AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg har fått konstatert atrofibrose i kneet mange måneder etter jeg hadde kneskålen ut av ledd. Er i starten av 30-åra. Etter fallet skjedde det ganske raskt at jeg hadde innskrenket mobilitet i kneet, men de fant ikke noe entydig svar på MR og har ventet i mange måneder på kikkhulskirurgi fordi de ville se om fysio hadde effekt. Har akkurat hatt operasjon, der det ble funnet og fjernet rikelig med arrvev. De klarte å strekke ut kneet under operasjonen, men jeg ble ganske fort stiv etterpå og tilbake til samme ganglag som før, der jeg halter. Har i flere måneder brukt krykker fordi jeg halter og ikke kan gå normalt. Det er snakk om at jeg har betent leggkapsel også, som kanskje skal gjøres noe med. Mulig en operasjon til. Har fått øvelser jeg skal gjøre og skal som før følges opp av hyppig fysio, tøying og strekking er viktig selvfølgelig. Men føler at det gir så lite resultat. Helst skulle jeg ønske jeg ble sendt på rehabilitering for å se om mer intens oppfølging kunne hjulpet. Overlegen sa at dette kommer til å ta tid, men at han tror jeg skal bli bra til slutt. Jeg har lest litt på nettet om atrofibrose og det jeg finner er ikke egentlig så veldig lystig lesing. Virker som det er veldig vanskelig å behandle. Jeg er redd jeg ikke skal få full mobilitet tilbake i kneet og er skremt av hvor fort stiv jeg har blitt igjen etter operasjonen og hadde forventet mer mobilitet. Ønsker å høre erfaringer fra andre som har vært igjennom det samme. Ble du bra og hvor tid tar det? Det er planlagt at jeg skal få PRP-injeksjon i kneet om noen ukers tid. Anonymkode: 8a57e...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå