Gå til innhold

Høy puls, ablasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i over 10 år hatt anfall med veldig rask puls, målt med klokke til rundt 170-210. Har ikke blitt tatt seriøst i alle år og har hatt ekg målinger som er fine. Blitt fortalt at det er nok angst.. 

Nå har det endelig blitt fanget opp anfall som viste puls på 270. Fikk da telefon fra sykehuset som ville legge meg inn på dagen, men jeg er ute av landet nå. De vil ha meg innlagt mens jeg venter på hastetime til ablasjon.

Men er dette virkelig nødvendig? brenne av ting inni hjertet, kan jo oppstå komplikasjoner og i verste fall kan man dø. Jeg har disse anfallene noen få ganger 1-3 ganger daglig, mens det også kan gå over 1 måned mellom anfallene. De varer alt fra 1 minutt til 30 minutter. 

Legen syns det var rart jeg ikke hadde besvimt med den pulsen. Er på ferie denne uka og klarer jo ikke tenke på noe annet, legen ville jeg skulle avlyse ferien og legges inn. Er også redd 10 år med dette kan ha ødelagt hjertet og litt irritert over å ikke blitt tatt seriøst før nå. 

Noen som har vært gjennom en ablasjon? Er livredd 

Anonymkode: 7ac9c...9e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle ta ablasjon, men den ble avbrutt mitt under inngrepet fordi hjertet mitt var bygget opp slik at det ikke lot seg gjøre, fant de ut litt for sent.

Men dette er et rutineinngrep. Jeg var ikke redd. Det mest slitsomme med det hele var at du må .ligge helt i ro i opp til seks timer etterpå. Du kan ikke reise deg opp eller en gang løfte hodet. Dette fordi de snitter i lysken og du må være helt i ro så lenge for at det skal slutte å blø og lukke seg.

Anonymkode: 9e895...746

Skrevet

HVORFOR vil du heller ha råd fra masse randoms her inne, som IKKE er utdannet helsepersonell, enn fra legen din........?

Anonymkode: 176e7...a77

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Gjør som legen sier, det er vel ingenting å lure på.

Familiemedlemmet mitt fikk dette gjort og det var ingenting å snakke om. Dette kommer til å gå bra! Nå er det endelig fanget opp og du får behandling. Det er grunn til å være optimistisk ang. fremtiden!

Anonymkode: 2c578...14f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Om du har slitt med høy puls i flere år og ikke slår ut på ekg så lurer jeg på om pulsen din blir høy uten noen god grunn? f.eks rolig gange på flat bakke?

Da ville jeg lest om pots og sinusknute forstyrrelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

HVORFOR vil du heller ha råd fra masse randoms her inne, som IKKE er utdannet helsepersonell, enn fra legen din........?

Anonymkode: 176e7...a77

Fordi legen har kun ringt og sagt det over. Han ringte som «mellommann» som han sa og bare fortalte at jeg skulle legges inn og det var det..? Har ingen lege å forholde meg til her, får ikke mer info før jeg er innlagt 

Skrevet
Kira123 skrev (12 timer siden):

Om du har slitt med høy puls i flere år og ikke slår ut på ekg så lurer jeg på om pulsen din blir høy uten noen god grunn? f.eks rolig gange på flat bakke?

Da ville jeg lest om pots og sinusknute forstyrrelse.

Ja det skjer 99% av gangene når jeg sover eller ligger/slapper av. Aldri skjedd under trening for eksempel 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja det skjer 99% av gangene når jeg sover eller ligger/slapper av. Aldri skjedd under trening for eksempel 

Ja det er jo veldig spesielt. Pots er mest i oppreist stilling, men har jo hørt om tilfeller med de som får høy puls selv om de sitter/ligger også. På pots så er det pulsstigning på ca 40 fra sittende/liggende til stående stilling innen 10 min man gjerne bruker for å sjekke det ut.

Min pulsklokke viser ofte feil, og jeg har sett ved hjelp av pulsbelte at den i visse settinger ofte er mye høyere enn hva klokken viser.

Skrevet
Kira123 skrev (6 timer siden):

Ja det er jo veldig spesielt. Pots er mest i oppreist stilling, men har jo hørt om tilfeller med de som får høy puls selv om de sitter/ligger også. På pots så er det pulsstigning på ca 40 fra sittende/liggende til stående stilling innen 10 min man gjerne bruker for å sjekke det ut.

Min pulsklokke viser ofte feil, og jeg har sett ved hjelp av pulsbelte at den i visse settinger ofte er mye høyere enn hva klokken viser.

Pulsøkning hos meg er på nesten 200, går fra hvilepuls på 60 til 260 på sekundet. Anfallet stopper like brått på sekundet og går ned til hvilepuls igjen. 

Lurer også på om jeg kan gjennomføre den operasjonen da dere sier her at man må ligge helt stille i så mange timer? Har tourettes og en del tics i rygg/nakke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...