Iset Skrevet 5. november 2002 #1 Skrevet 5. november 2002 jeg hadde en oppskrift en gang på noen sinnsykt gode focaccia brød fra italia. disse smakte akkurat som de jeg hadde fått servert i en liten gammel landsby i italia. helt sykt gode. forloveden min er italiensk og han maser om dem hele tiden, men nå har jeg klart å miste oppskriften,... jeg fant den det bladet fra Rimi, glad i mat.....for ca 2-3 år siden. den var med hvetemel og olivenolje, og de skal prikkes med fingrene oppå og så skal det være havsalt og rosmarin oppå dem, små runde brød. noen som har den???
Væren Skrevet 5. november 2002 #2 Skrevet 5. november 2002 Dette er den oppskriften jeg har på dette brødet...som jeg aldri har prøvd å lage! Håper du kan bruke den! Foccacia - brød fra Italia Ingredienser: 1 brød 25 g gjær (1/2 pk) 2 dl lunkent vann 2 ss olivenolje 1 ts grovt havsalt ca 350 g (ca 6 dl) hvetemel Til pensling: 2 ss olivenolje 2 ts grovt havsalt 3 ts frisk hakket rosmarin evt 1 1/2 ts tørket Beskrivelse Stekeovn 200 oC, steketid 25-30 min, midt i stekeovnen. Rør gjæren ut i lunkent vann. Tilsett olje, salt og hvetemel og elt sammen til en blank og smidig deig. Dekk bakebollen med plast og la deigen heve ca 40 min, til dobbel størrelse. Ta deigen ut på et melet bakebord og elt og klapp den ut til et flatt ca 2 cm tykt brød. Legg over på et bakepairkledt stekebrett, dekk med et klede og la brødet etterheve i ca 20 min. Lag små groper i det ferdighevede brødet med fingertuppene. Drypp olje over og dryss med salt og rosmarin. Stek brødet midt i stekeovnen i ca 25 min. Tips: Dette brødet passer som tilbehør til salat, suppe eller pasta.
Iset Skrevet 5. november 2002 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2002 å TUSEN TUSEN TAKK kjøre deg:) det ser ut til å være den samme oppskriften, bare jeg lager mange små runde brød istedetfor ett stort:) tusen takk, du er en knupp. nå blir italieneren min glad:) klem Iset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå