Gå til innhold

Hotell i Paris, noen områder en skal styre unna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bestille hotell i Paris til meg og familien, noen områder som er utrygge?

Skal kun være få dager, kommer og drar med tog. Ville vært praktisk å bo sentralt og nært de store togstasjonene, men er det ok områder å bo i? 

Noen spesifikke anbefalinger av hotell? 

Anonymkode: 202ad...bc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ville sagt at i nærheten av "de store togstasjonene" er akkurat der jeg ikke ville bodd (Gare du Nord). Anbefaler 16nde arrondissement, Mont Martre eller 9nd arrondissement i nærheten av handleområdet (Gallerie Lafayette, Printemps osv).

Anonymkode: e95cc...bfb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe, ville sagt at i nærheten av "de store togstasjonene" er akkurat der jeg ikke ville bodd (Gare du Nord). Anbefaler 16nde arrondissement, Mont Martre eller 9nd arrondissement i nærheten av handleområdet (Gallerie Lafayette, Printemps osv).

Anonymkode: e95cc...bfb

Uffda. Glad jeg spurte da😊

Men er jo godt med kollektivtransport der da, går det greit å reise med metro med kofferter/bagasje? 

Skrevet

Jeg hadde ikke turt å dra til Paris nå. Det yrer av veggedyr!

Anonymkode: 2a0b2...df4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Var en måned i latinerkvarteret (5.arrondissement). Rett ved Sorbonne. Var veldig fint :) mye god mat også 

Ser at du kanskje vil være mer sentralt, har bodd på hotell i 3.arrondissement også. Det var fint 

Endret av Peachly
  • Liker 1
Skrevet

Enn 7 og 15 th arrondissement, er det greit? Tenkte, om en ikke er nært togstasjonen kan det være greit å være nært det en vil se og de plasser en vil spise... 

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde ikke turt å dra til Paris nå. Det yrer av veggedyr!

Anonymkode: 2a0b2...df4

Dette..pass på å skjekk alt på hotellet...der er funnet veggdyr på busser, tog, kino etc

• Liker 1
Skrevet

Sofakona skrev (5 minutter siden):

Dette..pass på å skjekk alt på hotellet...der er funnet veggdyr på busser, tog, kino etc

Ja, leste om det og er litt bekymret ja. Men skal ikke reise før på nyåret, så håper det ikke er så ille. Forstår det slik at det er sesongbetont litt.

Men ja, å blir til å følge med på anmeldelser på hotell og pakke ut ute og rett i vaskemaskin når jeg kommer hjem!

• Liker 1
Skrevet

Gare du l'Est var ikke akkurat et veldig trivelig område å bo i. Billig, men mye rart som var rundt der. Og hotellet var skeivt og luktet røyk hehe. Sjekk ratings og anmeldelser du, så finner du nok noe som er mer hyggelig :) 

Anonymkode: 422fa...cae

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2023 den 18.09):

går det greit å reise med metro med kofferter/bagasje? 

Anbefales ikke. Mange stasjoner har ikke rulletrapper/heis, men for all del, synes du det er gøy å slepe kofferter opp/ned trapper er det bare å kjøre på. Men unngå rushtiden, da er det trangt om plassen og pendlerne er ikke glade i turister med masse bagasje på slep.

Anonymkode: 1b949...b67

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2023 den 18.09):

Uffda. Glad jeg spurte da😊

Men er jo godt med kollektivtransport der da, går det greit å reise med metro med kofferter/bagasje? 

Det går helt fint. Jeg var akkurat i Paris alene med to barn (og tre trillekofferter), men det var små trillekofferter og ikke «flyttelass», gikk helt fint.
Vi bodde i opera kvartalet, trygt, fint og gikk både metro og tog dit, mange ulike metro stanset der så var lett å komme seg rundt. Vi gikk til Eiffeltårnet en dag, men det er egentlig ikke gangavstand (men fint vær så vi ruslet dit og så mye på veien), kun få stopp med metro til alle ting du vil se. 

Anonymkode: 374af...343

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 20.17):

Ja, leste om det og er litt bekymret ja. Men skal ikke reise før på nyåret, så håper det ikke er så ille. Forstår det slik at det er sesongbetont litt.

Men ja, å blir til å følge med på anmeldelser på hotell og pakke ut ute og rett i vaskemaskin når jeg kommer hjem!

Det holder vel å la kofferten stå ute ett døgn eller noe når du kommer hjem, hvis det er så at det er i januar du skal reise? Det er minusgrader de fleste steder i Norge i januar, og veggdyr dør vel i minusgrader?

Anonymkode: c8593...68f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det holder vel å la kofferten stå ute ett døgn eller noe når du kommer hjem, hvis det er så at det er i januar du skal reise? Det er minusgrader de fleste steder i Norge i januar, og veggdyr dør vel i minusgrader?

Anonymkode: c8593...68f

Ja men ikke før sånn -18 eller -20, vi snakker dypfrys jevn temperatur over tid. Om kofferten står ute i noen få minus så tror jeg de bare går i dvale

Anonymkode: 3ddd3...ac3

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja men ikke før sånn -18 eller -20, vi snakker dypfrys jevn temperatur over tid. Om kofferten står ute i noen få minus så tror jeg de bare går i dvale

Anonymkode: 3ddd3...ac3

Ja, dessuten er det jo gjerne godt og varmt midt inni kofferten selv om den står ute i -18.

Anonymkode: 0152d...ee1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 20.17):

Hvordan kan det være sesongbetont?

Veggdyr kan overleve uten 1 år på tilgang til blod så hvilken del av året det er spiller nok ikke noe rolle.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi var i  Paris i mars og bodde bare noen minutters gange fra Gare du Nord. Vi bodde i en hovedgate, og følte oss aldri utrygge. Men vi tok über hjem på kvelden og de kjørte oss til døra. 
Vi gikk til Louvre, ganske langt men utrolig mye å se på veien. Fin tur å gå opp til Montmartre, og vi gikk også til LaFayette. 

Veldig sentralt og ganske rimelig hotell. Men god standard med frokost 😊

Anonymkode: e811e...a22

Skrevet

I området rundt Eiffeltårnet er veldig bra.  Var nettopp i Paris alene med barna mine,  følte oss trygge og så ikke et eneste veggdyr. Så det er sikkert et problem,  men det er nok litt hypet opp på grunn av OL .

Anonymkode: 9f5f2...16d

Skrevet

Unngå området rundt Gare du Nord

Anonymkode: d68bd...999

• Liker 1
Skrevet

Man bør vel styre unna Paris og Frankrike generelt tenker jeg, iallfall hvis man vil unngå ran, knivstikking, vold og det meste annet som de "nye" franskemenne bidrar med.

Anonymkode: 1b67d...792

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...