AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 En tidligere venninne har gått bort og jeg vil gjerne i begravelsen. Jeg er da en av de som vil sitte bakerst, vi var ikke nære. Men jeg har en baby på 3 måneder. Hvordan er etiketten på sånt? Baby kan jeg amme under selve begravelsen slik at hun ikke gråter/lager noe lyd, men det er kanskje ikke innafor allikevel? Anonymkode: 7ff77...c4b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En tidligere venninne har gått bort og jeg vil gjerne i begravelsen. Jeg er da en av de som vil sitte bakerst, vi var ikke nære. Men jeg har en baby på 3 måneder. Hvordan er etiketten på sånt? Baby kan jeg amme under selve begravelsen slik at hun ikke gråter/lager noe lyd, men det er kanskje ikke innafor allikevel? Anonymkode: 7ff77...c4b Kan far ta babyen i noen timer? Besteforeldre? Jeg har vært i begravelse med en som hadde baby, men det var en veldig nær familievenn som hadde gått bort. Hun stod bakerst, med bæresele, og vugget babyen, mens den sov, og kunne enkelt gå ut. Anonymkode: 11f3c...5a1 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 Kan ikke far/besteforelder/tante/venninne gå på trilletur? Anonymkode: d0e77...bd7 8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 Har hatt baby med i fler begravelser, helt uproblematisk 😊 Anonymkode: cbdb6...292 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En tidligere venninne har gått bort og jeg vil gjerne i begravelsen. Jeg er da en av de som vil sitte bakerst, vi var ikke nære. Men jeg har en baby på 3 måneder. Hvordan er etiketten på sånt? Baby kan jeg amme under selve begravelsen slik at hun ikke gråter/lager noe lyd, men det er kanskje ikke innafor allikevel? Anonymkode: 7ff77...c4b Det går fint å ta med baby. Jeg tok med min 3 mnd baby i begravelse for ca 1 mnd siden. Ga henne mat rett før vi gikk inn, satt bakerst. Vugget henne i søvn i bilstolen hun satt i. Blir babyen urolig er det bare å gå ut. Anonymkode: 03d41...a54 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #6 Skrevet 5. oktober 2023 Har hatt med baby og barn i alle aldre i begravelser, er ikke noe problem det. Anonymkode: 9755c...74a 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #7 Skrevet 5. oktober 2023 Vi hadde med vår når hun var ca 4 mnd. Hikk helt fint. det var familie av samboer, så jeg sto klar for å ta med vesla ut hvis det skulle bli lyd. Anonymkode: c151d...dc1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #8 Skrevet 5. oktober 2023 Du ammer ikke i en begravelse, alvorlig talt. Selv dere ammefanatikere må skjønne at det noen ganger ikke passer å slenge ut puppene. Hvis ingen andre kan ha henne den timen begravelsen varer så bør du sitte deg helt bakerst og gå ut med de minst lyder fra ungen. Det er ekstremt forstyrrende med babyer som lager lyd i en slik setting, spesielt når de ikke engang har en relasjon til avdøde. Anonymkode: e7ff7...a0f 11 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #9 Skrevet 5. oktober 2023 Ok hvis baby er stille. Gå ut hvis det blir lyd. Men kanskje noen kan ha babyen den timen? Anonymkode: b78c8...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #10 Skrevet 5. oktober 2023 Det kommer ann på. I min fars begravelse var det mange barn, og noen babyer. Det var selvsagt også voksne og eldre. Min far døde ung, knapt 40 år gammel. Jeg vet at han ville ha barn i begravelsen sin ( ikke at det skulle bli tøft for dem, men fordi at, vel, familie...). Presten la ann til en barnevennlig sermoni, jeg var kun 8 år selv. Anonymkode: 626b3...3d7 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #11 Skrevet 5. oktober 2023 Hadde med min ett-åring i min fars begravelse. Hadde alliert meg med en venninne som satt med ham en rad bak meg. Hun tok han ut etter en stund, så fort han ble urolig. Var også hun som hadde ham ved senkingen av kisten. Helt greit med baby/barn i begravelse, så lengede blir tatt ut så fort de blir urolige. Og amming? Nei, bare nei! Det behøver man virkelig ikke gjøre i en begravelse. I kirken her får man amme ute i sakrestiet (eller hva det nå heter) ved barnedåp o.l. Anonymkode: deffb...087 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #12 Skrevet 5. oktober 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Du ammer ikke i en begravelse, alvorlig talt. Selv dere ammefanatikere må skjønne at det noen ganger ikke passer å slenge ut puppene. Hvis ingen andre kan ha henne den timen begravelsen varer så bør du sitte deg helt bakerst og gå ut med de minst lyder fra ungen. Det er ekstremt forstyrrende med babyer som lager lyd i en slik setting, spesielt når de ikke engang har en relasjon til avdøde. Anonymkode: e7ff7...a0f Det er helt fint å amme diskret i en begravelse Anonymkode: 161f7...8bf 8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #13 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du ammer ikke i en begravelse, alvorlig talt. Selv dere ammefanatikere må skjønne at det noen ganger ikke passer å slenge ut puppene. Hvis ingen andre kan ha henne den timen begravelsen varer så bør du sitte deg helt bakerst og gå ut med de minst lyder fra ungen. Det er ekstremt forstyrrende med babyer som lager lyd i en slik setting, spesielt når de ikke engang har en relasjon til avdøde. Anonymkode: e7ff7...a0f Du kunne jo vurdert å lese hi da. Hvor ts faktisk sier at hun skal sitte bakerst. Anonymkode: c151d...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #14 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): En tidligere venninne har gått bort og jeg vil gjerne i begravelsen. Jeg er da en av de som vil sitte bakerst, vi var ikke nære. Men jeg har en baby på 3 måneder. Hvordan er etiketten på sånt? Baby kan jeg amme under selve begravelsen slik at hun ikke gråter/lager noe lyd, men det er kanskje ikke innafor allikevel? Anonymkode: 7ff77...c4b Diskret amming bakerst vil ingen legge merke til. Dette går helt fint. Anonymkode: d7c4c...503 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #15 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Diskret amming bakerst vil ingen legge merke til. Dette går helt fint. Anonymkode: d7c4c...503 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du kunne jo vurdert å lese hi da. Hvor ts faktisk sier at hun skal sitte bakerst. Anonymkode: c151d...dc1 Men… bare ikke. Når det er en tidligere venninne, som ikke engang var en venninne nå, og det er såpass uti der, bare ikke. Amme før, amme etter. Anonymkode: 11f3c...5a1 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #16 Skrevet 5. oktober 2023 Få noen til å passe babyen. Det er ekstremt forstyrrende med barn i begravelser. Anonymkode: d8437...087 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #17 Skrevet 6. oktober 2023 Det burde gå helt fint ❤️ Hadde selv med min sønn på 8 mnd i min mormors begravelse, men måtte gå ut halveis fordi han begynte å skravle så høyt. De fleste syns det bare var sjarmerende og koselig med litt barnelyder, men gikk ut da han ble litt høylytt Anonymkode: 65b39...2cc
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #18 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det burde gå helt fint ❤️ Hadde selv med min sønn på 8 mnd i min mormors begravelse, men måtte gå ut halveis fordi han begynte å skravle så høyt. De fleste syns det bare var sjarmerende og koselig med litt barnelyder, men gikk ut da han ble litt høylytt Anonymkode: 65b39...2cc Men jeg tror det er annerledes når det er egen familie, og alle kjenner barnet. Enn når det er et tilfeldig barn i en kirke. Anonymkode: 11f3c...5a1 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #19 Skrevet 6. oktober 2023 Om mulig så unngår jeg å ha med barn i begravelse, men må man så må man. Måtte nylig ha med min baby på 1mnd da både samboer og jeg skulle stille i begravelsen, tok med vogna inn, satt bakerst og trillet. To åringen var i barnehagen. Dette var riktig nok til nær familie. Anonymkode: 12d01...240
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #20 Skrevet 6. oktober 2023 Har hatt med baby. Han gråt litt og sånn, men det var nær familie, så var viktigst at jeg var der. Går nok greit. Bare gå ut hvis det blir litt lyder Anonymkode: 29aee...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå