Gå til innhold

Slutte å ligge rundt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier alt... Men jeg klarer ikke. Tinder gjør at det plutselig er lettere å ligge med folk en å finne noen å ta en kaffe med. Føler jeg bare er i en endeløs karusell av meningsløs mus og hauger av one Night stands...  Har ikke så voldsom glede av alle liggene og vil jo helst bare slutte med det. 

Men så er mann jo full av hormoner og testosteron enda.... og hva skjer da... jo man blir kåt... finner frem telefonen... sveiper litt eller sender en snap til noen man har møtt før... og så var man liksom i gang igjen.. 

Noen som føler på det samme? Strategier for å klare å slutte mottas gjerne.

Anonymkode: bfbac...a2e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Tittelen sier alt... Men jeg klarer ikke. Tinder gjør at det plutselig er lettere å ligge med folk en å finne noen å ta en kaffe med. Føler jeg bare er i en endeløs karusell av meningsløs mus og hauger av one Night stands...  Har ikke så voldsom glede av alle liggene og vil jo helst bare slutte med det. 

Men så er mann jo full av hormoner og testosteron enda.... og hva skjer da... jo man blir kåt... finner frem telefonen... sveiper litt eller sender en snap til noen man har møtt før... og så var man liksom i gang igjen.. 

Du har et gedigent luksusproblem. Mange menn drømmer om å være like ettertraktet, jeg regner med du har veldig bra utseende siden får så lett napp hos damene.

Endret av Akkarogg
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ligg med personer du ikke kan fordra, og kun disse personene! 

Anonymkode: 957a4...75c

• Liker 1
Skrevet

Vært der før, det blir en avhengighet, og man blir fort litt kald og kynisk av all swiping og meningsløse ligg. Selv kom jeg ut av det når jeg ble forelsket, og skulle dette ikke vare, så går jeg ikke tilbake der jeg var 

Anonymkode: 74a4a...547

• Liker 2
Skrevet

Mannen min var som deg. Kun ons og seksuelle relasjoner. Mange av dem. Det som fikk han til å slutte var å møte meg. Jeg skulle også bare være et meningsløst knull (slik som han skulle være for meg), men sexen var helt himmelsk og vi møttes daglig for sex etterpå. Det utviklet seg til kjærlighet og nå har vi 3 barn og er fortsatt like betatt av hverandre. Alt annet virker meningsløst nå. 

Anonymkode: 1ddb3...d50

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ofte blir sex bedre når du blir lit kjent og vet hva din partner ønsker. Da få du bedre nytelse

Endret av feliek54
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mannen min var som deg. Kun ons og seksuelle relasjoner. Mange av dem. Det som fikk han til å slutte var å møte meg. Jeg skulle også bare være et meningsløst knull (slik som han skulle være for meg), men sexen var helt himmelsk og vi møttes daglig for sex etterpå. Det utviklet seg til kjærlighet og nå har vi 3 barn og er fortsatt like betatt av hverandre. Alt annet virker meningsløst nå. 

Har hatt magisk sex med flere jeg og,det har ingenting med kjærlighet å gjøre😂 Jeg tipper dere klaffet på meget mye annet også🙉

Anonymkode: 4ef74...674

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor må du slutte? Bare bruk kondom, så tar man ikke skade av det

Anonymkode: 3146f...b3b

Skrevet
1 hour ago, Akkarogg said:

Du har et gedigent luksusproblem. Mange menn drømmer om å være like ettertraktet, jeg regner med du har veldig bra utseende siden får så lett napp hos damene.

Tja.. vil ikke kalle det luksus og ligge med tilfeldige folk av kjedsomhet egentlig. Men samme hva man kaller problemet så skulle jeg veldig gjerne blitt kvitt det.

Veldig bra utseende har jeg nok ikke. Men ser middels pluss ut, trener og kler meg bra, og scorer nok mye mer på sosiale skills og humor enn utseende. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vært der før, det blir en avhengighet, og man blir fort litt kald og kynisk av all swiping og meningsløse ligg. Selv kom jeg ut av det når jeg ble forelsket, og skulle dette ikke vare, så går jeg ikke tilbake der jeg var 

Anonymkode: 74a4a...547

Kjenner meg igjen. Vil vel ikke si jeg er kald og kynisk. Men man blir litt fucka i hodet når det trengs omtrent like mye innsats for å få seg et knull som det gjør å bestille sushi. Litt satt på spissen... men you Get the Point ... 

Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor må du slutte? Bare bruk kondom, så tar man ikke skade av det

Anonymkode: 3146f...b3b

Bruker alltid kondom så den biten er grei. Men føler at jeg tar litt skade av det egentlig.... vi er alle forskjellig, men merker at hodet mitt ikke har helt godt av det....

• Hjerte 1
Skrevet

Filosofisk, så er det som er lett å oppnå av lite verdi. Så du vil du føle deg mer fullkommen så må du utfordre deg selv med noe som gir mer utfordring og glede enn meningsløst sex.

Hva med meningsfull sex? Prøv å oppnå det...

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde det som deg før, og likte det ikke. Man blir kald og kynisk av det. Men jeg bare kutta tvert. Det viste seg å (faktisk) være enklere enn jeg hadde trodd! Jeg lot være å matche med kvinner jeg ikke syntes så interessante ut, og planla typiske kaffedater eller "tur i parken"-dater som første date (i motsetning til motsatsen "vin hos meg"-date, som når man vil ligge). Dersom hun var interessant og vi hadde det hyggelig, ville jeg møte henne igjen, med intensjon om å bli kjent og ikke om å ligge. Tror jeg møtte kvinnen jeg nå er samboer med på tredje date etter denne metoden! (Og hun er fantastisk!)

Anonymkode: caf88...464

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja.. vil ikke kalle det luksus og ligge med tilfeldige folk av kjedsomhet egentlig. Men samme hva man kaller problemet så skulle jeg veldig gjerne blitt kvitt det.

Mye bedre enn å ligge med ingen sånn som meg. Ikke gøy å bli avvist.

Skrevet
1 hour ago, umAxa said:

Filosofisk, så er det som er lett å oppnå av lite verdi. Så du vil du føle deg mer fullkommen så må du utfordre deg selv med noe som gir mer utfordring og glede enn meningsløst sex.

Hva med meningsfull sex? Prøv å oppnå det...

Dette gir egentlig mening. Ons var også morsommere før i tiden når man måtte ut på byen, sjekke og flørte litt… for så å kanskje ende opp med å han sex. Tror faktisk det at det er så lett å matche, for så å skrive litt og føle på viben hvor det kommetrtil å ende, gjør at jeg har fått et snålt forhold til sex. Som regel når jeg møter matcher nå så vet jeg jo på forhånd at det er med hensikt å pule. Kan telle på svært få fingre de gangene det har slått feil😔.

56 minutter siden, Akkarogg said:

Mye bedre enn å ligge med ingen sånn som meg. Ikke gøy å bli avvist.

Det har du nok rett i. Jeg var jomfru langt ut i tjueårene selv og fant ikke helt ut av ting. Men fordelen er at for deg vil sex være noe spesielt når det en gang blir din tur. For meg betyr det sjelden noe lenger, bortsett fra at jeg får utløp for et fysisk behov. (Og også sørger for at kvinnen får dekket sine behov selvsagt) 

Jeg hadde det som deg før, og likte det ikke. Man blir kald og kynisk av det. Men jeg bare kutta tvert. Det viste seg å (faktisk) være enklere enn jeg hadde trodd! Jeg lot være å matche med kvinner jeg ikke syntes så interessante ut, og planla typiske kaffedater eller "tur i parken"-dater som første date (i motsetning til motsatsen "vin hos meg"-date, som når man vil ligge). Dersom hun var interessant og vi hadde det hyggelig, ville jeg møte henne igjen, med intensjon om å bli kjent og ikke om å ligge. Tror jeg møtte kvinnen jeg nå er samboer med på tredje date etter denne metoden! (Og hun er fantastisk!)

Anonymkode: caf88...464

Takk for motivasjon. Hvilke triks brukte du for å bare kutte tvert? Jeg har forsøkt å bestemme meg for det, men så går det noen dager og jeg blir kåt, og så er man i gang igjen… 🤨

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette gir egentlig mening. Ons var også morsommere før i tiden når man måtte ut på byen, sjekke og flørte litt… for så å kanskje ende opp med å han sex. Tror faktisk det at det er så lett å matche, for så å skrive litt og føle på viben hvor det kommetrtil å ende, gjør at jeg har fått et snålt forhold til sex. Som regel når jeg møter matcher nå så vet jeg jo på forhånd at det er med hensikt å pule. Kan telle på svært få fingre de gangene det har slått feil😔.

Det har du nok rett i. Jeg var jomfru langt ut i tjueårene selv og fant ikke helt ut av ting. Men fordelen er at for deg vil sex være noe spesielt når det en gang blir din tur. For meg betyr det sjelden noe lenger, bortsett fra at jeg får utløp for et fysisk behov. (Og også sørger for at kvinnen får dekket sine behov selvsagt) 

Takk for motivasjon. Hvilke triks brukte du for å bare kutte tvert? Jeg har forsøkt å bestemme meg for det, men så går det noen dager og jeg blir kåt, og så er man i gang igjen… 🤨

Er du egentlig bare kåt...eller er det en bekreftelse og  nærhet du er ute etter også?

Kåt kan du vel enkelt ta hånd om selv på noen minutter......?

Anonymkode: 0c1e0...db8

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du egentlig bare kåt...eller er det en bekreftelse og  nærhet du er ute etter også?

Kåt kan du vel enkelt ta hånd om selv på noen minutter......?

Kjenner her at du kanskje rører ved noe ubehagelig ja….. 😔 jeg vet ikke helt….  Er i alle fall kåt, men kanskje ikke bare kåt.

som sagt var jeg jomfru langt ut i tjueårene. Har alltid vært sosialt flink og morsom egentlig, men hadde noen komplexer og klarte aldri å  ta steget fra leende jenter rundt meg til å få de med meg hjem. Men så gjorde jeg noen grep og knakk noen koder for å si det sånn… nå skjønner jeg ganske fort om en jente er ute etter å ligge, og hvordan jeg skal gå frem for at det skal skje…. Kanskje det mest ligger her at jeg gang på gang må bevise for me selv at jeg faktisk har opparbeidet brukbare skills her…..? Jeg vet ikke helt, men det kan være noe i det…

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner her at du kanskje rører ved noe ubehagelig ja….. 😔 jeg vet ikke helt….  Er i alle fall kåt, men kanskje ikke bare kåt.

som sagt var jeg jomfru langt ut i tjueårene. Har alltid vært sosialt flink og morsom egentlig, men hadde noen komplexer og klarte aldri å  ta steget fra leende jenter rundt meg til å få de med meg hjem. Men så gjorde jeg noen grep og knakk noen koder for å si det sånn… nå skjønner jeg ganske fort om en jente er ute etter å ligge, og hvordan jeg skal gå frem for at det skal skje…. Kanskje det mest ligger her at jeg gang på gang må bevise for me selv at jeg faktisk har opparbeidet brukbare skills her…..? Jeg vet ikke helt, men det kan være noe i det…

Du risikerer å bli litt avstumpet følelsesmessig, som noen nevner her, og kanskje ikke like deg selv til slutt. Du får jo et litt forkvaklet syn på damer også, særlig hvis de også allerede er litt avstumpet i følelsesregisteret av for mye ligging.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har hatt magisk sex med flere jeg og,det har ingenting med kjærlighet å gjøre😂 Jeg tipper dere klaffet på meget mye annet også🙉

Anonymkode: 4ef74...674

Derfor jeg skriver «dette utviklet seg til kjærlighet». Han var ikke min type mann, så det var sexen som førte oss sammen. Hadde ikke den vært så god hadde jeg ikke kommet tilbake for mer og hadde dermed ikke blitt kjent med ham som person. Og ja, vi klaffer på alt utenom sex også  

Men når sant skal sies så har jeg aldri opplevd himmelsk sex med noen andre enn ham. God sex? Ja. Sex verdt å gjenta? Ja. Men ikke i nærheten av dette. Totalt kompatible. Like trygge, lekne og utforskende begge to. Følelsene vi fikk for hverandre bare forsterket alt dette. 15 år senere har vi fortsatt lidenskapelig sex fylt av begjær. Med tidligere partnere har lidenskapen og begjæret forsvunnet etter ganske kort tid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette hjalp meg når jeg opplevde en tom ensomhet selv om jeg nettopp hadde hatt sex med en kvinne som tre år før ville vært så uten for min liga. At den tre år yngre versjonen ville gjort grusomme ting for å bytte situasjon. Ikke la thumbnailen skremme deg vekk.

Ja til de som påpeker at det er et luksus problem. Er enig, det var verre når jeg ønsket å ikke eksistere fordi jeg var overbevist om at jeg var mindre verd enn 1 av 10, direkte var den styggeste mannen som hadde levd noen gang. Jeg hadde ihvertfall bevis på at jeg nå viste hvordan jeg skulle spille spillet, men det var også problemet, jeg gjorde dating om til et spill. Som på en måte var bra, da det å få et nei ikke betydde at jeg hadde tapt, det betydde at jeg hadde gjort en feil jeg kunne lære av. Selv den en av femti gangene hvor en kvinne var skikkelig frekk og ufin med måten hun sa nei på. Kunne jeg bruke det som ekstra motivasjon til å få med meg noen som var enda mer attraktiv å ta med forhåpentligvis slik at hun som var ufin så det.

Hvis jeg har 50 millioner kr på kontoen, og neste dag har jeg bare 5 millioner på kontoen er jeg fortsatt rik og det er et luksus problem. Men det er fortsatt et problem fordi jeg har nå eskalert måten jeg lever på. 

Det er ikke en bra situasjon å leve i for TS, fordi det kan lede til lik ståsted som incels, bare måten å komme seg dit på var anderledes, uansett er det en vei vi burde få flest menn av før flere blir upslukt av idioter som Andrew Tate.

Anonymkode: 1a722...a33

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du risikerer å bli litt avstumpet følelsesmessig, som noen nevner her, og kanskje ikke like deg selv til slutt. Du får jo et litt forkvaklet syn på damer også, særlig hvis de også allerede er litt avstumpet i følelsesregisteret av for mye ligging.

Ja mye av dette stemmer nok. Selv om jeg nok har et helt fint syn på damer tror jeg. Men dette med meningsløs ligging gjør noe med følelsesregisteret ja. 
Men er det noen som har noen gode tips til å endre seg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja mye av dette stemmer nok. Selv om jeg nok har et helt fint syn på damer tror jeg. Men dette med meningsløs ligging gjør noe med følelsesregisteret ja. 
Men er det noen som har noen gode tips til å endre seg?

Psykolog

Anonymkode: 16b07...cfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...