Gå til innhold

Å være den eneste single på jobb er vanskelig! Flere som får kommentarer på det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg så lite verdt siden alle jeg jobber med er gift eller har kjæreste. Vet det er dumt men føler meg så mislykket. Hun ene sa at det virket som et trist liv å bo alene uten barn. Da begynte jeg å gråte. Ingen menn vil ha meg, og det skjønner ikke de på min jobb. De sier hele tiden at jeg må dra på date og sånn, men ingen mann vil ha meg så da blir det litt vanskelig. Jeg snakker sjelden om å være singel altså, er kollegene som spør sånn. Vi er en liten bedrift. 

Prøver så godt jeg kan å være positiv, jeg har jo venninner og brødre som har barn bl.a. Finner på mye med venninner, lager mat, reiser og trener mye. Så jeg sitter ikke og glor i veggen, som det virker som flere tror jeg gjør. Men å få kommentarer som "Er det ikke trist å ikke ha noen å våkne opp til? Det virker som et stusselig liv." Hva svarer man på sånt?

Anonymkode: a05dd...095

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Føler meg så lite verdt siden alle jeg jobber med er gift eller har kjæreste. Vet det er dumt men føler meg så mislykket. Hun ene sa at det virket som et trist liv å bo alene uten barn. Da begynte jeg å gråte. Ingen menn vil ha meg, og det skjønner ikke de på min jobb. De sier hele tiden at jeg må dra på date og sånn, men ingen mann vil ha meg så da blir det litt vanskelig. Jeg snakker sjelden om å være singel altså, er kollegene som spør sånn. Vi er en liten bedrift. 

Prøver så godt jeg kan å være positiv, jeg har jo venninner og brødre som har barn bl.a. Finner på mye med venninner, lager mat, reiser og trener mye. Så jeg sitter ikke og glor i veggen, som det virker som flere tror jeg gjør. Men å få kommentarer som "Er det ikke trist å ikke ha noen å våkne opp til? Det virker som et stusselig liv." Hva svarer man på sånt?

Anonymkode: a05dd...095

Du kan stå opp for deg selv og be den droppe å kommentere uoppfordret på privatlivet ditt. Ting jeg kunne finne på å si (og noen har jeg faktisk også sagt da jeg var singel):

- Jeg kommenterer ikke på ditt liv, vennligst ikke kommenter på mitt.

- Jeg har ikke bedt deg om din mening.

- Jeg er ikke komfortabel med diskutere mitt privatliv med deg/på jobb.

- Er det snart min tur til å kommentere på det jeg mener er galt i ditt liv?

Poenget er at man må gi tydelig beskjed om at dette rett og slett ikke er greit.

Anonymkode: fcdfa...c56

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...