AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg er snart på felgen. Har en baby på fem mnd som våkner hver time på natt. Aldri sovet bra. Ikke kolikk. På dagtid lur 30 min x 3. Baby våkner uansett om det ammes i søvn eller bysses. Jeg er sååå sliten. Hvordan skal jeg få baby til å sove mer. Grøt hjelper ikke. Anonymkode: ccabe...9a4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er snart på felgen. Har en baby på fem mnd som våkner hver time på natt. Aldri sovet bra. Ikke kolikk. På dagtid lur 30 min x 3. Baby våkner uansett om det ammes i søvn eller bysses. Jeg er sååå sliten. Hvordan skal jeg få baby til å sove mer. Grøt hjelper ikke. Anonymkode: ccabe...9a4 Hvordan bidrar far? Anonymkode: a571e...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan bidrar far? Anonymkode: a571e...0c4 Han tar baby en time på morgenen før jobb så jeg får sove. ta Anonymkode: ccabe...9a4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han tar baby en time på morgenen før jobb så jeg får sove. ta Anonymkode: ccabe...9a4 Kan han ta babyen om natta? Selv om man er i permisjon, hvis den andre personen holder på å gå på veggen, bidrar man. Om du ammer, kan han komme inn for mat, ellers ta ansvar for trøst, skift og byssing. Tar han baby på natta i helgene? Anonymkode: a571e...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan han ta babyen om natta? Selv om man er i permisjon, hvis den andre personen holder på å gå på veggen, bidrar man. Om du ammer, kan han komme inn for mat, ellers ta ansvar for trøst, skift og byssing. Tar han baby på natta i helgene? Anonymkode: a571e...0c4 Han har aldri hatt baby på natt. Jeg har nok vekket far totalt fem ganger på fem mnd for å få hjelp, da har jeg måtte ha en pause før jeg kollapset (føles ut som) men nå er det like før jeg går på veggen. Er så trøtt og sliten. ts Anonymkode: ccabe...9a4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #6 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har aldri hatt baby på natt. Jeg har nok vekket far totalt fem ganger på fem mnd for å få hjelp, da har jeg måtte ha en pause før jeg kollapset (føles ut som) men nå er det like før jeg går på veggen. Er så trøtt og sliten. ts Anonymkode: ccabe...9a4 Men hvorfor får du ikke far til å gjøre mer? Hvorfor skal det gå så langt at du holder på å kollapse før du ber han om å gjøre noe? Anonymkode: 24ef9...73e 8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #7 Skrevet 4. oktober 2023 Ta med baby til naprapat? Min gutt sov fryktelig dårlig, og våknet veldig tidlig. Han hadde løsninger i nakken så han sov ikke for han hadde vondt rett og slett Anonymkode: 71db9...03e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #8 Skrevet 4. oktober 2023 Trur du baby kanskje er meir sulten? Prøvd nattflaske etter amming? Korleis er vekta? Trur du det kan vere allergi? Anonymkode: 4d18a...0df 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #9 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta med baby til naprapat? Min gutt sov fryktelig dårlig, og våknet veldig tidlig. Han hadde løsninger i nakken så han sov ikke for han hadde vondt rett og slett Anonymkode: 71db9...03e Men har de ikke andre tegn på at de har vondt. Baby sovner jo med en gang puppen er i munnen, aldri gitt uttrykk for smerte. Hadde din gutt andre symptomer? ts Anonymkode: ccabe...9a4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #10 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han har aldri hatt baby på natt. Jeg har nok vekket far totalt fem ganger på fem mnd for å få hjelp, da har jeg måtte ha en pause før jeg kollapset (føles ut som) men nå er det like før jeg går på veggen. Er så trøtt og sliten. ts Anonymkode: ccabe...9a4 Da må dere avtale at han tar natt. Det er på tide han begynner å bidra. Enkelt og greit. Du kan ikke endre behovene til babyen din. Du kan endre vanene til mannen din. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvorfor får du ikke far til å gjøre mer? Hvorfor skal det gå så langt at du holder på å kollapse før du ber han om å gjøre noe? Anonymkode: 24ef9...73e Nettopp. Anonymkode: a571e...0c4 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #11 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trur du baby kanskje er meir sulten? Prøvd nattflaske etter amming? Korleis er vekta? Trur du det kan vere allergi? Anonymkode: 4d18a...0df Nei, virker ikke sånn. Spiser godt med grøt og får begge puppene før natten. Og spiser ikke om pupp blir tilbudt igjen. Vil bare ha puppen som smokken Vekten er bra, ligger på øverste persentil. Baby tar dessverre ikke flaske heller. nei, ingen andre symptomer på mpa. Blid og fornøyd ellers, alltid. Ts Anonymkode: ccabe...9a4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #12 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hvorfor får du ikke far til å gjøre mer? Hvorfor skal det gå så langt at du holder på å kollapse før du ber han om å gjøre noe? Anonymkode: 24ef9...73e Han mener han ikke får gjort noe. Baby foretrekker meg og roer deg hos meg, blir ofte mer skrik hos han ts Anonymkode: ccabe...9a4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #13 Skrevet 4. oktober 2023 Det er ikkje alltid noko grunn man finner ut av. Sikkert litt drit å høyra men det som ikkje går bra, går over. Min første var eit mareritt som aldri sov. Eg var så sliten at eg gråt. Eg får heilt vondt av deg 💚 Håper far hjelper deg masse i helgene, f.eks du amme også tar far baby. Han kan godt ta baby litt meir i veka, spesielt om du har mange tøffe dagar på rad. Anonymkode: 4d18a...0df
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #14 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Han mener han ikke får gjort noe. Baby foretrekker meg og roer deg hos meg, blir ofte mer skrik hos han ts Anonymkode: ccabe...9a4 Selvfølgelig, den er vant til kun deg. Tar far babyen etter jobb? I helgene på dagen? Hvordan har dere tenkt å gjøre det med permisjon og når du skal tilbake i jobb? Anonymkode: a571e...0c4 6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #15 Skrevet 4. oktober 2023 Hvis baby spiser grøt to ganger per dag ville jeg forsøkt at pappa legger baby. Amme, så la pappa ta over og legge. Og pappa ta baby ved oppvåkning på natt. Har hatt to like som din, våknet hver time hele natta, ikke noe allergi eller galt - ved første 11 mnd og ved yngste 8 mnd tok pappa legging og nettene. Gikk begge to fra å våkne hele tiden til å sove gjennom. Tok ikke lang tid eller mye gråt heller, de la seg veldig greit med pappa begge to. Verdt et forsøk! Din er kanskje litt liten ennå. Evt vente og forsøke ved 6-7 mnd. I mellomtiden la far avlaste så du får sovet på ettermiddagen. Jeg sov på dagen hver dag når de våknet så mye, var helt utslitt. Føler med deg ❤️ Anonymkode: b47e8...5a9 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #16 Skrevet 4. oktober 2023 Kjære TS, jeg føler med deg. Dette er beinhardt og du gjør en kjempejobb ❤️ Vi kjøpte moonboon, det ble redningen på dagtid for oss. Nå hadde vår kolikk så vi hadde aldri hendene fri på dagtid. Ville også snakket med helsestasjonen. Kanskje de har noen råd ❤️ Som flere her sier må far på banen. Snakk med ham og forklar ham at du snart ikke takler mer. Er man glad i noen stiller man opp, man står i det. Min mann har stilt opp fra dag én, han er mye flinkere enn meg til å roe babyen fordi han har funnet egne triks, mens jeg har "lent meg på" puppen. Babyen vil selvsagt foretrekke deg, men det gir ikke far frikort. At han skal på jobb har ingenting å si. Det er i mange tilfeller enklere å være på jobb med lite søvn enn å være med en baby (med mindre du har en veldig enkel baby eller veldig krevende jobb). Hvis han ikke begynner å bidra ville jeg faktisk revurdert hele forholdet. Du (og babyen) fortjener så mye bedre. Har du andre som kan stille opp på dagtid (eller natt)? Familie eller venner? Hvis ikke vet jeg at det i noen byer finnes gratistilbud om trillehjelp og annen avlastning. Kanskje der kunne hjulpet deg sånn at du kunne fått deg en time eller to på dagtid? Og selv om det ikke føles sånn nå så blir det på ett eller annet tidspunkt bedre ❤️❤️ Anonymkode: fa241...44e 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #17 Skrevet 5. oktober 2023 Uff sånn var min og. Ingenting hjalp, var sånn i månedsvis. Jeg endte med samsoving, da sovnet jeg kjappere etter oppvåkningene og våknet liksom ikke like mye som man gjør om man må ut av senga. Jeg la meg også tidlig og jeg sov første dupp sammen med baby når det gikk (den ble etterhvert 1 time istedet for 30 minutter de fleste dager) Her "klarte" heller ikke far å roe på natt så jeg tok alt. Fikk lite avlastning resten av dagen og 🙄 Anonymkode: b4cbb...d18 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #18 Skrevet 6. oktober 2023 Støtter de andre her. Dere er to foreldre, og far må på banen. Anonymkode: f5756...9ed
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #19 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 4.10.2023 den 20.47): Han mener han ikke får gjort noe. Baby foretrekker meg og roer deg hos meg, blir ofte mer skrik hos han ts Anonymkode: ccabe...9a4 Sånn er det her å, men det betyr ikke at far ikke skal ta sin del. Han har flere ganger tatt med baby ut på trilletur eller kjøretur bare for at jeg skal få puste litt eller ta en dusj uten å høre på skriking. Babyen må bare venne seg til at far også kan være god å ha, å babyen er jo trygg og får trøst så det er ikke farlig med gråt. Anonymkode: 24ef9...73e 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #20 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Sånn er det her å, men det betyr ikke at far ikke skal ta sin del. Han har flere ganger tatt med baby ut på trilletur eller kjøretur bare for at jeg skal få puste litt eller ta en dusj uten å høre på skriking. Babyen må bare venne seg til at far også kan være god å ha, å babyen er jo trygg og får trøst så det er ikke farlig med gråt. Anonymkode: 24ef9...73e Signeres. Og veldig viktig! Anonymkode: a571e...0c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå