AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Noen som har det? Uten å endre matvaner/kun små endringer i kaloriinntaket. Anonymkode: 82b0f...0bf
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 Ja. Går en time tur til dagen. Hjelper masse. Anonymkode: 29040...886 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 Ja, men du må få opp pulsen, hjelper ikke med en søndagstur i nabolaget. Og du burde ha minium 10.000 skritt om dagen. Anonymkode: b2c31...ba1 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 Ja, det er mulig. Det viktigste for vektnedgang er alltid mat, men om du øker energi ut ( ved og gå feks) og har det samme inntaket av energi ( samme mat) vil du kunne gå ned i vekt. allikevel.. og gå en time i moderat tempo tilsvarer energiinntaket av en brødskive med pålegg ( selvsagt avhengig av temp og tyngde ) , så du bør være veldig tålmodig om du skal med i vekt med korte gåturer alene. Anonymkode: 16f04...a70
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 Personlig har det ikke funket å kun gå, dessverre. Har gått til og fra jobb (1 time hver vei) i omtrent ett år, det synes overhodet ikke på vekten. For min del går jeg kun ned i vekt hvis jeg minimerer kaloriinntaket veldig, det skal dessverre mye til før kroppen min går ned. Det vil si ekstremt lite kalorier og er vrient å opprettholde, men da går jeg ned 500g-1kg ukentlig. Anonymkode: cfbfc...374
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #6 Skrevet 4. oktober 2023 14 kg ned bare av å gå. 1 til 1.5t om dagen x 6 i uken. 4.5 mnd. Anonymkode: f46fc...a81 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #7 Skrevet 4. oktober 2023 Ja, men ikke bare pga hva aktiviteten i seg selv forbrenner. Det er mye annet som spiller inn: Å legge inn en regelmessig gåtur etter jobb frisker opp hodet, tar meg bort fra lysten å parkere meg, og bort fra fristelser. Jeg går 7-12 km alt ettersom, og det tar jo mye tid! Tid jeg ellers hadde vært inaktiv og tenkt på mat. Når jeg kommer hjem så er jeg på en måte litt omstilt i hodet. Selvfølgelig er jeg sulten, men mer sulten på ordentlig mat, ikke på snacks som jeg spiser mest av når jeg kjeder meg eller bare er sugen på noe. Og så er det litt sånn at når man har tatt den turen i surt høstvær (ergo vært god mot kroppen) så vil man mindre ødelegge alt med å trykke i trynet. Anonymkode: c0b86...a87 4 1
Majer Skrevet 4. oktober 2023 #8 Skrevet 4. oktober 2023 Absolutt. Men det spørs hvilken form du er i når du starter. Det kan både være en fordel å være i rævva form og svært god form. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #9 Skrevet 4. oktober 2023 Forbrenner du mer enn du inntar, så går du ned i vekt. Dette er svært enkelt, jeg forstår ikke helt hva du ikke forstår. Anonymkode: bca12...644 1 3
Mardina Skrevet 4. oktober 2023 #10 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg har gått ned 16 kg siden mars, kun ved å gjøre små endringer i kostholdet + turgåing hver eneste dag. Så jeg vil absolutt si at det er mulig. Jeg trives ikke på treningssenter og hater jogging intenst, så da er turgåing det som jeg driver med. Heldigvis er jeg veldig glad i å gå tur, så det er jo win-win for meg 😊 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #11 Skrevet 4. oktober 2023 Selvfølgelig går det fint. Man kan til og med sitte på rumpen. Alt handler jo bare om å spise mat mindre enn man forbrenner der alle har basalforbrenning som krever mye mer kalorier enn en rusletur. Anonymkode: 421b2...a1d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #12 Skrevet 4. oktober 2023 Synes det er lettere å gå ned i vekt av å gå, enn av å trene. Litt over en times gange i normalt(?) tempo, typ 5km/t gjør meg rolig, og ikke sulten. Trening med økt intensitet gjør meg sulten, så da går vinninga opp i spinninga mtp på vektreduksjon. Dette er min personlige erfaring. Anonymkode: 333d2...7b9 1 1 1
Fnugg Skrevet 5. oktober 2023 #13 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Noen som har det? Uten å endre matvaner/kun små endringer i kaloriinntaket. Anonymkode: 82b0f...0bf Det kommer jo helt an på hva kaloriinntaket ditt ligger på ifht ditt faktiske behov. 1
Error404 Skrevet 5. oktober 2023 #14 Skrevet 5. oktober 2023 Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner kan du sitte på rumpa hele dagen lang, og fortsatt gå ned i vekt. Jeg har gått ned 10kg mens jeg levde nesten utelukkende på burger fra McDonald's.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #15 Skrevet 5. oktober 2023 Error404 skrev (21 minutter siden): Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner kan du sitte på rumpa hele dagen lang, og fortsatt gå ned i vekt. Jeg har gått ned 10kg mens jeg levde nesten utelukkende på burger fra McDonald's. Høres ut som en oppskrift på mangelsykdom. Anonymkode: c0b86...a87 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #16 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Høres ut som en oppskrift på mangelsykdom. Anonymkode: c0b86...a87 Det er jeg ikke uenig i. Jeg brukte bare det eksempelet for å støtte under at det ikke spiller noen rolle hva man spiser, så lenge man spiser mindre enn man forbrenner. Anonymkode: 8fc45...538
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #17 Skrevet 5. oktober 2023 Ja, jeg har gått ned 30 kg med å gå tur stort sett hver dag, gjerne bratt slik at jeg får pulsen opp. Men det viktigste i vektnedgangen er maten. Spiser 3 måltider, ingen mellommåltider, kutta ut snop, energidrikk og alt ultraprossesert drittmat. Anonymkode: eabca...2ad
EmVeeJee Skrevet 6. oktober 2023 #18 Skrevet 6. oktober 2023 Ofte går det opp i opp. Man blir mer sulten av å være i bevegelse og da blir regnestykket likt som når man er inaktiv. Men kroppen fortjener å være i bevegelse da og det fungerer hvis man er bevisst på inntaket og ikke spiser mer enn før.
Alltidpå Skrevet 6. oktober 2023 #19 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg har kuttet litt i inntak (blitt flinkere til å motstå fristelser i hverdagen, byttet ut brødskiver med knekkebrød, spiser litt mindre porsjoner til middag). Går tur 1-2,5 time pr dag (kommer an på planer ellers) i hurtig gange. Jogger innimellom, men ikke så mye. Har gått ned ca tre kg på 5 uker, så er fornøyd med det. Også drikker jeg mye vann.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #20 Skrevet 6. oktober 2023 Man forbrenner jo ikke så mye, men når jeg går tur spiser jeg ihvertfall ikke da. Anonymkode: 41553...01b 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå