AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Syns i utgangspunktet det er en god portal, men har hatt dårlige erfaringer med salg her. Det er så mange kranglefanter som ikke gir seg på at prisen som jeg har satt er prisen jeg vil selge for (jeg priser alltid lavere enn de annonsene som ligger ute lenge fordi jeg vil være ferdig med det fort) Eller vinglepettere som skal, garantert, helt bankers, ha produktet, men som trekker seg plutselig. Eller ikke møter opp til avtalt tid og blir sure, og ofte truende, når de bestemmer seg at de skal ha det likevel, og hvorfor har jeg allerede solgt det når vi hadde en avtale! (som de trakk seg fra. eller ikke møtet opp til) Tenker nå å selge en helt fin iPhone, og vet av erfaring at det kommer til å være mange interesserte, og mange som de over. Det gjør meg stresset - orker ikke det der. Noen tips for å tiltrekke seg seriøse kjøpere? Anonymkode: 4e42f...282
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #2 Skrevet 5. oktober 2023 Hvorfor ikke bruke fiks ferdig? Slipper du deale med folk. Anonymkode: f1d62...66b 6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #3 Skrevet 5. oktober 2023 Skriv i annonsen at prisen er fast, og at ikke møtt til avtalt tid så går det til neste interesserte. Kan også evt ta depositum på 50kr feks på den som vil reservere, som ikke betales tilbake om den ikke blir hentet til avtalt tid. Anonymkode: 0074a...d31
Bålkaffe Skrevet 5. oktober 2023 #4 Skrevet 5. oktober 2023 Du kan bruke Fiks Ferdig. Da sender kjøper et bud, og du kan avslå eller godta budet, sende pakken og pengene kommer på konto. Eller skrive i annonsen at prisen står fast, godtar ikke bud, møter man ikke opp for å hente mobilen går mobilen til nestemann, etc. Være ekstremt tydelig. Men Fiks Ferdig er et opplegg som har kommet fordi folk har sett seg lei på nettopp sånt opplegg. 3
kaleidoskop Skrevet 5. oktober 2023 #5 Skrevet 5. oktober 2023 Mobil og dyrere el- ting synes jeg er det kjipeste å selge. Man får mange (useriøse) henvendelser. Mye pruting og bytting. "hei, ser du selger en i phone, jeg har en gitar. Bytte?" eh, nei. Jeg vil ha penger, ikke en gitar. Og det kommer mange "triste" historier, om de ikke kan kjøpe tlf for 200 kr. De har ikke mer penger. Greit nok, men å by på en tlf til 10 k er da litt urealistisk. Uansett, jeg avtaler aldri å møte dem. De må komme hjem til meg. Da er det ikke så krise om de ikke dukker opp. Sett en realistisk pris, gjerne 500 kr mindre. Min erfaring er at den som sier den skal komme å kjøpe gjør det. Sjeldent problemer med at folk ikke dukker opp. De ser at det er en "god pris". Har også til gode at folk pruter i det de står med produktet. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #6 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor ikke bruke fiks ferdig? Slipper du deale med folk. Anonymkode: f1d62...66b dette er i alle fall bare tøys! man er jo fremdeles nødt til å faktisk kommunisere med folk, FØR de eventuelt går med på å kjøpe ting man forsøker å selge. Anonymkode: 663e8...c4e 1
NakenPanda Skrevet 5. oktober 2023 #7 Skrevet 5. oktober 2023 Etter at Finn.no snek inn "Gebyr" for sikker betaling på fiks ferdig er det dødt for meg som kjøper 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #8 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): dette er i alle fall bare tøys! man er jo fremdeles nødt til å faktisk kommunisere med folk, FØR de eventuelt går med på å kjøpe ting man forsøker å selge. Anonymkode: 663e8...c4e Nei - du bare avslår bud du ikke er fornøyd med. Enkelt og greit. Hvorfor skal jeg kommunisere med noen om prisen er fast? Anonymkode: f1d62...66b 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #9 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): dette er i alle fall bare tøys! man er jo fremdeles nødt til å faktisk kommunisere med folk, FØR de eventuelt går med på å kjøpe ting man forsøker å selge. Anonymkode: 663e8...c4e ? Jeg bare legger inn et bud og så er det opp til dem om de ønsker å akseptere det. Det samme når jeg selger. Folk legger inn bud og jeg aksepterer eller avviser. Anonymkode: 98448...0fb 2
Bålkaffe Skrevet 5. oktober 2023 #10 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): dette er i alle fall bare tøys! man er jo fremdeles nødt til å faktisk kommunisere med folk, FØR de eventuelt går med på å kjøpe ting man forsøker å selge. Anonymkode: 663e8...c4e Merkelig, jeg har kjøpt og solgt endel ting via Fiks Ferdig og aldri har vi måtte kommunisere FØR budet blir sendt? 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #11 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): ? Jeg bare legger inn et bud og så er det opp til dem om de ønsker å akseptere det. Det samme når jeg selger. Folk legger inn bud og jeg aksepterer eller avviser. Anonymkode: 98448...0fb Og dersom noen avvisser et bud, så er det fremdeles risiko for at noen blir irriterte. Da er man vel like langt... Anonymkode: 663e8...c4e 1
kaleidoskop Skrevet 5. oktober 2023 #12 Skrevet 5. oktober 2023 53 minutter siden, NakenPanda said: Etter at Finn.no snek inn "Gebyr" for sikker betaling på fiks ferdig er det dødt for meg som kjøper Det er gebyr uansett. Så kan du kjøpe enda mer forsikring. Jeg kjøper mindre og mindre på finn, hvertfall så lenge jeg er avhengig av frakt. Kjipt med alle gebyrene i tillegg til frakt. 1
skruf Skrevet 5. oktober 2023 #13 Skrevet 5. oktober 2023 Hva med å heller legge den ut for salg på ei lokal kjøpe/selge-side på Facebook og prøv å få solgt den der først? Det har jeg gjort med mobiler/ iPad og alltid fått solgt. Skriver hbo en viss sum og setter tidsfrist for avsluttet budrunde. Har fått solgt hver gang til ønsket pris, og kjøper henter produktet. Vippser ved henting. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #14 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og dersom noen avvisser et bud, så er det fremdeles risiko for at noen blir irriterte. Da er man vel like langt... Anonymkode: 663e8...c4e Jeg tror du legger for mye energi og sjel i bruktsalg. Anonymkode: f1d62...66b 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #15 Skrevet 5. oktober 2023 Brukt iPhone selges for kr xxxx, ingen pruting. Må hentes (evt sendes kun ved forskuddsbetaling eller kjøp gjennom fix ferdig). Skriv ned evt. feil/mangler/riper etc med den og ta gode bilder så ingen kan sutre i ettertid. Ikke krangle med folk, om noen prøver å prute skriv "takk for interessen, men denne selges kun til oppgitt pris". Så svarer du de ikke noe mer. Anonymkode: c1a75...0e5
Million Skrevet 5. oktober 2023 #16 Skrevet 5. oktober 2023 (endret) Et tips for å tiltrekke seg seriøse kjøpere og unngå sleipingene, pruterne og "tidsfordriverne" er å holde annonsen kort og "streng" i ordlyden, og skrive klart og tydelig at "Bud under aksepteres IKKE, pris er fastsatt i annonsen" for eksempel. Om du må, bruk store bokstaver. Man må være litt skarp i ordlyden for å unngå alle de brødhuene som leser en annonse som "hun der virker litt ettergivende og mild, her kan jeg hive inn noe skambud og mase litt", og kaste bort tiden din med det. Først later de jo som de er seriøst interesserte, og kaster bort tiden din med å stille flere spørsmål som "Har du varen ennå?" og "Hvilken tilstand er den i?" osv. Så når du tror du har en seriøs kjøper på gang, kommer drittbudet... Nylig la jeg ut en samlet annonse for en del ting innen samme kategori som jeg skulle selge samlet til EN fastsatt sum. Fikk en fin melding fra en som var veldig interessert, og lurte på om hun kunne komme og hente samme kveld. Jeg sa det var greit, og så la jeg til at "jeg tar kun Vipps, ikke kontanter". Da fikk jeg en sjokkert melding med spørsmålet "Jeg trodde det var GRATIS?!" Hvordan i alle dager er leseferdighetene til folk når de kan tro det er gratis, når pris står ferdig utfyllt både i oversikten i annonsen og i selve annonseteksten i tillegg? Ordene "gratis" eller "gis bort" var ikke tilstede i annonsen i det hele tatt! Endret 5. oktober 2023 av Million 2
Guccitove Skrevet 6. oktober 2023 #17 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 10.19): dette er i alle fall bare tøys! man er jo fremdeles nødt til å faktisk kommunisere med folk, FØR de eventuelt går med på å kjøpe ting man forsøker å selge. Anonymkode: 663e8...c4e Nei det må man ikke
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #18 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 11.13): Og dersom noen avvisser et bud, så er det fremdeles risiko for at noen blir irriterte. Da er man vel like langt... Anonymkode: 663e8...c4e Også? Anonymkode: cb3b6...657
Minitroll Skrevet 6. oktober 2023 #19 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg har solgt telefon der flere ganger. Du kommer til å få mange henvendelser med skambud, men vent alltid et par dager. Det dukker opp en seriøs person til slutt.
Nekinn@ Skrevet 6. oktober 2023 #20 Skrevet 6. oktober 2023 Alle blir stresset og irritert i dag - samme hva det gjelder. Du må rett og slett øve deg på å ikke la hva fremmende måtte mene eller ønske gå inn på deg. Eller la være å selge noe som helst på finn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå