Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Da tror jeg at jeg ville invitert noen naboer og noen bekjente.

Naboene mine har problemer med rus og diverse psykiatri. 

Jeg vil gjerne ha forslag på ting jeg kan gjøre uten å involvere tilfeldige mennesker :) 

Anonymkode: 10530...c08

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde gått ut og spist på en god restaurant. Ja, alene. 

Anonymkode: 60601...e9e

Jeg skal tenke litt på dette. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har heller ingen venner. Det er delvis selvvalgt og delvis ikke. Jeg synes det er veldig vanskelig å komme i kontakt med folk, og trives i eget selskap. Er nok derfor jeg ikke har prøvd så mye på å få kontakt med andre. 

Blir selv 50 om et par år. Da er planen å være på reise på dagen. Vurderer Mexico og en hvit sandstrand. En perfekt gave til meg selv. Og jeg slipper å sitte hjemme og kjenne på at jeg "er 50 år". De runde dagene kjenner man jo litt ekstra på. 

Nå er jo det litt sent for deg ts, om bursdsgen er til helga. Men hva med å planlegge reise nå, og gjøre det til neste år? 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil gjerne ha forslag på ting jeg kan gjøre uten å involvere tilfeldige mennesker :) 

Ok. Hvis  du ikke vil involvere andre mennesker, kan du unne deg spa, eller gå ut og spise, lge en kake, gå en tur og ta med noe godt å spise, kn være jeg hadde gått på toppen av et fjell og spist kake

• Liker 1
Gjest storetora
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, egentlig ikke. 

Jeg er alltid alene, men på slike dager blir det bare så tydelig at man ikke har noen. 

Har du valg selv å vær så ensom? Blir litt trist av å tenke på om du er så alene hvis du ikke ønsker det selv. Jeg prøver alltid å inkludere alle på jobb, er selv ganske sosial av meg å ønsker at alle skal ha det fint. Så hadde du hatt meg som kollegia så hadde eg og kanskje blit litt skuffet om jeg viste du var på jobb på 50 års dagen din uten at jeg i det minste fikk gitt deg en klem❤️

Skrevet

Hva med å ta en helgetur til en annen by eller land helgen etterpå? Bo på hotell, gå på restaurant, se på severdigheter, evt. gå på byen og kanskje treffe noen nye folk hvis du liker det? Du er helt sikkert ikke en som ingen liker, det er tanker du har fått pga ekteskapet. 

Anonymkode: e08ef...6cf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har sagt fra til sjefen min at jeg ikke ønsker noe oppstyr rundt dagen på jobb. Jeg synes det er ubehagelig å tvinge folk til å spise kake og feire meg. Det er ingen av dem jeg omgås privat, synes bare det blir veldig kunstig og påtatt. 

Jeg omgås ikke så mange av kollegaene mine privat jeg heller, kun en av dem. Men vi feirer hverandre likevel, og det er alltid kjekt med en anledning for feiring og kaker. Det er jo ingen som blir tvunget, det er helt frivillig å delta på feiringer. Så her hadde du jo en fin sjanse til feiring sammen med andre, som du burde ha grepet. Jeg skjønner at selvtilliten din ikke er på topp (naturlig med tanke på hva du har vært igjennom), og jeg håper at du får hjelp til å bedre den❤️

Det du kan gjøre alene er å gå på kino, teaterstykke, dratt på en kunstutstilling eller lignende (kommer vel helt an på hvor du bor og hvilket tilbud som finnes) og gå på restaurant. Er du mer hjemmekjær ville jeg kjøpt meg kake på et bakeri, kjøpt meg noe god drikke (med eller uten alkohol), bestilt takeaway og leid/kjøpt meg en god film som jeg kunne sett på mens jeg spiste. Eller kjøpt en ny (lyd)bok om du foretrekker bøker. Og kjøp deg en fin bursdagsgave til deg selv, enten det er en ting du ønsker deg eller en opplevelse. 

Ha en fin feiring❤️

Anonymkode: 3aba4...255

• Liker 2
Skrevet

Da jeg ble 50 glemte alle på jobb det, og det var egentlig ganske trist. Vil derfor anbefale som noen sier å ta med kake på jobb og kjenne litt på oppmerksomheten. Så foreslår jeg trening eller å gå en tur, før du avslutter dagen med favorittmåltidet ditt enten hjemme eller på restaurant. 

Gratulerer med dagen på forskudd. 

Anonymkode: e5d9c...65b

• Liker 2
Skrevet
kaleidoskop skrev (1 time siden):

Men hva med å planlegge reise nå, og gjøre det til neste år?

Det synes jeg faktisk var en kjempegod ide. Hvor i Mexico skal du? Er du vant til å reise alene? Jeg kunne tenke meg Bali eller Maldivene… 

• Liker 1
Skrevet
storetora skrev (1 time siden):

Har du valg selv å vær så ensom? Blir litt trist av å tenke på om du er så alene hvis du ikke ønsker det selv. Jeg prøver alltid å inkludere alle på jobb, er selv ganske sosial av meg å ønsker at alle skal ha det fint. Så hadde du hatt meg som kollegia så hadde eg og kanskje blit litt skuffet om jeg viste du var på jobb på 50 års dagen din uten at jeg i det minste fikk gitt deg en klem❤️

Takk, men du behøver ikke være trist for min skyld. Jeg skal nok komme meg over dette, det bare tar litt tid. 

Jeg skammet meg så over livet mitt og forholdet mitt at jeg ikke inngikk private forbindelser med noen mennesker. Jeg hadde nok med å holde hodet over vannet slik forholdet mitt var. 

Jeg kan virkelig ikke fordra å bli klemt (pga mye vold og overgrep) så de som klemmer meg gjør det for sin egen skyld og ikke for min :) Men det er jo greit det, også, jeg kan forstå at andre Trenger en klem av og til. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å ta en helgetur til en annen by eller land helgen etterpå? Bo på hotell, gå på restaurant, se på severdigheter, evt. gå på byen og kanskje treffe noen nye folk hvis du liker det? Du er helt sikkert ikke en som ingen liker, det er tanker du har fått pga ekteskapet. 

Anonymkode: e08ef...6cf

Det er gode ideer, jeg skal sjekke hva som er mulig. Om folk liker meg eller ikke liker meg - kanskje du har rett, men de er uansett ikke en del av mitt liv, og det er lettere for meg å tenke at det er fordi de ikke liker meg enn å ikke vite hvorfor. 

Skrevet

Da jeg ble 50 glemte alle på jobb det, og det var egentlig ganske trist. Vil derfor anbefale som noen sier å ta med kake på jobb og kjenne litt på oppmerksomheten. Så foreslår jeg trening eller å gå en tur, før du avslutter dagen med favorittmåltidet ditt enten hjemme eller på restaurant. 

Gratulerer med dagen på forskudd. 

Anonymkode: e5d9c...65b

Ja, det høres trist ut 😕 Sånn var min 40-års dag også. 

Jeg tar ikke med kake på jobb. En av kollegaene mine er sånn som sier høyt at «den kaka var ikke noe god», for eksempel, gidder virkelig ikke å utsette meg for det. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg omgås ikke så mange av kollegaene mine privat jeg heller, kun en av dem. Men vi feirer hverandre likevel, og det er alltid kjekt med en anledning for feiring og kaker. Det er jo ingen som blir tvunget, det er helt frivillig å delta på feiringer. Så her hadde du jo en fin sjanse til feiring sammen med andre, som du burde ha grepet. Jeg skjønner at selvtilliten din ikke er på topp (naturlig med tanke på hva du har vært igjennom), og jeg håper at du får hjelp til å bedre den❤️

Det du kan gjøre alene er å gå på kino, teaterstykke, dratt på en kunstutstilling eller lignende (kommer vel helt an på hvor du bor og hvilket tilbud som finnes) og gå på restaurant. Er du mer hjemmekjær ville jeg kjøpt meg kake på et bakeri, kjøpt meg noe god drikke (med eller uten alkohol), bestilt takeaway og leid/kjøpt meg en god film som jeg kunne sett på mens jeg spiste. Eller kjøpt en ny (lyd)bok om du foretrekker bøker. Og kjøp deg en fin bursdagsgave til deg selv, enten det er en ting du ønsker deg eller en opplevelse. 

Ha en fin feiring❤️

Anonymkode: 3aba4...255

Jeg skal legge dette på lista over ting jeg skal sjekke ut :) Feiring på jobb utgår. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det synes jeg faktisk var en kjempegod ide. Hvor i Mexico skal du? Er du vant til å reise alene? Jeg kunne tenke meg Bali eller Maldivene… 

Jeg vurderer tulum 😊 har vært på Bali (alene) og hadde det helt supert. Møtte faktisk andre som reiste alene, de var i 30 årene. Men hadde noen hyggelige middager. 

Skrevet

Gratulerer på forhånd 😊 Jeg synes du skal nyte noe du liker. Spise god mat ute, og kanskje unne deg en fin gave. En ring eller noe fint tøy? Og så kombinere det med museum, film eller teater, hvis du liker det. Eller naturopplevelse, hvis det er mere deg. Du kan også overveie å ta en helgetur vekk, f.eks. til København eller Aarhus 🇩🇰

Anonymkode: fa2a9...e17

• Liker 1
Skrevet

Om det er noen trøst kommer ikke min 50-årsdag til å bli noe annerledes. Jeg er ikke glad i feiring av meg selv (eller andre for den saks skyld). Alt som fordrer høytidelighet, taler eller andre plikt-oppdrag gjør meg stressa. Jeg har ingen stor krets, men kunne fått til et selskap, men velger ikke å gjøre det.

Så selv om det kjennes ensomt ut, så er det mange (både ensomme og ikke ensomme) som feirer akkurat som deg. 

Jeg hadde gjort som en annen foreslo. Bestilt meg noe take-away og rigga meg til med en film om kvelden. Det holder i massevis for meg.

Anonymkode: e6208...da1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde gjort som en annen foreslo. Bestilt meg noe take-away og rigga meg til med en film om kvelden. Det holder i massevis for meg.

Tror det blir sånn ☺️ Men må ha med treninga først, den gjør meg glad. Så sparer jeg til en skikkelig fin ferietur neste år, og feirer at jeg er 51 😁

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Gratulerer på forhånd 😊 Jeg synes du skal nyte noe du liker. Spise god mat ute, og kanskje unne deg en fin gave. En ring eller noe fint tøy? Og så kombinere det med museum, film eller teater, hvis du liker det. Eller naturopplevelse, hvis det er mere deg. Du kan også overveie å ta en helgetur vekk, f.eks. til København eller Aarhus 🇩🇰

Anonymkode: fa2a9...e17

Jeg har bestemt meg for at jeg lar dagen bli slik jeg opprinnelig tenkte, og så sparer jeg til en fin reise seinere. 

Å gå ut og spise helt alene hadde ikke gitt meg noen opptur, tror jeg. 

Skrevet

Hva med en tur på DFDS til København? Ta deg en dag eller to fri fra jobb om du har mulighet.

Ellers er det viktigste å gjøre noe du setter pris på. Ser du har gått for din opprinnelige plan, kanskje kjøpe med deg en bukett fine blomster til å pynte opp hjemme.

Anonymkode: e2f5c...526

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ellers er det viktigste å gjøre noe du setter pris på. Ser du har gått for din opprinnelige plan, kanskje kjøpe med deg en bukett fine blomster til å pynte opp hjemme.

Det skal jeg definitivt 🥰

• Hjerte 1
Skrevet

Gratulere med dagen som kommer 💗 Jeg synes det du har planlagt for deg selv høres fint ut.  Jeg ville unnet meg selv noe fint, i tillegg til mat og en serie.  For eksempel noe innen hudpleie, et klesplagg, blomster eller ei flaske vin.  Håper du får en fin dag 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...