AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #41 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er ikke heller ordentlig syk,går og hangler🙉har du slik feberfølelse uten å ha feber? Anonymkode: d172f...c29 Jepp, har sjekket flere ganger, like overbevist hver gang... Begynte og å få tanker om det kunne være overgangsalderen men det er jeg muligens fortsatt litt for ung for. Anonymkode: 116a6...e80
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #42 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jepp, har sjekket flere ganger, like overbevist hver gang... Begynte og å få tanker om det kunne være overgangsalderen men det er jeg muligens fortsatt litt for ung for. Anonymkode: 116a6...e80 Jeg er i overgangsalder 🙉ts Anonymkode: d172f...c29
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #43 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er i overgangsalder 🙉ts Anonymkode: d172f...c29 Haha, typisk...legen ville ikke en gang ta hormonprøver av meg en gang forrige gang når jeg spurte fordi jeg "bare" er 39... Anonymkode: 116a6...e80
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #44 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Haha, typisk...legen ville ikke en gang ta hormonprøver av meg en gang forrige gang når jeg spurte fordi jeg "bare" er 39... Anonymkode: 116a6...e80 Mange som kommer i overgangsalder slutten av 30 årene,så bare forlang en prøve😀men vet ikke om man får sykdomsfølelse av å være i overgangsalder 🤣 Anonymkode: d172f...c29
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #45 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fryktelig irriterende,hvor lenge har det vart hos deg alt i alt? Anonymkode: d172f...c29 Straks tre uker, med ett par dager da jeg følte meg ok. Er ikke tett i nesa, Spoiler men har rart, tykt slim på en måte. 😑 Anonymkode: a0c5a...da8
Elhaym Skrevet 5. oktober 2023 #46 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har det sånn. Trodde jeg var frisk, men ble dårlig igjen. Har vondt i hodet og leddene også. 😩 Anonymkode: a0c5a...da8 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor lenge har du hatt det? Anonymkode: d172f...c29 For min og familiens del har dette vart siden 01 september og det føles som ny dag nytt symptom. Evig hoste, grønt snørr, bihuler tette, feber, lav crp, elendig form,. tung i kroppen.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #47 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 4.10.2023 den 19.08): Ta d vitamin i god doser, viktig for godt immunforsvar. Anonymkode: 31396...100 Det er vel så viktig med c-vitamin og sink. Og få insekter tilstrekkelig med kalsium for å klare ta opp d-vitaminet i kroppen. Anonymkode: 9ab24...6e9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #48 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel så viktig med c-vitamin og sink. Og få insekter tilstrekkelig med kalsium for å klare ta opp d-vitaminet i kroppen. Anonymkode: 9ab24...6e9 Få insekter= få i seg 😄 Anonymkode: 9ab24...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #49 Skrevet 5. oktober 2023 Mange som har det slik av covid for tiden. Vet om flere som ikke har slått ut på ene testen som finnes (hvit og lysegrønn pakning), men har slått ut på en annen. Jeg har nesten fullgått fem uker siden jeg fikk covid. Hoster og hoster og hoster, har hostet på meg ribbensbrudd også. God bedring til alle Anonymkode: 1cd4c...7ea 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #50 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mange som har det slik av covid for tiden. Vet om flere som ikke har slått ut på ene testen som finnes (hvit og lysegrønn pakning), men har slått ut på en annen. Jeg har nesten fullgått fem uker siden jeg fikk covid. Hoster og hoster og hoster, har hostet på meg ribbensbrudd også. God bedring til alle Anonymkode: 1cd4c...7ea Merker på dag 3 at det er mer slim i lungene og hoster (noe jeg aldri pleier å gjøre) Tung i kroppen. Men igår var jeg verre med hovedverk i pannen og varm I ansiktet. Anonymkode: 77bd8...098
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #51 Skrevet 6. oktober 2023 Det kan jo også like gjerne være et nytt virus du får, når det varer lenge og formen blir bedre før den blir verre igjen. "Alle" er forkjølet nå virker det som, så nå er høsten i anmarsj 🙂 Anonymkode: cd85c...3ea
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #52 Skrevet 6. oktober 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Det er vel så viktig med c-vitamin og sink. Og få insekter tilstrekkelig med kalsium for å klare ta opp d-vitaminet i kroppen. Anonymkode: 9ab24...6e9 D-vitamin er viktig for opptak av kalsium, ikke omvendt. Magnesium derimot, er viktig for opptak av d vitamin. Enig med både sink og c vitamin, men d vitamin er det så mange som har vesentlig mangel av. Men folk er mer opptatt av å snakke om hvor lenge de har vært forkjølet, enn å se på årsaker til hvorfor det er sånn. Det har blitt "normalt" for folk å være syke 4 uker i strekk flere ganger i året, fordi det skjer så mange. Men det er ikke sånn det skal være, og det kan lett unngås. Anonymkode: 77968...799
gakk Skrevet 6. oktober 2023 #53 Skrevet 6. oktober 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Det har blitt "normalt" for folk å være syke 4 uker i strekk flere ganger i året, fordi det skjer så mange. Men det er ikke sånn det skal være, og det kan lett unngås. Anonymkode: 77968...799 Tips tas gjerne imot for å unngå 4 ukers økter. Jeg vet selvsagt om håndvask og å prøve å unngå å ta seg i ansiktet, men det er jo generell smitteråd. Problemet er når man ender opp med 'evighets' forkjølelser, er så lei av å være halv-frisk.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #54 Skrevet 6. oktober 2023 27 minutter siden, gakk said: Tips tas gjerne imot for å unngå 4 ukers økter. Jeg vet selvsagt om håndvask og å prøve å unngå å ta seg i ansiktet, men det er jo generell smitteråd. Problemet er når man ender opp med 'evighets' forkjølelser, er så lei av å være halv-frisk. Kosthold rikt på c vitamin og antioksidanter, og unngå prosessert mat. I tillegg tilskudd av d vitamin og sink, særlig førstnevnte. D vitaminmangel er veldig utbredt, og for folk flest holder det ikke å drikke tran/ta lavdoser. Veldig viktig for immunforsvar, og det er lønnsomt å ha høyere enn lavere verdier innenfor normalen. Anonymkode: 77968...799 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #55 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): D-vitamin er viktig for opptak av kalsium, ikke omvendt. Magnesium derimot, er viktig for opptak av d vitamin. Enig med både sink og c vitamin, men d vitamin er det så mange som har vesentlig mangel av. Men folk er mer opptatt av å snakke om hvor lenge de har vært forkjølet, enn å se på årsaker til hvorfor det er sånn. Det har blitt "normalt" for folk å være syke 4 uker i strekk flere ganger i året, fordi det skjer så mange. Men det er ikke sånn det skal være, og det kan lett unngås. Anonymkode: 77968...799 I denne tråden spør jo Ts helt spesifikt hvor lenge de som nå har vært syke har vært det - da er det også naturlig å holde seg til trådens tema når man svarer! Merkelig å kritisere de som holder seg til det Ts spør om... Den generelle påstanden du kommer med er dessuten rimelig arrogant. Det er ingen generell sannhet at alle folk er mer opptatt av å snakke om hvor lenge de har vært forkjølet, enn å se på årsakene til hvorfor det er slik. Din siste påstand stemmer heller ikke for alle. Jeg har hatt et såkalt optimalt kosthold i nærmere 20 år. Jeg har tatt det som for meg er optimale doser av de kosttilskuddene jeg trenger like lenge. Jeg har også tatt både sink, magnesium og D-vit. i større doser. Likevel får jeg altså ikke optimale verdier av D-vitamin og en del andre verdier pga. en tilstand i min kropp. Og jeg er ikke alene om å ha det slik. Når jeg gjør alt så optimalt som jeg kan greier jeg å redusere hyppigheten av forkjølelser o.l., men det er minst en gang i året. Måten du så arrogant og nedlatende sier at folk er mer opptatt av å sammenligne symptomer enn å gjøre noe med årsakene til at de blir syke - det får få eller ingen til å ta til seg rådene du kommer med, fordi du viser den holdningen du gjør. Du kunne valgt å skrive et godt og positivt innlegg som fortalte viktigheten av både kosthold, trening og livsstil (ikke minst søvn), og hvorfor man trenger tilskudd av div. vitaminer/mineraler. Men når du skriver på en måte som virker nedlatende overfor dine meddebattanter, da drukner budskapet ditt i arrogansen i måten du skriver på. Antar det ikke er det du ønsker... i så fall er det lurt å diskutere uten å se ned på andre. Anonymkode: 1cd4c...7ea 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #56 Skrevet 6. oktober 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: I denne tråden spør jo Ts helt spesifikt hvor lenge de som nå har vært syke har vært det - da er det også naturlig å holde seg til trådens tema når man svarer! Merkelig å kritisere de som holder seg til det Ts spør om... Den generelle påstanden du kommer med er dessuten rimelig arrogant. Det er ingen generell sannhet at alle folk er mer opptatt av å snakke om hvor lenge de har vært forkjølet, enn å se på årsakene til hvorfor det er slik. Din siste påstand stemmer heller ikke for alle. Jeg har hatt et såkalt optimalt kosthold i nærmere 20 år. Jeg har tatt det som for meg er optimale doser av de kosttilskuddene jeg trenger like lenge. Jeg har også tatt både sink, magnesium og D-vit. i større doser. Likevel får jeg altså ikke optimale verdier av D-vitamin og en del andre verdier pga. en tilstand i min kropp. Og jeg er ikke alene om å ha det slik. Når jeg gjør alt så optimalt som jeg kan greier jeg å redusere hyppigheten av forkjølelser o.l., men det er minst en gang i året. Måten du så arrogant og nedlatende sier at folk er mer opptatt av å sammenligne symptomer enn å gjøre noe med årsakene til at de blir syke - det får få eller ingen til å ta til seg rådene du kommer med, fordi du viser den holdningen du gjør. Du kunne valgt å skrive et godt og positivt innlegg som fortalte viktigheten av både kosthold, trening og livsstil (ikke minst søvn), og hvorfor man trenger tilskudd av div. vitaminer/mineraler. Men når du skriver på en måte som virker nedlatende overfor dine meddebattanter, da drukner budskapet ditt i arrogansen i måten du skriver på. Antar det ikke er det du ønsker... i så fall er det lurt å diskutere uten å se ned på andre. Anonymkode: 1cd4c...7ea Jeg kritiserer ingen, og ser ikke ned på noen. Jeg undrer meg hvorfor folk er mer opptatt av å snakke om "hvor lenge har du vært syk" enn "hva kan jeg gjøre for å styrke immunforsvaret". For slike tråder er det mange av, og nå valgte jeg å kommentere. At du leser kommentaren som arrogant får du bare gjøre (se gjerne på hvordan du selv skriver), men kommentaren er likevel langt mer nyttig enn "jeg er syk på uke nr 5" og dele symptomer. Nettopp, dette med opptak av d vitamin er noe veldig mange sliter med, og derfor er det ikke rart at mange går rundt og har mangel og har dårlig immunforsvar når de i tillegg tar lave doser. Jeg må helt opp i 250 mcg daglig for å ha godt nivå av d vitamin, altså 20 x høyere enn anbefalt daglig dose, til tross for at jeg tar magnesium og alltid tar med måltid/fett for best opptak. Anonymkode: 77968...799
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #57 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg kritiserer ingen, og ser ikke ned på noen. Jeg undrer meg hvorfor folk er mer opptatt av å snakke om "hvor lenge har du vært syk" enn "hva kan jeg gjøre for å styrke immunforsvaret". For slike tråder er det mange av, og nå valgte jeg å kommentere. At du leser kommentaren som arrogant får du bare gjøre (se gjerne på hvordan du selv skriver), men kommentaren er likevel langt mer nyttig enn "jeg er syk på uke nr 5" og dele symptomer. Nettopp, dette med opptak av d vitamin er noe veldig mange sliter med, og derfor er det ikke rart at mange går rundt og har mangel og har dårlig immunforsvar når de i tillegg tar lave doser. Jeg må helt opp i 250 mcg daglig for å ha godt nivå av d vitamin, altså 20 x høyere enn anbefalt daglig dose, til tross for at jeg tar magnesium og alltid tar med måltid/fett for best opptak. Anonymkode: 77968...799 Du burde lese deg opp. - Kostholdet spiller en viktig rolle for immunsystemet – siden de nødvendige næringsstoffene sørger for at immuncellene kan fungere normalt, sier professor Charles Bangham ved Imperial College i London i artikkelen fra Patient.uk. Blir du fristet til å supplere med ekstra vitaminer for å styrke immunforsvaret, er det trolig til liten nytte. - Vitamintilskudd er bare nyttig hvis man har en åpenbar vitaminmangel, sier Bangham. Derimot kan probiotika være nyttig for å gjenopprette en normal bakterieflora i tarmen - hvis floraen er blitt forstyrret ved antibiotikabruk. https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/bedre-immunforsvar-hva-kan-du-gjore-selv/ Anonymkode: 1b25c...b08 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #58 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kritiserer ingen, og ser ikke ned på noen. Jeg undrer meg hvorfor folk er mer opptatt av å snakke om "hvor lenge har du vært syk" enn "hva kan jeg gjøre for å styrke immunforsvaret". For slike tråder er det mange av, og nå valgte jeg å kommentere. At du leser kommentaren som arrogant får du bare gjøre (se gjerne på hvordan du selv skriver), men kommentaren er likevel langt mer nyttig enn "jeg er syk på uke nr 5" og dele symptomer. Nettopp, dette med opptak av d vitamin er noe veldig mange sliter med, og derfor er det ikke rart at mange går rundt og har mangel og har dårlig immunforsvar når de i tillegg tar lave doser. Jeg må helt opp i 250 mcg daglig for å ha godt nivå av d vitamin, altså 20 x høyere enn anbefalt daglig dose, til tross for at jeg tar magnesium og alltid tar med måltid/fett for best opptak. Anonymkode: 77968...799 Jeg ble korona syk for tre dager siden men er oppe å går igjen nå, fikk trent også idag. Kroppen min reparerer seg kjapt, kanskje fordi jeg spiser veldig mye grønt. Har aldri aldri vært sengeliggende i 2-3 uker som noen påstår de har. K36 Anonymkode: 77bd8...098
every woman Skrevet 6. oktober 2023 #59 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ble korona syk for tre dager siden men er oppe å går igjen nå, fikk trent også idag. Kroppen min reparerer seg kjapt, kanskje fordi jeg spiser veldig mye grønt. Har aldri aldri vært sengeliggende i 2-3 uker som noen påstår de har. K36 Anonymkode: 77bd8...098 Så det er du som er premissleverandør for covid, altså! Nei, men fint det, du. Vi gjør vel sikkert noe feil, vi som blir veldig syke av covid. Jeg spiser også mye grønt, men blir ordentlig dårlig av covid uansett. Jeg tror ikke noen vet hvorfor det er så stor forskjell på hvor lenge folk er syke. Men altså, jeg blir veldig dårlig, min mor på over sytti merker det knapt. Sånn er det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #60 Skrevet 6. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Du burde lese deg opp. - Kostholdet spiller en viktig rolle for immunsystemet – siden de nødvendige næringsstoffene sørger for at immuncellene kan fungere normalt, sier professor Charles Bangham ved Imperial College i London i artikkelen fra Patient.uk. Blir du fristet til å supplere med ekstra vitaminer for å styrke immunforsvaret, er det trolig til liten nytte. - Vitamintilskudd er bare nyttig hvis man har en åpenbar vitaminmangel, sier Bangham. Derimot kan probiotika være nyttig for å gjenopprette en normal bakterieflora i tarmen - hvis floraen er blitt forstyrret ved antibiotikabruk. https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/bedre-immunforsvar-hva-kan-du-gjore-selv/ Anonymkode: 1b25c...b08 Jeg trenger ikke lese meg opp. Å påstå at d vitaminer ikke nytter ved d vitaminmangel, som forøvrig er den mest vanlige vitamimangelen på verdensbasis, er meningsløst. Mange får ikke i seg nok d vitamin via kost, les deg opp selv. https://www.nrk.no/vestland/spiste-laks-fem-ganger-i-uka_-men-fikk-ikke-nok-d-vitamin-1.14805567 Anonymkode: 77968...799 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå