AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Har induksjonstopp med integrert ventilator. Fen finner ingen plass hvordan man vasker kullfiltrene. Om det er kun rist eller om det er hele greia? Kan de vaskes i oppvaskmaskin? Noen som vet? Anonymkode: 4a817...6dd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 Man bytter vel kullfiltrene? Anonymkode: cfdc6...55e 1 1
Million Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 Kull absorberer. Det kan ikke vaskes ut. Det må byttes. Produsenten av kjøkkenventilatorer selger slike filtere løse. I alle fall gjør min produsent (Miele) det, så jeg kjøpte et par da jeg kjøpte viften. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 Det er kullfilter der jeg leier; kan jeg ikke vaske de filterene, i viften(?). Var tenkt å legge de i zalovann. Anonymkode: c4137...84e
Ost Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 Legger du kullfilter i vann mener jeg det vil oppløses. Tror jeg prøvde det en gang.. Må nok kjøpe nytt. 1 1
Puddingass Skrevet 5. oktober 2023 #6 Skrevet 5. oktober 2023 Disse kullfiltrene er i hard plast og vil absolutt ikke oppløse seg i vann. To store klosser med hvert sitt fettfilter som settes fast på ene siden. dette er ikke ventilator over koketopp, men midt mellom platene i toppen.
Million Skrevet 5. oktober 2023 #7 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er kullfilter der jeg leier; kan jeg ikke vaske de filterene, i viften(?). Var tenkt å legge de i zalovann. Anonymkode: c4137...84e Nei, som sagt er kullets egenskaper av en sånn art at den absorberer og holder på det den filtrerer. Det kan ikke vaskes ut. Kull er engangsbruk og skiftes når det er mettet av fett og slikt, eller når det har gjort jobben sin i andre sammenhenger (det kan brukes i akvariefiltere også, til å filtrere ut medisinrester i akvarievann f.eks)
Puddingass Skrevet 5. oktober 2023 #8 Skrevet 5. oktober 2023 Det som står i bruksanvisningen min er at alle deler som er i berøring med matos vaskes i oppvaskmaskin og settes lett tilbake. Men må tørkes godt først.
Puddingass Skrevet 5. oktober 2023 #9 Skrevet 5. oktober 2023 Sett filteret i oppvaskmaskinen og bruk en intensiv vaskesyklus ved maks. 70°C, uten bruk av såpe
Brunhilde Skrevet 5. oktober 2023 #10 Skrevet 5. oktober 2023 Puddingass skrev (2 timer siden): Sett filteret i oppvaskmaskinen og bruk en intensiv vaskesyklus ved maks. 70°C, uten bruk av såpe Men er det vifte med kullfilter eller vifte med avtrekk?
Million Skrevet 5. oktober 2023 #11 Skrevet 5. oktober 2023 Puddingass skrev (2 timer siden): Sett filteret i oppvaskmaskinen og bruk en intensiv vaskesyklus ved maks. 70°C, uten bruk av såpe Hvis du gadd å lese resten av det du siterer.... så gjelder ditt sitat kun en helt spesiell type langtidskullfilter, ikke alle andre. Electrolux, som du har hentet sitatet ditt fra, skriver også dette: 1. Standard kullfiltre skal skiftes ca. hver 4. måned eller oftere hvis panseret brukes intensivt. Metningen av kullfilteret skjer etter mer eller mindre langvarig bruk, avhengig av type matlaging og regelmessig rengjøring av fettfilteret. I alle fall er det nødvendig å bytte ut patronen minst hver fjerde måned. Standard kullfilter kan IKKE vaskes eller regenereres. 1
Puddingass Skrevet 5. oktober 2023 #13 Skrevet 5. oktober 2023 Brunhilde skrev (8 timer siden): Men er det vifte med kullfilter eller vifte med avtrekk? Ventilator integrert i platetopp med kullfilter
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #14 Skrevet 7. oktober 2023 Million skrev (På 5.10.2023 den 12.29): Hvis du gadd å lese resten av det du siterer.... så gjelder ditt sitat kun en helt spesiell type langtidskullfilter, ikke alle andre. Electrolux, som du har hentet sitatet ditt fra, skriver også dette: 1. Standard kullfiltre skal skiftes ca. hver 4. måned eller oftere hvis panseret brukes intensivt. Metningen av kullfilteret skjer etter mer eller mindre langvarig bruk, avhengig av type matlaging og regelmessig rengjøring av fettfilteret. I alle fall er det nødvendig å bytte ut patronen minst hver fjerde måned. Standard kullfilter kan IKKE vaskes eller regenereres. Kjøper nytt kullfilter med ujevne mellomrom, men det er altfor dyrt til at jeg gidder å skifte hver 4.måned. Anonymkode: 9ac66...805
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå