Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som er det? Hvor mye tjener man på det i mnd ca?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Det kommer an på hvor mye du jobber. Tror det ligger på ca 80 kr timen.

Skrevet

Hun ene jeg bodde med før var støttekontakt for verdens søteste jente. Mener hun tjente ca 100,- i timen (hun hadde henne 4 timer en gang i uken + enkelte lørdager).

Lønnen er jo ikke allverdens, men er du heldig med den en er støttekontakt for tror jeg det kan være en kjempegivende jobb!

Og i tillegg til lønnen fikk de jo x-antall kr til mat og aktiviteter. (Hun bare tok vare på alle kvitteringene for det hun la ut, og sendte det inn så fikk hun det dekket.) Så hun fikk seg jo dekket middag de dagene hun hadde jenten, og hun fikk sett masse tegnefilmer på kino, dratt på badeland, tivoli og andre slike barnslige, morsomme ting. :)

Skrevet

Jeg fikk 95,- i timen. Alle utgifter ble dekket (men det skulle bare mangle). Husk at man ikke får feriepenger og pensjonspoeng ettersom man ikke er arbeidstaker men oppdragstaker. Egentlig ganske sleipt, så dette er ikke en jobb å bli rik av, men noe man gjør av andre grunner. Jeg trivdes i allefall godt med å være støttekontakt.

Gjest Liten Tapir
Skrevet

Jeg fikk 76 kr timen, og ingen feriepenger, sykepengerettigheter eller pensjonspoeng.

Fikk dekket opptil 30 kr pr uke i dokumenterte utgifter (dere snakker om gratis middag og kino???) og fikk dekket noe kjøreutgifter, men ikke alt.

Snakker om arbeidforhold... :frustrert: Når du trekker fra skatten, endte det faktisk med at jeg betalte for å være støttekontakt enkelte av de dagene jeg jobbet :roll:

Men jeg fikk også tilbringe tid med verdens søteste jente! :hjerter_rundt:

Skrevet
Jeg fikk 76 kr timen, og ingen feriepenger, sykepengerettigheter eller pensjonspoeng.

Fikk dekket opptil 30 kr pr uke i dokumenterte utgifter (dere snakker om gratis middag og kino???) og fikk dekket noe kjøreutgifter, men ikke alt.

Snakker om arbeidforhold...  :frustrert: Når du trekker fra skatten, endte det faktisk med at jeg betalte for å være støttekontakt enkelte av de dagene jeg jobbet :roll:

Om dette var noe du ble overrasket over burde du lest arbeidsavtalen du fikk da du ble ansatt bedre.

Å være støttekontakt krever en del idealisme i og med at det er mennesker med helt spesielle behov man blir ansatt for å hjelpe. Jeg har selv vært støttekontakt en periode for flere år siden. Veldig givende og lærerikt, men ikke en jobb man har for å bli rik akkurat.

Skrevet

Har man litt man skulle ha sagt på hva slags mennesker man skal være der for?

Jeg er ikke så stor og sterk, så å få en som trenger hjelp på f.eks. toalettet osv kan bli litt pes...

For det er vel alle mulige mennesker som har støttekontakt?

Skrevet

Det er alle mulige ja.

Min kusine var støttekontakt for en som var sterkt utviklingshemmet, mens venninnen min var støttekontakt for en som var helt frisk. (hun hadde støttekontakt pga lite oppfølging hjemme, hun trengte litt ekstra stimuli osv.)

Skrevet
Har man litt man skulle ha sagt på hva slags mennesker man skal være der for?

Jeg er ikke så stor og sterk, så å få en som trenger hjelp på f.eks. toalettet osv kan bli litt pes...

For det er vel alle mulige mennesker som har støttekontakt?

Jeg ville tatt kontakt med kommunen. Du blir jo innkalt til en samtale med noen som vurderer om du er egnet som støttekontakt, og der kan du jo naturligvis komme med ønsker rundt hvem du ønsker å bli støttekontakt for. Så kommer det vel an på hvem som trenger støttekontakt akkurat da, hvilket oppdrag du kan bli tilbudt.

Skrevet

Ja, du kan si noe om hvilken gruppe du vil være støttekontakt for. Den som eventuelt får deg som støttekontakt har også noe h*n vil ha sagt. Det er stort behov for støttekontakter, særlig innen lett og moderat psykiatri.

Som du ser, er det ikke noe å bli økonomisk rik på, men du gjør en flott innsats for noen andre. Det er også en positiv ting å få med i CV'en.

Skrevet

Jeg har snakket med hun, hun skulle sende søknadsskjema til meg og så ta kontakt for intervju. Så da får jeg bare si fra der at jeg ikke klarer tunge løft og sånn.

Ja, var innenfor psykiatrien jeg tenkte.

Gjest Liten Tapir
Skrevet
Om dette var noe du ble overrasket over burde du lest arbeidsavtalen du fikk da du ble ansatt bedre.

Jeg ble ikke overrasket, men jeg må da få lov til å synes at det var elendige arbeidsforhold likevel?

Forøvrig så sto slett ikke alt dette i min arbeidskontrakt. Men jeg visste det likevel, fordi jeg kjente flere som jobbet med det i samme kommune.

Skrevet

En annen ting ved å være støttekontakt, i hvert fall i de tilfellene jeg kjenner til, er at det er vanlig å kreve at man kan være det i minst ett år. Av nokså åpenbare grunner.

Skrevet

Ja, det stod at man må binde seg i ett til to år

Skrevet (endret)

Jeg får nesten 120 kr i timen+dekkede utgifter for mat/kjøring/aktiviteter

Endret av Eplet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...