AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #81 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg er personlig i mot abort,samtidig så er jeg for at det må være opp til den enkelte å velge hva som er riktig for dem. Dersom jeg hadde vært gravid og kunne dø hadde det blitt en vanskelig vurdering da jeg er alenemor fra før og måtte tenkt på barnet jeg har. Så mulig jeg hadde valgt det i en slik situasjon. Men kun da. Etter voldtekt hadde jeg tenkt at det ikke var barnets feil at det ble til. Forstår at det kan være annerledes for andre. Anonymkode: 7151a...d3e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #82 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men å ta en abort ER jo å ta konsekvensene! Det er et vanskelig og vondt valg som man tar fordi man ikke er moden nok, har bra nok helse, ikke har penger, allerede har nok barn, osv. Det som derimot er uansvarlig er å føde en unge du ikke er istand til å ta vare på. Synes du det er rettferdig å la et barn vokse opp i dårlige kår bare for at moren skal lære seg en lekse? Anonymkode: e37dd...cb1 Synes mange av de tingene du lister opp her er ting som en mor har mulighet til å endre om det kom et barn til. Anonymkode: 7151a...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #83 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Abort handler ikke bare om kvinnens helse, fosteret er et menneske og har rettigheter det også. At du vil kaste mennesker i søpla sier mest om ditt menneskesyn. Anonymkode: b2f8b...faa Men fosteret er ikke er menneske, det har potensial til å bli et menneske! Anonymkode: 4819b...d1a 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #84 Skrevet 6. oktober 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): Mange adopterte barn får utmerkede liv, hvis det var det du siktet til. Ikke nødvendigvis. Dette barnet kommer til å bli hatet av moren og slektningene. Får f eks klassekamerater vite at medeleven er et resultat av voldtekt og rykter sprer seg lett, kan du selv tenke deg hvor godt denne ungen kommer til å ha det. Hvis jeg ble gravid som et resultat av seksuelt misbruk av faren min, hadde jeg aldri klart å se ungen igjen. Den hadde blitt hatet for resten av livet og hadde mest sannsynlig blitt mentalt tilbakestående. Anonymkode: e34f8...6c1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #85 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 4.10.2023 den 21.15): Det er bare vestlige det blir færre av, fordi feministene nekter å innse at selvbestemt abort fører til befolkningsnedgang i vesten. Anonymkode: b2f8b...faa Dette må være noe av det verste redpill-våset jeg noen sinne har hørt. Befolkningsnedgangen i vesten handler om at folk i vesten ikke har tid og råd til å få barn, så de som blir gravid til tross for prevensjonsmidler velger heller å ta abort enn å sette et barn til verden som de verken har tid eller råd til å ta seg av. I tillegg går fruktbarheten ned hos både menn og kvinner, så de som ønsker barn sliter mer med å få barn enn før. Eller venter for lenge, til de ikke lenger er fruktbare. Kvinner får kjeft for å bruke prevensjonsmidler, de får kjeft for å ta abort, de får kjeft for å være for kresne og gi menn for lite sex, og de får kjeft for å ha sex med flere enn et par stykker. Noen ganger får de til og med kjeft for å nekte å ha sex med menn som ikke vil bruke kondom. Kondom er det sikreste prevensjonsmidlet som finnes, så hvis menn vil unngå barn eller abort, kan de lett ta valget om å bruke kondom. Men det er jo så mye lettere å legge ansvaret over på damene, for så å dømme dem når de blir gravide og eventuelt tar abort. Dersom abort forbys vil flere ting skje; Det vil fremdeles foregå aborter rundt omkring på ymse plasser, noe som betyr at samme antall fostre som før vil dø, og i tillegg vil flere kvinner dø eller bli sterile. Flere kvinner velger å ikke ha sex utenfor etablerte forhold og en del menn kommer til å gå på veggen og i verste fall ta selvmord av mangel på sex (som går ut over psyken hos mange menn). Det kommer til å bli enda lavere befolkningsvekst om man forbyr abort, og flere kvinner og menn vil potensielt dø eller ta selvmord. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er konsekvensene av å ha sex. Har man sex, må man være forberedt på at det kan skje tenker jeg. Anonymkode: 87c3a...eaf Men da burde kanskje folk slutte å ha sex da? Eller kun ha sex et par ganger i livet når barn skal lages? Seksualhelse og frihet er jo ikke så nøye, tydeligvis. Alle, både kvinner og menn, må ta ansvar for å bruke prevensjon eller sterilisere seg om de overhodet ikke ønsker barn. Kvinner for å unngå uønsket graviditet, og menn for å unngå uønskede barn. Her har vi nok et ganske stort forbedringsområde da en del slurver med prevensjon eller legger ansvaret over på den andre parten. Men når graviditeten er et faktum pga sviktet prevensjon, voldtekt eller andre alvorlige grunner, så er abort noe som absolutt bør kunne gjennomføres uten at noen skal legge skam på valget. Vi får håpe at det en gang i fremtiden blir mulig å hente fosteret ut av mor og dyrke det videre i en kunstig livmor istedet for å ta livet av det. Da kan jo alle abortmotstanderne ta aktivt ansvar for å ta vare på disse barna og sørge for at de får vokse opp og får et greit liv. Hvis barnefar er antiabort, er jo dette en gylden mulighet til å slå flere fluer i en smekk; kvinnen slipper å gjennomføre svangerskapet og ta på seg ansvaret, og far kan betale for å få barnet dyrket frem og ta seg av barnet når det blir gammelt nok til å "fødes". Høres ikke det fantastisk ut? Det verste er at jeg er temmelig sikker på at selv de mest høylytte antiabortfolkene ville ha funnet på noen saftige unnskyldninger for å ikke støtte dette heller. Anonymkode: f07fd...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #86 Skrevet 6. oktober 2023 antikaren skrev (25 minutter siden): Det er en veldig gammel tankegang? Sex er ikke bare for å reprodusere, det er også nytelse. Det burde vært til for å fø barn, nytelse kan man skaffe på andre områder Anonymkode: d8afd...a51
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #87 Skrevet 6. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Synes mange av de tingene du lister opp her er ting som en mor har mulighet til å endre om det kom et barn til. Anonymkode: 7151a...d3e Javel? Hvordan endrer man feks at man har en kronisk sykdom? Eller at man er fattig fordi man ikke er istand til å jobbe? Eller at man har mange barn fra før av? Anonymkode: e37dd...cb1 1
Topsi Skrevet 6. oktober 2023 #88 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke nødvendigvis. Dette barnet kommer til å bli hatet av moren og slektningene. Får f eks klassekamerater vite at medeleven er et resultat av voldtekt og rykter sprer seg lett, kan du selv tenke deg hvor godt denne ungen kommer til å ha det. Hvis jeg ble gravid som et resultat av seksuelt misbruk av faren min, hadde jeg aldri klart å se ungen igjen. Den hadde blitt hatet for resten av livet og hadde mest sannsynlig blitt mentalt tilbakestående. Anonymkode: e34f8...6c1 Så fordi man ikke kan garantere at barnet får et godt liv, så skal det ikke få en sjanse i det hele tatt?
Topsi Skrevet 6. oktober 2023 #89 Skrevet 6. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dersom abort forbys vil flere ting skje; Det vil fremdeles foregå aborter rundt omkring på ymse plasser, noe som betyr at samme antall fostre som før vil dø, og i tillegg vil flere kvinner dø eller bli sterile. I Texas var fødselstalle gått opp etter abortfprbudet, noe som viser at dwt ikke dør like mange fostre, flere får leve. Men én ulovlig abort tar selvsagt like mye liv som en lovlig, derfor må andre tiltak settes i verk for å sørge for at man ikke tyr til dette . Endret 6. oktober 2023 av Topsi
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #90 Skrevet 6. oktober 2023 Topsi skrev (15 minutter siden): Men man bestemmer ikke over egen kropp, man bestemmer over en annens kropp, det er hele problemet Ved å være imot abort, prøver du å bestemme over to kropper, og ingen av dem er dine. Anonymkode: f07fd...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #91 Skrevet 6. oktober 2023 Kipling skrev (55 minutter siden): Problemet er at det 99% av tiden er kvinnen som har skapt situasjonen ved å bli gravid. Fosteret er avhengig av henne for å overleve fordi hun har skapt den situasjonen. Det å si at man har rett til å bestemme hva som skjer med egen kropp og derfor bør kunne ta abort blir som at jeg sier at jeg har rett til å bestemme over hvem som skal være båten min, så derfor er det greit å hive deg ut 5 km fra land. Det er ikke sånn det funker. Jeg har rett til å nekte deg å komme ombord, men når du først er ombord og vi er ute til sjøs, så MÅ jeg faktisk la deg bli ombord til vi er tilbake ved kaien. Hiver jeg deg ut halvveis fordi jeg ombestemte meg så havner jeg i fengsel for drap. Sist jeg sjekket måtte man ha sæd for å bli gravid, å det klarer ikke kvinner i 99% av tilfeller å få til uten en mann. Anonymkode: 4819b...d1a 1
Topsi Skrevet 6. oktober 2023 #92 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ved å være imot abort, prøver du å bestemme over to kropper, og ingen av dem er dine. Anonymkode: f07fd...0a3 Ved å være imot abort forsøker jeg å skape et samfunnn der det å drepe mennesker ikke er en akseptert løsning på sosiale problemer.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #93 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men fosteret er ikke er menneske, det har potensial til å bli et menneske! Anonymkode: 4819b...d1a Det er et menneske. Det skjer etter befruktningen. Anonymkode: b2f8b...faa
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #94 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men å ta en abort ER jo å ta konsekvensene! Det er et vanskelig og vondt valg som man tar fordi man ikke er moden nok, har bra nok helse, ikke har penger, allerede har nok barn, osv. Det som derimot er uansvarlig er å føde en unge du ikke er istand til å ta vare på. Synes du det er rettferdig å la et barn vokse opp i dårlige kår bare for at moren skal lære seg en lekse? Anonymkode: e37dd...cb1 Det er ikke konsekvensene nei. Det er den «lette» veien ut av et uansvarlig valg om å ha sex, der man vet at graviditet kan skje. Jeg sier ikke at jeg ønsker at barn skal vokse opp i dårlige kår, men jeg mener abort er misbrukt. Det finnes hundre grunner til å ikke ville beholde ett barn, men man er fortsatt ansvarlig når man har sex og graviditet oppstår. Bare for å ha sagt det før noen kommer etter meg; jeg mener på ingen måte at det å velge abort er ett lett valg, men kontra det å gå gravid og oppdra ett barn så er det det lette valget. Anonymkode: 87c3a...eaf
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #95 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er konsekvensene av å ha sex. Har man sex, må man være forberedt på at det kan skje tenker jeg. Anonymkode: 87c3a...eaf Så da kan kvinnen føde barnet og tvinge far til å ta seg av barnet 100% etter barnet er ute? Sånn far får ta konsekvensen av å ha sex liksom.. Anonymkode: 4819b...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #96 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men fosteret er ikke er menneske, det har potensial til å bli et menneske! Anonymkode: 4819b...d1a Jeg tror sjelen er der fra unnfangelse, at vi er mer enn en kropp og hjerne Anonymkode: 7151a...d3e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #97 Skrevet 6. oktober 2023 Topsi skrev (5 minutter siden): Så fordi man ikke kan garantere at barnet får et godt liv, så skal det ikke få en sjanse i det hele tatt? Leste du virkelig ikke hva jeg skrev om incest? Barnet ville blitt mentalt tilbakestående. Anonymkode: e34f8...6c1
Rhodiola Skrevet 7. oktober 2023 #98 Skrevet 7. oktober 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep, nedsettende ytringer, misbruk av AnonymBruker-funksjon, gjengivelser av eksternt innhold beskyttet av opphavsrett, avsporing, latterliggjøring, hetsende ytringer, brukerforfølgelse, krenkende ytringer og svar til slettede innlegg. Spørsmål i forbindelse med moderering besvares i Private forumhenvendelser. Rhodiola, adm.
Topsi Skrevet 7. oktober 2023 #99 Skrevet 7. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ved å være imot abort, prøver du å bestemme over to kropper, og ingen av dem er dine. Anonymkode: f07fd...0a3 La meg svare på dette igjen. Fint at du anerkjenner at fosteret har en egen kropp! Min mening er at ikke den son eier den største kroppen skal ha rett til å ta livet av den minste. Litt absurd at du anklager meg for å bestemme over fosterets kropp når du vil tillate at fosteret blir drept og jeg ønsker å hindre det Endret 7. oktober 2023 av Topsi 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #100 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 14.03): Så da kan kvinnen føde barnet og tvinge far til å ta seg av barnet 100% etter barnet er ute? Sånn far får ta konsekvensen av å ha sex liksom.. Anonymkode: 4819b...d1a Du mener heller at man skal fjerne det som skulle blitt et eget menneske med tanker og følelser bare fordi foreldrene selv gjorde noe som førte til at graviditeten oppsto? Anonymkode: 87c3a...eaf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå