Gå til innhold

Tips til bløt mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter kjeveoperasjon kan jeg kun spise bløt kost som suppe, grøt, yoghurt, smoothies etc. de neste mnd

begynner å bli lei av toro suppepose, så er det noen som har oppskrift på en god suppe, grøt el.l mottas det med STOR TAKK!!! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en myk risotto er jo kjempegodt! Jeg surrer litt løk, hvitløk, sopp og bacon i smør/olje, har i ris og surrer til den blir litt gjennomskinelig. Oppi med et glass tørr sherry (kan jo utelates) og har i varm kraft litt etter litt mens jeg rør til risen er ferdig. Oppi med en klatt smør og en god porsjon revet parmesan. nam:) Litt urter som persille eller basilikum er også godt.

Skrevet

kjøttkaker med poteter og brun saus + tyttebær bør jo også fungere dersom du moser det på tallerkenen...

smoothies

most banan

prøvd glass med babymat?

Skrevet

Erfaringsmessig sett (tannregulering), nytter det bare ikke med mat som må tygges, uansett hvor myk den er. Det er vondt!

Hmm.. Har jo potetmos, fløyelsgrøt/smørgrøt, rømmegrøt, risengryngrøt, havregrøt..

Skrevet

Hadde ei i klassen min på videregående som opererte kjeven, og den var låst i 2 mnd tenker jeg. Hun fikk helt dilla på babygrøt. Brukte forskjellige sorter, og av og til blandet hun inn forskjellige smakstilsetninger som kanel, syltetøy og lignende. Virker kanskje litt stusselig med babygrøt da, men 19-åringen likte det hun :) Håper uansett du finner noe du liker, om det er babygrøt eller noe annet! God bedring!

Skrevet

Babymat på glass er faktisk ganske godt det. :)

Skrevet

Stavmikser er også en fin hjelper. Lag smoothies med ulike frukt, yoghurt og eventuelle smakstilsetninger. Kokte grønnsaker kan også kjøres sammen med buljong og eventuelt krydder til tykke supper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...