AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #21 Skrevet 5. oktober 2023 Vaksinetime er bestilt! Det var faktisk vaksinemotstandernes påstander som overbeviste meg til å få tatt den 😂 Ts Anonymkode: f5ed1...c7e 2 5
Ulrikke Skrevet 5. oktober 2023 #22 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg har tatt de to siste årene og kommer til å ta igjen i år. Er pr definisjon delvis i risikogruppe pga astma (og blir ofte skikkelig dårlig i luftveiene ved infeksjoner). Den største årsaken er imidlertid gamle foreldre, en kreftsyk, dement far som overhodet ikke bør få det, som jeg ofte er hos og hjelper, I tillegg jobber jeg med barn og har MANGE folk, barn og voksne, rundt meg hver dag, så sjansen for smitte er stor. Har ikke hatt influensa de årene jeg har tatt vaksine, det kan selvfølgelig like gjerne være tilfeldig, man får det jo gjerne med flere års mellomrom evt, men de jeg har tatt har hatt null bivirkninger for min del, og det er definitivt verdt det - for meg! Men du må vurdere selv hva du tenker er riktig for deg! 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #23 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er snakk om influensa,herregud folkens.Influensa er ikke noe stress. Anonymkode: f7bf2...33c For friske folk er det i hovedsak uproblematisk, men jeg har aldri vært så syk som de to gangene jeg VET at jeg har hatt influensa. Forkjølelse med feber er IKKE influensa... Anonymkode: e2740...113 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #24 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg skal ta! Har tatt siden jeg var gravid i 2014(overvektig og diabetes 2). Har også fire doser koronavaksine Forøvrig ikke hatt influensa hverken før eller etter og sjelden syk (ironi i det jeg sitter her sauset i forkjølelse) fjerde gangen jeg er syk siden 2018. Anonymkode: f183c...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #25 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg har tatt den hvert år i ca 15 år (er nå 28). Får ingen verdens symptomer av influensavaksinen, og jeg har heller ikke dødd av vaksinen enda for de som tror den er farlig 😅 Ikke hatt influensa heller, heldigvis. Anonymkode: 5a1dd...025 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #26 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg har tatt den årlig i omtrent 15 år siden jeg får den gratis gjennom jobb. Hadde tålt en influensa, men har ikke tid til å være slått ut i ukesvis som aleneforelder med 3 barn. Ønsker heller ikke å smitte pasienter eller andre som faktisk kan dø av influensaen. Får aldri bivirkninger og har ikke hatt influensa på disse årene. Anonymkode: 5d0c9...144 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #27 Skrevet 5. oktober 2023 Hvorfor er dere så stygge med hverandre? Det er ingen av dere som kan VITE om vaksiner er trygge eller om dere overlever sykdommen. Ingen. Anonymkode: 05f6b...965 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #28 Skrevet 5. oktober 2023 Fikk influensa som frisk og rask 25-åring i 2012. Lå med høy feber i to uker. Så fikk jeg sekundærinfeksjon med høy feber, bronkitt eller lungebetennelse, med påfølgende øyekatarr i to påfølgende uker. Jeg var virkelig nede for telling og sikker på jeg var ferdig. Aldri mer. Aldri mer hvis jeg kan hjelpe for det. Jeg tar influensavaksinen hvert år. Og det aller beste med det, er at man samler seg et arsenal av versjoner i det adaptive immunsystemet. Etter noen runder med influensavaksine, uansett hvor godt eller dårlig den treffer det året du får den, bygger forsvaret mot seinere versjoner. Da vil man med større sannsynlighet få det mildt, og ikke som min runde i 2012. Man får influensa i snitt én gang hvert tiende år, men sjeldnere jo eldre man blir fordi man har bygget immunitet. Nå er det over ti år siden sist. Da tar jeg vaksinen i år også, og krysser alt jeg har av fingre og tær for at jeg slipper unna i år og. Anonymkode: c688c...0bb 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #29 Skrevet 5. oktober 2023 Aldri hatt influensa, aldri tatt vaksine, kommer heller ikke til å ta. Vi får også tilbud på jobb. Anonymkode: 85847...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #30 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk influensa som frisk og rask 25-åring i 2012. Lå med høy feber i to uker. Så fikk jeg sekundærinfeksjon med høy feber, bronkitt eller lungebetennelse, med påfølgende øyekatarr i to påfølgende uker. Jeg var virkelig nede for telling og sikker på jeg var ferdig. Aldri mer. Aldri mer hvis jeg kan hjelpe for det. Jeg tar influensavaksinen hvert år. Og det aller beste med det, er at man samler seg et arsenal av versjoner i det adaptive immunsystemet. Etter noen runder med influensavaksine, uansett hvor godt eller dårlig den treffer det året du får den, bygger forsvaret mot seinere versjoner. Da vil man med større sannsynlighet få det mildt, og ikke som min runde i 2012. Man får influensa i snitt én gang hvert tiende år, men sjeldnere jo eldre man blir fordi man har bygget immunitet. Nå er det over ti år siden sist. Da tar jeg vaksinen i år også, og krysser alt jeg har av fingre og tær for at jeg slipper unna i år og. Anonymkode: c688c...0bb Det du opplevde var et alvorlig utbrudd av influensa og i tillegg var du ung og sprek. Det viser at svært kraftig influensa kan ramme hvem som helst og man aner ikke hvem som får det svært kraftig. Enten man er barn eller gammel. Selv var jeg så,syk med influensa da jeg var 7 år at jeg måtte på sykehus. Jeg gikk ikke i barnehagen og ble dermed ikke utsatt for virussmitte i de første viktige årene man bygger opp immunforsvaret. Så det ble en kraftig immunitetsgjeld hos meg. Var mye syk de neste årene også. Men fra ungdommen og i dag som voksen er jeg omtrent aldri syk. Har ikke hatt influensa i voksen alder, men samtidig har jeg også fått influensa vaksine gjennom jobb de siste 10 årene. Det som er litt ekkelt å tenke på er at jeg nå føler meg litt avhengig av vaksinen. På den måten at jeg vet at dersom jeg dropper vaksinen noen år, så er det større risiko for å få influnsa ekstra kraftig. Så,dette er jo litt viktig å ha i bakhodet når man vurderer vaksine. Tror de fleste har gått av vaksinepause noen år for å bygge opp immunforsvaret. Anonymkode: 863d6...00a 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #31 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg tok aldri den vaksinen før i år, er ung med har dårlig immunforsvar, en forkjølelse sitter i typ 6 uker. Har hatt influensa 2 ganger og den siste var så smertefullt at jeg har begynt å ta vaksinen. Anonymkode: 7a9ee...2da 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #32 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er dere så stygge med hverandre? Det er ingen av dere som kan VITE om vaksiner er trygge eller om dere overlever sykdommen. Ingen. Anonymkode: 05f6b...965 Jo. Vi har lang erfaring med vaksiner. Vi vet vaksiner har utryddet mange, kjipe sykdommer. Vi vet ar folk dør som fluer i fattige land som ikke har råd til vaksiner. Det er bare privilegerte idioter som ikke har fått kjenne sykdommen på kroppen og har gjort egne erfaringer som fortsatt hevder det du gjør. Tusener på tusener av barn har dødd av f.eks meslinger opp gjennom tidene. Jeg er ganske sikker på at foreldre som ikke vaksinerer barna sine mot meslinger kjapt ville endret mening den dagen barnet deres døde av sykdommen. Så lite, og så mye skal til for å endre den meningen. Det må bare ramme akkurat DEG eller DINE for at man tydeligvis skal klare å ta inn denne helt åpenbare kunnskapen. Det er et eller annet uendelig selvsentrert ved denne holdningen. Det å ikke kunne ta lærdom av annet enn akkurat hva man selv har erfart. Anonymkode: 95284...91f 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #33 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg tar ikke influensavaksine. Og jeg synes også det er tull av min svigermor, som lever som en eremitt, å ta den. Hun sutrer og klager over at hun blir så syk av å ta vaksinen.. men allikevel så gjør hun det. Og jeg lurer på hvem som skal smitte henne med influensa😂 Anonymkode: 9afcd...389 2
Tough cookie Skrevet 5. oktober 2023 #34 Skrevet 5. oktober 2023 (endret) Jeg tok influensavaksine i november i fjor, og på dag to etter vaksinen kom det en hodepine fra helvete som spredte seg nedover mot nakken, og jeg fikk dobbeltsyn når jeg så på tv for lenge. Paracet eller ibux hjalp litt en liten stund før det var like ille igjen. Fikk vite at dette var bivirkning av vaksinen og måtte prøve ut migrene medisin, og hodepinen stod på et par måneder. Aldri mer influensavaksinen😕 Endret 5. oktober 2023 av Tough cookie 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #35 Skrevet 6. oktober 2023 Har bestilt. Går på immundempende medisiner. Anonymkode: f6d2a...722 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #36 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det som er litt ekkelt å tenke på er at jeg nå føler meg litt avhengig av vaksinen. På den måten at jeg vet at dersom jeg dropper vaksinen noen år, så er det større risiko for å få influnsa ekstra kraftig. Så,dette er jo litt viktig å ha i bakhodet når man vurderer vaksine. Tror de fleste har gått av vaksinepause noen år for å bygge opp immunforsvaret. Nei 😅 Du blir ikke avhengig av vaksinen, og du får det ikke ekstra kraftig hvis du ikke tar den et år sammenlignet med å aldri ha vaksinert. En vaksinepause bygger ikke på immunforsvaret, tvert vi mot. Jeg tenker du ikke vet hvordan vaksiner virker - vaksinen sitter ikke i kroppen og bekjemper sykdommen. Vaksiner viser frem sykdommen for immunforsvaret ditt, og så forsvinner den. Det er immunforsvaret ditt som sørger for antistoffene som bekjemper sykdommen hvis du blir smittet etter vaksinen, selve vaksinen er borte for lenge siden. Vaksine = treningsleir for immunforsvaret. Anonymkode: 522bd...2ff 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #37 Skrevet 6. oktober 2023 Hvis man slipper å gå igjennom en influensaperiode så ville jeg tatt den. Anonymkode: 91ebe...c23 1
Tanuki Skrevet 6. oktober 2023 #38 Skrevet 6. oktober 2023 (endret) jeg hadde tatt vaksinen, influensa kan være skikkelig jævlig. Edit: og jeg skal ta vaksinen neste uke. Endret 6. oktober 2023 av Tanuki 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #39 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg er også blant dem som aldri har hatt influensa (merket at jeg har hatt den) eller tatt vaksinen. Jeg har planlagt at hvis jeg skulle få influensa noen gang, det vil si bli syk, vil jeg vurdere at jeg er i behov av vaksine senere. Inntil videre stoler jeg på at kroppen ordner opp selv. K60 Anonymkode: b695a...31c 1
Perelandra Skrevet 7. oktober 2023 #40 Skrevet 7. oktober 2023 Tråden er ryddet for helseskadelig innhold (vaksinemotstand) og svar til dette. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå