Gå til innhold

Hvor lang bør en søknad være?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skriver søknad til en skobutikk nå, og sliter litt med å "fylle den ut". Er redd for å kjede den som skal lese den også, ved å skrive for mye pjatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste "regel" jeg vet om er at søknaden ikke skal være på mer enn en side.

Det er vel viktigere hva du skriver enn av det står veldig mye i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal skrive heller :sur:

Har skrevet:

Viser til annonse lagt ut hos Aetat.

Jeg er en jente på nylig fylte 25 år. Går på .... skole og tar opp fag og kunne tenke meg å jobbe som ekstrahjelp hos dere ved siden av dette.

Har tidligere jobbet i både klesbutikk, veskeforretning og blomsterbutikk og har således erfaring fra både kundekontakt, kassehåndtering, varepåfylling m.m.

Jeg er blid og omgjengelig, fleksibel og trives med høyt tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å analysere annonsen. F.eks: Hvilke egenskaper krever jobben(eller hvis ikke disse er oppgitt; hvilke egenskaper tror du at jobben krever)? På hvilken måte oppfyller du kravene, og hvilke erfaringer fra tidligere jobber tror du vil være en fordel for deg i denne jobben?

Ut fra det du har skrevet, ser jeg at dette er ting du har tenkt på - men kanskje du kan være litt mer utdypende? Og kanskje sette et litt mer personlig preg på søknaden? :)

Ellers er jeg enig i at teksten ikke bør overstige en side.

Evt tilleggsinformasjon kan du skrive i cv'en din, som heller ikke bør være for lang.

Lykke til

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg heller mer arbeid i å skrive en utfyllende cv - dvs at du ikke bare skriver hvor du jobbet og når, men fyll ut med arbeidsoppgaver og relevant informansjon i cven.

Søknaden din ser bra ut den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vits i å skrive for lang søknad, nei, er helt enig i at du heller bør legge vekt på å fylle ut arbeidserfaring/oppgaver du behersker i cv-en. I selve søknaden kan du skrive hvorfor du vil (SKAL) ha jobben, og kanskje presentere deg selv mer personlig? Uten å bli FOR personlig eller lett å misforstå, da...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til nermeste Aetat kontor da vel!! :) De er jo ekspertene, og der får du hjelp til både søknad og cv-oppsett +at du kan legge ut en egen søknad/cv på deres nettsider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...