du vet at kløe står på den uendelig lange lista over bivirkninger av methotrexat? Sammen med "plutselig død". Noen som har sett ei så lang liste over alvorlige bivirkninger som du finner for denne medisinen? https://www.felleskatalogen.no/medisin/methotrexate-pfizer-561415#bivirkning Anonymkode: c4e8f...5d3 Ja jeg vet men jeg har gått hele trappa med medisiner før det uten virkning, den siste jeg har brukt har og en lang og skummel liste. Metrotreksat er en helt vanlig medisin mot artritt men de bruker høyere doser enn hva jeg skal. Anonymkode: 4f01a...ffb
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #7 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du vet at kløe står på den uendelig lange lista over bivirkninger av methotrexat? Sammen med "plutselig død". Noen som har sett ei så lang liste over alvorlige bivirkninger som du finner for denne medisinen? https://www.felleskatalogen.no/medisin/methotrexate-pfizer-561415#bivirkning Anonymkode: c4e8f...5d3 Ja? Metotreksat er en gammel og godt utprøvd medisin som brukes for veldig mange forskjellige ting, i forskjellige doser. Alt fra rett inn i spinalvæsken ved kreftbehandlig, til store doser intravenøst, til små doser som tabletter en gang i uka. Til pasienter som er veldig syke fra før som cellegift vs til de som har autoimmune sykdommer og bruker det mer som betennelsesdempende. Klart det blir mye potensielle bivirkninger da. Bivirkninger rapporteres inn som ting som har skjedd i relasjon til/i sammenheng med behandlingen. Det er ikke nødvendigvis slik at metotreksaten er eneste grunnen til at "bivirkningen" skjedde. Anonymkode: a63ef...d7e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå