AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Salg av hytte billig hytte til rundt 600.000, hvor mye krever megler typisk? Noen med erfaring som har beløp? Det kan da ikke være like dyrt som å selge leiligheter? Sist jeg solgte leilighet for fem år siden tok megler 65.000 kr. Anonymkode: 2eeac...313
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 Det enkleste er å be megleren om et tilbud. Avhengig av markedet,,beliggenhet/avstand, tilstand på hytta mm kan det være vel så mye arbeid å selge eu hytte som en leilighet, så honoraret er vel deretter. Anonymkode: 7c631...d4b 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 Da besteforeldrene mine solgte ei hytte til 350.000 skulle en megler ha 60.000 (de valgte å selge selv). Dette er riktignok noen år siden, så mulig det har endret seg. Anonymkode: 7eba6...4af 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Salg av hytte billig hytte til rundt 600.000, hvor mye krever megler typisk? Noen med erfaring som har beløp? Det kan da ikke være like dyrt som å selge leiligheter? Sist jeg solgte leilighet for fem år siden tok megler 65.000 kr. Anonymkode: 2eeac...313 Det går veldig dårlig med hyttesalget om dagen, så det er mulig å få gode tilbud Innhent minst 3 tilbud før du bestemmer deg. Anonymkode: d8d5f...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #6 Skrevet 5. oktober 2023 Selv selv. Hvorfor gi bort masse penger til "meglere". Vi solgte selv og sparte 70.000,- Anonymkode: 41ae8...901 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #7 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg brukte propr.no og hadde takstmann. Holdt visninger selv. Anonymkode: 547aa...6a6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #8 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Selv selv. Hvorfor gi bort masse penger til "meglere". Vi solgte selv og sparte 70.000,- Anonymkode: 41ae8...901 Dette. Hva gjør egentlig meglere annet enn å stå der med tykke lag med sminke og speilblanke jålesko. Siste gangen vi hyret en eiendomsmegler så var det ikke engang hun som holdt visningen, men assistenten hennes. Anonymkode: b9a2c...99d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #9 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg er på hyttejakt, kjøper gjerne av privatpersoner! Meglerne her har ikke registrert at hytteprisene har gått ned siden pandemien, prisene her er satt til mye høyere enn da hyttemarkedet var hett. (Veldig lett å sammenligne priser, når hyttene er like.) Anonymkode: 0510d...9ee
Knirke Skrevet 5. oktober 2023 #10 Skrevet 5. oktober 2023 Ville ikke brukt megler i den prisklassen. MEN… Jeg har sett mye dårlige hytteannonser, og gjengangerne er for få og for dårlige bilder. Enkelte har ikke engang giddet å rydde bort klær og tørkestativ..🙄
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #11 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det går veldig dårlig med hyttesalget om dagen, så det er mulig å få gode tilbud Innhent minst 3 tilbud før du bestemmer deg. Anonymkode: d8d5f...dd4 Hvis hyttesalget går dårlig er det mye mer jobb med salget for megler.. vil tro de skrur prisen kraftig opp Anonymkode: 04ffe...86f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #12 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg har nettopp solgt hytte til 1,7 millioner og brukte megler som tok nesten 100000 kroner for jobben. Egentlig helt vilt med tanke på hva han faktisk gjorde. Jeg måtte mase på å få tatt bilder, mase for å få annonse ut på Finn.no, mase på dato for visning og diverse. Når det er sagt så vet jeg ikke om hytta hadde blitt solgt i år uten megler. Det var megler som hadde en interessent på ei liste og vedkommende endte med å kjøpe hytta. Det er en sommerhytte, så mitt alternativ var å vente til våren for å prøve igjen. Det ville kostet meg minst like mye, så i det store og hele er jeg fornøyd. Men klart det er mye penger og jeg hadde nok prøvd å selge selv dersom jeg hadde vært tidligere ute i forhold til sommersesongen. Anonymkode: 74279...c04
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #13 Skrevet 6. oktober 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har nettopp solgt hytte til 1,7 millioner og brukte megler som tok nesten 100000 kroner for jobben. Egentlig helt vilt med tanke på hva han faktisk gjorde. Jeg måtte mase på å få tatt bilder, mase for å få annonse ut på Finn.no, mase på dato for visning og diverse. Når det er sagt så vet jeg ikke om hytta hadde blitt solgt i år uten megler. Det var megler som hadde en interessent på ei liste og vedkommende endte med å kjøpe hytta. Det er en sommerhytte, så mitt alternativ var å vente til våren for å prøve igjen. Det ville kostet meg minst like mye, så i det store og hele er jeg fornøyd. Men klart det er mye penger og jeg hadde nok prøvd å selge selv dersom jeg hadde vært tidligere ute i forhold til sommersesongen. Anonymkode: 74279...c04 Vi trodde også det ville bli vanskelig, men hadde 1 visning + budrunde med flere bud. Fordelen med å selge privat er du ikke har så strenge krav som en megler. Skriv bare alt som er galt i kontrakten og det går bra. Anonymkode: 41ae8...901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå