Gå til innhold

Hvorfor kjøpe babystol til bil når det finnes kombinert baby- og småbarnsstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal man kjøpe en babystol som bare kan brukes bittelitt før man må kjøpe en ny stol som passer for større, når det finnes kombi?

Her er eksempel:

Besafe iZi Twist B i-Size (nyfødt til 4 år): https://www.besafe.com/nb/product-no/izi-twist-b-i-size/

Joie i-spin 360 (nyfødt til 4 år): https://www.rudo.no/products/joie-i-spin-360-bilstol-0-18-kg-moss

Anonymkode: a6e79...255

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser fine ut, usikker på funksjon, men jeg liker at nyfødtsetet kan tas ut og bæres inn. Mulig det går her også? 

Anonymkode: 3feb1...aa8

Skrevet

Nei.. Det var veldig kjekt å bare hekte av bilstolen og sette den på vogna, når han hadde sovna i bilen. Hadde jeg måttet løfte ham ut av bilstolen ville han mest sannsynligvis ha våkna. Var grei å bære ham i det setet og, noen ganger 

Anonymkode: 6d6b1...2de

• Liker 8
Skrevet

Babystolen kan brukes mer enn bare bittelitt🙈 Jenta mi er 1 år om to knappe uker og passer fortsatt i babystolen både i forhold til vekt og lengde 🤪

Anonymkode: 16c17...70b

• Liker 4
Skrevet

Om du først skal kjøpe en slik stol ville jeg kjøpt axkid, den kommer med nyfødtinnlegg, småbarnsinnlegg og kan brukes fra 0-7 år, opp til 25 kg vel. Bakovervendt 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For å slippe å drasse rundt på en alt for stor og tung bilstol før du trenger den.

Anonymkode: 2b9d0...798

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser fine ut, usikker på funksjon, men jeg liker at nyfødtsetet kan tas ut og bæres inn. Mulig det går her også? 

Det går ikke på den typen.

• Liker 1
Skrevet
mereo skrev (2 minutter siden):

Det går ikke på den typen.

Da er det derfor vi bruker den andre typen! Vi vil kunne bære babyen ut av bilen i stolen. ☺️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da er det derfor vi bruker den andre typen! Vi vil kunne bære babyen ut av bilen i stolen. ☺️

Det er vel grunnen for de fleste av oss ;)

Skrevet

Fordi det er utrolig praktisk å kunne bære med seg babyen i bilstolen den første tiden. For oss som fikk desemberbaby var det helt gull med bærbar babystol siden vi kunne pakke henne ned i en varm bilstolpose og bære henne ut i bilen. Slapp å dille med å putte henne i stolen ute i kulda. Greit når vi skulle inn noe sted også, godt at hu slapp å være for mye i kulda (det er KALDT her). 

Anonymkode: 0474c...b60

• Liker 3
Skrevet

Enig med resten; utrolig mye enklere å kunne klikke babystolen ut og bære sovende barn inn. 

Nå er det noen år siden mine var så små og det har skjedd mye på bilstolfeltet disse drøye 10 årene, så jeg kjenner ikke til de nevnte stolene. Men generelt; at de er godkjent til en alder er ikke alltid ensbetydende med anbefalt. Det er lovlig å sette barna på beltepute ganske tidlig, men langt fra anbefalt. Det er heller ikke påbudt med bakovervendt stol til 4 års alder, men anbefalt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vel du kan jo det da. 

Vi likte godt å kunne hekta babybilstolen på vogna. Vi slapp og å vekka ein sovande baby når vi skulle på butikken, ut av bilen, inn i barnehagen o.s.v. Praktisk.

Eg brukte babybilstolen til baby var 8 månader. Gjekk då over til axkid minikid 1.0

Anonymkode: 74621...a08

Skrevet

Praktisk å bare løfte babyen i bilstolen sin ut av bilen og klipse fast på vogn eller sette i handlevogn på butikk :) Mener jeg har hørt det er tryggere også? Men ta det med en klype salt, har ingen kilder på det.

Anonymkode: ddb4a...b7e

Skrevet

De stolene du linker til varer ikke engang ut bakovervendt perioden… Da hadde jeg heller kjøpt en som varer til barnet er 6-7 år. F. eks Axkid One+ 

Vi brukte babystol først fordi vi trengte en stol vi kunne ta inn og ut av bilen. Veldig greit på vinteren å ha stol stående inne sånn at den oppvarmet med vognposen i. Var også veldig greit å kunne ta med bilstolen på helsestasjonen, sykehuset, butikken osv. Klikka den bare på understellet (jeg kunne ikke løfte så mye de første ukene pga keisersnitt). Og på reise med fly, taxi osv er det veldig mye lettere når man har egen babystol. 

Anonymkode: 892db...0eb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har axkid. 

Anonymkode: 4f0a3...905

Skrevet

Som alle andre skriver: fordi vi ville kunne klikke løs stolen og bære med oss ungen i den...  Ekstremt upraktisk å måtte løfte (og dermed risikere å vekke) en sovende unge ut av bilstolen. Veldig praktisk å slippe å ha med bag-del til vognen, men bare kunne ha understellet og klikke bilstolen på den. 

"Babystolen" varer i mange, mange, mange måneder... 

De stolene du linker til må uansett byttes ut før bakover-perioden er over.

Anonymkode: 99d66...728

• Liker 1
Skrevet

Det å kunne kle på (for ikke snakke om å legge rett i bilstolposen) inne og bære ut er gull. Jeg synes det er så stress nå med en 1-åring som skal kles på, bæres ut i kulda også skal man jo egentlig ikke ha tjukke klær i bilstolen😅😅

Anonymkode: 96134...2ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det å kunne kle på (for ikke snakke om å legge rett i bilstolposen) inne og bære ut er gull. Jeg synes det er så stress nå med en 1-åring som skal kles på, bæres ut i kulda også skal man jo egentlig ikke ha tjukke klær i bilstolen😅😅

Anonymkode: 96134...2ca

Ja, og ikke minst så er stolen romtemperatur, man må ikke sette ungen rett ned i en iskald, rå bilstol som har stått i bilen ute. 

Anonymkode: 99d66...728

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei.. Det var veldig kjekt å bare hekte av bilstolen og sette den på vogna, når han hadde sovna i bilen. Hadde jeg måttet løfte ham ut av bilstolen ville han mest sannsynligvis ha våkna. Var grei å bære ham i det setet og, noen ganger 

Ja, enig i denne, og i og med at jeg selv måtte løfte babyen inn og ut en del ganger, så var det greit å ikke måtte gjøre det vabskeligere for mine ødelagte magemuskler...

Skrevet

Vi har besafe twist. Er fornøyd. Tar ungen rett over i barnevogn eller bærer i bæresele. Det finnes også sånn "bærenett" man kan ha ungen i som man legger i bilstolen. Da plukker man bare ungen opp. Vi vurderte å kjøpe det, men klarte oss uten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...