Gå til innhold

Kjæresten min er min eneste venn, kommer han til å bli lei av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hobby heller, men jobber med å få en, begge spør hverandre om å henge ofte. Jeg er bare redd han kommer til å bli lei av meg snart, menn: om du var den eneste vennen til dama di, hadde du gått lei eller syntes det var rart? 

Grunnen til at jeg ikke har venner er fordi jeg ikke har behov for det, holder med han, er ikke interessert i å bli kjent med folk uansett, liker meg alene. Han har sånn 3 venner også, 

Anonymkode: 3f934...346

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ørti venner (mange av dem nære), han har ingen. Har ikke blitt lei ham ennå etter 4 år.

Anonymkode: 0bdb1...2bc

• Hjerte 1
Skrevet

Faren med sånne forhold der kjæresten er dine eneste venn, er at det blir ekstra tungt hvis det blir slutt. Da har du plutselig ingen å snakke med, ringe til eller finne på ting med.

Skrevet

Han er først og fremst interessert i tilgang på kroppen din. Om du har venner eller ikke tror jeg han bryr seg veldig lite om. Med mindre kan få konsekvenser for hans tilgang på kroppen din.

Anonymkode: 9efc9...bf6

Skrevet

Håper du har jobb eller skole utenom og ikke bare klenger på ham hele tiden! 

Anonymkode: ccaa9...600

• Liker 2
Skrevet

Jeg er dame og kjæresten min er slik som deg. Ja, jeg begynner å bli veldig lei. Han henger alltid med meg og mine venninner- jeg får aldri alenetid med dem. Dessuten bringer han veldig lite impulser inn i forholdet, fordi han aldri treffer andre eller har hobbyer. Han har ingeniørjobb og går på treningsstudio tre dager i uken, eller henger han rundt mine men og følger med på alt jeg gjør. Blir lei seg om jeg prøver å finne på noe uten han.. Kort oppsummert:
Jeg blir kvelt og han blir uinteressant. 

Anonymkode: 087e8...eb8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er dame og kjæresten min er slik som deg. Ja, jeg begynner å bli veldig lei. Han henger alltid med meg og mine venninner- jeg får aldri alenetid med dem. Dessuten bringer han veldig lite impulser inn i forholdet, fordi han aldri treffer andre eller har hobbyer. Han har ingeniørjobb og går på treningsstudio tre dager i uken, ellers henger han rundt mine mben og følger med på alt jeg gjør. Blir lei seg om jeg prøver å finne på noe uten han.. Kort oppsummert:

sorry, noen skrivefeil

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er dame og kjæresten min er slik som deg. Ja, jeg begynner å bli veldig lei. Han henger alltid med meg og mine venninner- jeg får aldri alenetid med dem. Dessuten bringer han veldig lite impulser inn i forholdet, fordi han aldri treffer andre eller har hobbyer. Han har ingeniørjobb og går på treningsstudio tre dager i uken, eller henger han rundt mine men og følger med på alt jeg gjør. Blir lei seg om jeg prøver å finne på noe uten han.. Kort oppsummert:

Det høres jo veldig spesielt ut. Mener du at han henger på når du gjør ting med venninnene dine? Både hjemme og ute av huset?

Noe sånt tror jeg aldri jeg har hørt om før ...

Skrevet
1 hour ago, ti10 said:

Det høres jo veldig spesielt ut. Mener du at han henger på når du gjør ting med venninnene dine? Både hjemme og ute av huset?

Noe sånt tror jeg aldri jeg har hørt om før ...

Ja, det stemmer. Han har den forutinntatte holdning at det er vanskelig/umulig å få venner. At alle han kjenner er kjedelige og ikke vil de samme ting som han. Dessuten tør han ikke ta initiativ til folk fordi han er redd for å bli avvist. 

Skrevet

Jeg hadde syntes det var rart å være så innadvendt, ja!

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, det stemmer. Han har den forutinntatte holdning at det er vanskelig/umulig å få venner. At alle han kjenner er kjedelige og ikke vil de samme ting som han. Dessuten tør han ikke ta initiativ til folk fordi han er redd for å bli avvist. 

Vet du, da tror jeg faktisk jeg hadde tvunget ham til å kontakte noen andre for å gjøre noe, og ikke minst nektet ham å være med meg og venninnene mine.

Venninnene dine kan jo heller ikke synes det er så kult at han alltid henger på slep?

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjipt for ham. Høres ut som at frykten for å bli avvist er det styrende her, ikke at han ikke har lyst på flere venner? Og den forutinntatte holdningen blir vel bare verre med tiden, så han bør jo eksponere seg på en eller annen måte. Synd det ikke finnes sommerleirer og slikt å sende samboere til.

Jeg er kjæreste med en mann som har svært få venner. De inviterer ham med på ting med jevne mellomrom, men hvis det var opp til ham å ta initiativ ville han nok møtt dem sjeldnere (han er glad i dem, altså).

Han er ærlig på at hans sosiale behov er dekket gjennom meg (+ jobb). Jeg har ingen problemer med dette, men det er også fordi han liker og trenger sin alenetid. Jeg blir uansett ikke lei av ham, han er både interessant og morsom å være sammen med. Men han klenger ikke på meg og synes det bare er positivt at jeg møter venninner osv.

Anonymkode: 3a8e7...6e6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har ikke hobby heller, men jobber med å få en, begge spør hverandre om å henge ofte. Jeg er bare redd han kommer til å bli lei av meg snart, menn: om du var den eneste vennen til dama di, hadde du gått lei eller syntes det var rart? 

Grunnen til at jeg ikke har venner er fordi jeg ikke har behov for det, holder med han, er ikke interessert i å bli kjent med folk uansett, liker meg alene. Han har sånn 3 venner også, 

Det kommer jo ikke an på om du har venner eller ei, ts. Men hva som skjer når han ønsker å prioritere sine venner. Hva skjer om han skal på helgetur med kompisene? Om han plukker opp en ny hobby du ikke liker og ønsker å bruke torsdagene på den heller enn med deg. Hva skjer da? Synes du det er helt ok, eller føler du deg nedprioritert og gir uttrykk for det?

Og hva skjer om det skjer noe vanskelig? Om du blir syk, mister jobben eller får deg en mental knekk? Har du andre du kan bruke som støtteapparat? Er du et godt og velfungerende støtteapparat for deg selv? Eller blir kjæresten din til support mer enn kjæreste? 

Slike ting, ts, avgjør om man sliter ut menneskene rundt seg. For noen har 100 venner og ingen å dele byrder med. Går fint av det.

Anonymkode: 2a290...25e

Skrevet

Hvis dere er sammen normalt mye, så gjør det nok ikke noe. At du kombinerer det å være med han med alenetid. Men hvis du vil være med han hvert sekund i fritiden din, og klager hvis han vil være med andre, så vil det nok være problematisk

Anonymkode: 4bcba...376

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke likt å være det eneste sosiale nettverket til min kjære.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2023 den 14.46):

Hvis jeg skal være helt ærlig så hadde jeg blitt lei. Jeg hadde følt meg kvelt hvis partner ikke har noen annen sosialisering enn meg.

Anonymkode: 08ded...1b6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2023 den 16.33):

Det skjønner jeg jo godt, har du snakket med han om det? Om han må henge på deg til enhver tid så blir det fryktelig slitsomt. 

Skrevet

Spørs jo litt om mannen får gjøre ting uten deg her, som en annen skrev her aldri noe sted uten typen på slep blir jo ekstremt. Jeg regner med du alltid har vært sånn før du traff han også. Selv gift med en mann som knapt har en venn, jeg har 3 gode venner. Men mange jeg omgås med. Jeg er utadvendt han er stikk motsatt. Men jeg får dra ut med venner og gjøre sosiale ting uten han. Jeg visste jo litt at sånn var han, men for min del er ikke det så vanskelig. Oppvokst med en far som var helt lik, i tillegg til en bror. Blir ikke mye flyging ute siden jeg har barn, men engang nå og da må jeg ta en tur utenfor huset. Snakker ikke om drikking på byen, men mere en helgetur med en venninne, eller en kveld hjemme hos dem på ost, kjeks og vin. Byturer blir det mindre og mindre av. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...