Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #1 Skrevet 24. januar 2006 Jeg har kjøpt kjole i utlandet, og er dermed ikke tilknyttet noen brudesalong som kan gjøre kjolen klar til den store dagen. Hvordan stryker man en brudekjole?
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #2 Skrevet 24. januar 2006 Jeg hadde ikke satt igang med dette selv. Ta kontakt med ditt lokale renseri, og hør med dem. De kan sikkert dampe kjolen for deg slik at den er slett og fin til den store dagen!
Gjest gjest1 Skrevet 24. januar 2006 #3 Skrevet 24. januar 2006 Trur ikkje ein bør stryke dei.. Prøv å heng den på badet når du dusjar eller noko, slik at den blir litt damp-fuktig, og la den henge rett ned etterpå, det har eg hørt skal rette ut rynker og slikt. (glad eg har kjole som skal vere "krøllete".. hehe)
kitekatt Skrevet 24. januar 2006 #4 Skrevet 24. januar 2006 Jeg har kjøpt kjole i utlandet, og er dermed ikke tilknyttet noen brudesalong som kan gjøre kjolen klar til den store dagen. Hvordan stryker man en brudekjole? ← Få den dampet på renseri
Gjest gjest1 Skrevet 24. januar 2006 #6 Skrevet 24. januar 2006 Du kan jo ta kontakt med en brudesalong der du skal gifte deg og høre om de kan hjelpe deg. En venninne av meg kjøpte kjolen sin her i byn, men giftet seg på hjemstedet sitt. Hun fikk en av brudesalongene i hjembyen til å dampe kjolen hennes. Hun betalte nok noe for det - hvor mye aner jeg ikke. Hvis ikke så er nok renseri det beste alternativet. Jeg hadde aldri satt igang å stryke brudekjolen på egenhånd.
Boogie Skrevet 24. januar 2006 #8 Skrevet 24. januar 2006 Jeg skal til ei syerske som også selger brudekjoler på si. Hun skal stryke kjolen for meg. Jeg ville nok ha forhørt meg med en brudesalong, syerske eller et renseri om hva som er best!
Gjest Markblomsten Skrevet 24. januar 2006 #9 Skrevet 24. januar 2006 *huske å spørre om dette i salongen på lørdag* Jeg skal også nemlig gifte meg et stykke unna der kjolen er kjøpt, men kan jo passe på å spørre erfarne om råd når mannen skal fikse klær på lørdag;) Lur tråd forresten
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #10 Skrevet 24. januar 2006 *huske å spørre om dette i salongen på lørdag* Jeg skal også nemlig gifte meg et stykke unna der kjolen er kjøpt, men kan jo passe på å spørre erfarne om råd når mannen skal fikse klær på lørdag;) Lur tråd forresten ← Hadde vært kjempefint om du kan dele eventuelle gode råd her Renseri er nok det tryggeste ja. Tror det skal litt til å ødelegge kjolen med et strykejern dersom man er forsiktig. Problemet er vel heller at en brudekjole er vanskelig å håndtere på strykebrettet
Gjest Markblomsten Skrevet 24. januar 2006 #11 Skrevet 24. januar 2006 Hadde vært kjempefint om du kan dele eventuelle gode råd her ← Klart jeg kan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå