AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg var tom for Cymbalta og dro på apoteket for å hente ny pakke. Jeg forstår ikke helt hva som skjedde men jeg endte altså opp med å betale ekstra for denne på blåresept. Jeg gjorde det klart at jeg også godtok synonympreparat. Jeg hadde veldig dårlig tid, nedsatt hørsel og godtok å betale, noe jeg stusset over i ettertid. Kan farmasøyten ha tenkt at jeg ikke ønsket generisk bytte? Må jeg betale hvis de ikke har et billigere synonympreparat på lager? Hvordan fungerer det? Dette var apoteket på Jernbanetorget. åpent 24/7. Anonymkode: c43e5...742
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 Har du frikort? Anonymkode: 07be8...533
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du frikort? Anonymkode: 07be8...533 ja Anonymkode: c43e5...742
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 Hvis man ikke vil ha det generiske bytte som er Duloxetin, så må man betale for å få Cymbalta. Hvis ikke lege har skrevet noe annet. Jeg har frikort og er fritatt for å betale egenandel på blå resept, men måtte fortsatt betale 55kr for å få Cymbalta istedet dor Duloxetin Anonymkode: 3b7a7...278
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man ikke vil ha det generiske bytte som er Duloxetin, så må man betale for å få Cymbalta. Hvis ikke lege har skrevet noe annet. Jeg har frikort og er fritatt for å betale egenandel på blå resept, men måtte fortsatt betale 55kr for å få Cymbalta istedet dor Duloxetin Anonymkode: 3b7a7...278 jeg sa ja til generisk bytte. Kan farmasøyten ( han var utenlandsk) ha misforstått? Anonymkode: c43e5...742
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #6 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): jeg sa ja til generisk bytte. Kan farmasøyten ( han var utenlandsk) ha misforstått? Anonymkode: c43e5...742 Ja, det må jo være opplagt at dere har misforstått hverandre. Du bude jo ha protestert der og da om du ikke ville betale. Godt det bare var 55 kroner. Anonymkode: 10865...f2c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå