Gå til innhold

Halsbetennelse (EKKELT BILDE)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg gikk til legen for litt over en uke siden, med vansker for å svelge mat og litt tetthet i nesa, han kikket så nedi halsen og ga meg antibiotika og sa jeg hadde streptokokker, men allmenntilstanden min var grei. Jeg tok antibiotika ganske uregelmessig i 4/dager, så sluttet jeg brått. Så ble jeg syk igjen, denne gangen værre, ringte legekontoret og de ba meg fullføre kuren min av resterende piller, det har jeg gjort, men hvor ille ser halsen min egentlig ut, jeg er ganske hoven i halsen og føler meg slapp, har ikke feber men har nesten ikke stemme. Noen som kan hjelpe? Jeg har mye angst tilknyttet helse og krisemaksimerer alt! Takk for svarIMG_8439.thumb.png.950c8075edc85521ceb3582e4d41dc52.png

Anonymkode: 95f7e...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ser ut til å være virus (og ikke noe bakterielt). 

Anonymkode: 0da08...294

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette ser ut til å være virus (og ikke noe bakterielt). 

så jeg skulle egentlig ikke hatt antibiotika??

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

så jeg skulle egentlig ikke hatt antibiotika??

Ser ikke slik ut, men hvilke tester tok legen når hen avgjorde at det var bakterielt? Noen ganger kan man ha virus og bakterier samtidig, men ut fra bildet er det antydning til virus og dermed ikke noe spesielt du kan gjøre annet enn å la kroppen hvile.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ser ikke slik ut, men hvilke tester tok legen når hen avgjorde at det var bakterielt? Noen ganger kan man ha virus og bakterier samtidig, men ut fra bildet er det antydning til virus og dermed ikke noe spesielt du kan gjøre annet enn å la kroppen hvile.

Han lyste kun ned i halsen, ikke crp og ikke halsprøve. Han sa jeg var hoven og rød i halsen og sa jeg hadde streptokokker, men jeg har vært uenig i det, da jeg ikke har noe byller eller hvitt belegg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Han lyste kun ned i halsen, ikke crp og ikke halsprøve. Han sa jeg var hoven og rød i halsen og sa jeg hadde streptokokker, men jeg har vært uenig i det, da jeg ikke har noe byller eller hvitt belegg.

Jeg har hatt streptokokker og da var jeg dausjuk med høy feber og halsen hovent opp utvendig😅 Hadde skikkelig piggtråd i halsen.  Men du kan jo ringe lege og be om å få tatt en crp. 

Anonymkode: 90f27...5a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...