AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Noen som har vært i Peru (Machu Pichu), Colombia (Cartagena) eller Cuba (Varadero)? Reiser med barn på 9 år. Og klarer ikke bestemme meg😵💫 Anonymkode: ac222...c88
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg har vært i Cartagena, og skal aldri dit igjen! Ble overfalt med kniv (som kan skje overalt), men det var generelt en uhyggelig stemning i byen. Masse åpenlys prostitusjon, mange hoteller som kan leies for 1 time om gangen. Til og med politiet som pulte prostituerte åpenlyst. Nasty greier! Mye drugs og kokain overalt, mye rus. Absolutt IKKE et barnevennlig sted. Snakket med noen colombianere nylig som sa det ikke har blitt særlig bedre. Jeg vil heller anbefale Tamarindo i Costa Rica, eller Bocas del Toro i Panama. Flotte strender og mye å finne på. Barnevennlig. Varadero på Cuba skal være bra og tror jeg. Anonymkode: 2656e...36e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 Er Machu Pichu fortsatt åpent? Jeg vet de skal stenge av området, men mulig det er litt fram i tid. Jeg har vært på Cuba, og likte meg godt. Jeg reiste ikke med barn, så vet ikke hvordan det er. Anonymkode: 2d0a3...bb2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er Machu Pichu fortsatt åpent? Jeg vet de skal stenge av området, men mulig det er litt fram i tid. Jeg har vært på Cuba, og likte meg godt. Jeg reiste ikke med barn, så vet ikke hvordan det er. Anonymkode: 2d0a3...bb2 Det var stengt i Jan/feb pga av noe demonstrasjoner tror jeg det var. Det er åpent, men de har jo begrensinger på billetter for å komme inn, 2500 pers om dagen. Anonymkode: ac222...c88
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært i Cartagena, og skal aldri dit igjen! Ble overfalt med kniv (som kan skje overalt), men det var generelt en uhyggelig stemning i byen. Masse åpenlys prostitusjon, mange hoteller som kan leies for 1 time om gangen. Til og med politiet som pulte prostituerte åpenlyst. Nasty greier! Mye drugs og kokain overalt, mye rus. Absolutt IKKE et barnevennlig sted. Snakket med noen colombianere nylig som sa det ikke har blitt særlig bedre. Jeg vil heller anbefale Tamarindo i Costa Rica, eller Bocas del Toro i Panama. Flotte strender og mye å finne på. Barnevennlig. Varadero på Cuba skal være bra og tror jeg. Anonymkode: 2656e...36e Costa Rica og Panama er fantastisk, men har lyst å besøke et land jeg ikke har vært før😊 Anonymkode: ac222...c88
Bigote Skrevet 5. oktober 2023 #6 Skrevet 5. oktober 2023 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vært i Cartagena, og skal aldri dit igjen! Ble overfalt med kniv (som kan skje overalt), men det var generelt en uhyggelig stemning i byen. Anonymkode: 2656e...36e Skriver under på dette. Hadde tilsvarende opplevelse selv i Cartagena. Antigua(Guatemala) og Granada(Nicaragua) er uansett langt finere om man ønsker å besøke en av de kolonielle byene i latin amerika. Om man ønsker strandliv finnes det bedre steder i Colombia. 3 hours ago, AnonymBruker said: Costa Rica og Panama er fantastisk, men har lyst å besøke et land jeg ikke har vært før😊 Har du preferanser utover dette? Endret 5. oktober 2023 av Bigote
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #7 Skrevet 5. oktober 2023 Bigote skrev (10 timer siden): Skriver under på dette. Hadde tilsvarende opplevelse selv i Cartagena. Antigua(Guatemala) og Granada(Nicaragua) er uansett langt finere om man ønsker å besøke en av de kolonielle byene i latin amerika. Om man ønsker strandliv finnes det bedre steder i Colombia. Har du preferanser utover dette? Hvilke steder anbefaler du i Colombia for strandliv? Antigua er koselig, men lite og har heller ikke strand. Preferanser er strand, hotel med basseng og litt kultur. Anonymkode: ac222...c88
Aviale Skrevet 5. oktober 2023 #8 Skrevet 5. oktober 2023 Har vært i Machu Picchu og Varadero. Varadero er fint, men ikke så mye å gjøre. Det er lurt å kunne litt spansk for å bestille på restaurant og komme seg rundt på Cuba. Maten er ikke noe å skryte av, lite utvalg, dårlig med krydder, og selv ketsjup kan være vanskelig å få tak i, i alle fall da jeg var der i 2017. Om dere skal dit anbefaler jeg en tur til Vinales, mye mer sjarm der. I Peru er det jo massevis av turister og mye mer tilrettelagt, bedre mat og flere snakker engelsk, men jeg hadde undersøkt sikkerhetssituasjonen nøye hvis jeg skulle reist dit med barn.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #9 Skrevet 5. oktober 2023 Har vært i Macchu Picchu og Varadero. Hadde ALDRI reist til Varadero som eneste reisemål. Det er sammenlignbart med de verste turiststedene på Gran Canaria, kan like gjerne dra dit. Nydelige strender, men om det er hva man vil ha er ikke Cuba i nærheten av førstevalget mitt. Om dere kombinerer med andre steder på Cuba (Trinidad, Viñales-området og Havana er fantastiske), er Varadero helt ok for en ukes strand og bading. Macchu Picchu var fantastisk, og kan kombineres med kysten nordover fra Lima - som også er fantastisk og har minimalt med turisme (i motsetning til Cusco/Aguas Calientes-området). Så om de klarer å holde noenlunde fred og ryktene om permanent stenging ikke viser seg å stemme, ville jeg absolutt anbefale det. Men egentlig ville jeg valgt de landene som har en god kombinasjon av vakker natur, fantastiske strender, opplevelser og sikkerhet om jeg skulle reise alene med en niåring. Det hadde blitt Panama eller Costa Rica, som du ikke vil til. Med Mexico på tredjeplass (unntatt enkelte områder der, men de mest kriminelle byene er ikke spesielt interessante å besøke i seg selv heller). Cuba opplevdes mye tryggere enn Peru. Alene ville det blitt Guatemala for alle penga. Det er et fantastisk land, min absolutt favoritt i Latin-Amerika, men sikkerheten har blitt såpass utfordret de siste årene at det sitter litt langt inne å ta med barna dit. Sukk. Anonymkode: 4e096...0cf 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #10 Skrevet 6. oktober 2023 Aviale skrev (12 timer siden): Har vært i Machu Picchu og Varadero. Varadero er fint, men ikke så mye å gjøre. Det er lurt å kunne litt spansk for å bestille på restaurant og komme seg rundt på Cuba. Maten er ikke noe å skryte av, lite utvalg, dårlig med krydder, og selv ketsjup kan være vanskelig å få tak i, i alle fall da jeg var der i 2017. Om dere skal dit anbefaler jeg en tur til Vinales, mye mer sjarm der. I Peru er det jo massevis av turister og mye mer tilrettelagt, bedre mat og flere snakker engelsk, men jeg hadde undersøkt sikkerhetssituasjonen nøye hvis jeg skulle reist dit med barn. Jeg klarer meg fint med spansk, barnet kan litt. Ja, maten er visst ikke så mye å skryte av har jeg hørt. Jeg tror vi går for Peru denne gangen. Anonymkode: ac222...c88 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #11 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har vært i Macchu Picchu og Varadero. Hadde ALDRI reist til Varadero som eneste reisemål. Det er sammenlignbart med de verste turiststedene på Gran Canaria, kan like gjerne dra dit. Nydelige strender, men om det er hva man vil ha er ikke Cuba i nærheten av førstevalget mitt. Om dere kombinerer med andre steder på Cuba (Trinidad, Viñales-området og Havana er fantastiske), er Varadero helt ok for en ukes strand og bading. Macchu Picchu var fantastisk, og kan kombineres med kysten nordover fra Lima - som også er fantastisk og har minimalt med turisme (i motsetning til Cusco/Aguas Calientes-området). Så om de klarer å holde noenlunde fred og ryktene om permanent stenging ikke viser seg å stemme, ville jeg absolutt anbefale det. Men egentlig ville jeg valgt de landene som har en god kombinasjon av vakker natur, fantastiske strender, opplevelser og sikkerhet om jeg skulle reise alene med en niåring. Det hadde blitt Panama eller Costa Rica, som du ikke vil til. Med Mexico på tredjeplass (unntatt enkelte områder der, men de mest kriminelle byene er ikke spesielt interessante å besøke i seg selv heller). Cuba opplevdes mye tryggere enn Peru. Alene ville det blitt Guatemala for alle penga. Det er et fantastisk land, min absolutt favoritt i Latin-Amerika, men sikkerheten har blitt såpass utfordret de siste årene at det sitter litt langt inne å ta med barna dit. Sukk. Anonymkode: 4e096...0cf Ja, jeg tenkte kombinere Varadero med Havanna bl.a. Jeg tror jeg lander på Peru denne gangen. Jeg elsker Mexico og har bodd og feriert der mye. Perfekt med barn. Guatemala synes jeg var helt ok, men passer ikke å ta med seg min 9 åring nå i denne alderen. Anonymkode: ac222...c88
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #12 Skrevet 6. oktober 2023 Å reise alene med barn til usikre land tenker jeg et litt risikosport. Hva skjer med barnet hvis noe skulle skje med deg? Kan barnet (og du) spansk? Jeg har bodd i latin Amerika og ELSKET det. Både kulturen, menneskene, maten og naturen. Men mange steder er belastet og blitt mer usikre med årene. Ellers er Galapagos øyene er et unikt reisemål hvis du har mulighet ❤️ Anonymkode: dcfa7...096
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #13 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Å reise alene med barn til usikre land tenker jeg et litt risikosport. Hva skjer med barnet hvis noe skulle skje med deg? Kan barnet (og du) spansk? Jeg har bodd i latin Amerika og ELSKET det. Både kulturen, menneskene, maten og naturen. Men mange steder er belastet og blitt mer usikre med årene. Ellers er Galapagos øyene er et unikt reisemål hvis du har mulighet ❤️ Anonymkode: dcfa7...096 Jeg følger selvfølgelig UDs reiseråd. Det var uroligheter i regionen Puno i vinter, ikke noe mer etter det😊 Jeg er mer bekymret for å reise til Sverige i disse tider🫣😂 Jeg kan spansk og han kan litt spansk. Har reist rundt i Ecuador, men kom meg aldri til Galapagos. Flaut! Hadde hele tiden plan om det, men tiden strakk ikke til. Anonymkode: ac222...c88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå