Gå til innhold

Hva kan dette være? Vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser vannkopper ut helt i starten, altså første dag?

Barnet mitt har fire helt runde og rosa prikker/flekker i panna. De er helt flate, står ikke på noen måte opp fra huden.

Er det sånn vannkopper starter? Ca tre timer siden jeg først så dette. Synes de ser litt blekere ut nå enn da.

Hun hadde forresten på seg lue fra jeg henta til vi kom hjem, ca 10 min. Jeg så ingenting i bhg. Kan det være noe i lua? Små krabater som har bitt eller noe?

Anonymkode: b53c2...748

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannkopper starter som runde flekker bare, så det kan godt være det. Sjekk resten av kroppen - og etter noen timer blir det tydelig om det er vannkopper eller ikke, for de blir væskefylte blemmer ganske fort.

Skrevet

Ingenting på resten av kroppen, ikke feber eller smerte. Men da er det vel sannsynligvis begynnende vannkopper, hvor lang tid tar det til de evt blir væskefylte?

Hun selv mener prikkene kom fordi hun hadde på lua. Men får ikke til å forklare hvorfor hun tror det.

Lua lå antakelig ubrukt i bhg i går og i dag. Den ble litt skitten på mandag antar jeg, jeg fant den ikke i hylla hennes da og i går. Det gjorde jeg i dag..

Nå sier hun at den kanskje lå i en sandkasse en stund. Det er ganske diffuse svar når jeg stiller spm😅

Skrevet

Nei, de er ikke så gode til å komme med de svarene vi gjerne skulle hatt, disse barnehagebarna. 😂

Der går på noen timer, så du ser det nok før du selv legger deg i kveld. Hvis det forsvinner, så er det sikkert noe på insiden av lua som har irritert. 

Skrevet

Kan godt være det :) Følg med om det kommer feber og mer utslett. Ikke gi Ibux/ Nurofen om barnet blir syk med feber. 

Anonymkode: 37a7f...af4

• Nyttig 1
Skrevet

Gutten vår startet med kraftig feber dag 1, prikkene kom dag 2 samtidig som feberen gikk ned. Startet med en eneste rund prikk på magen.

Synes det høres ut som noe annet i ditt tilfelle.

Anonymkode: 04ff1...24a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gutten vår startet med kraftig feber dag 1, prikkene kom dag 2 samtidig som feberen gikk ned. Startet med en eneste rund prikk på magen.

Synes det høres ut som noe annet i ditt tilfelle.

Anonymkode: 04ff1...24a

Hva kan det være?

Prikkene er like nå, om ikke litt svakere. Vanskelig å se uten normalt lys når jeg sjekker før jeg legger meg. Ikke varm i panna..

Spent på hvordan det er i morgen tidlig.

Skrevet

Dersom lua har vært ute i sandkassa en stund, kan det kanskje være noen små insekter som har krøpet inn og bitt? 

Fasiten får du nok når dere våkner, ja. Jeg har flere ganger trodd det har vært vannkopper, men fremdeles aldri hatt det i hus på 12 år, på noen av barna. 

Anonymkode: 4093f...c58

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dersom lua har vært ute i sandkassa en stund, kan det kanskje være noen små insekter som har krøpet inn og bitt? 

Fasiten får du nok når dere våkner, ja. Jeg har flere ganger trodd det har vært vannkopper, men fremdeles aldri hatt det i hus på 12 år, på noen av barna. 

Anonymkode: 4093f...c58

Flekkene er borte. Ble veldig letta da jeg så det😊

Lua vaskes på 60 grader nå.😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...