AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Min far er blitt offer for kjærlighetssvindel. Det har pågått i flere år nå, men han vil ikke høre på oss, familien som ser galskapen. Han har solgt alt av verdi og tatt opp dyre kredittlån for å hjelpe denne stakkars jenta som er helt alene i Ghana. Han tror på løgnen. Min far er 83 år gammel, bor alene og klarer seg selv for det meste. Han har alltid likt å hjelpe folk, det er en måte for han å bli verdsatt på av andre. Han ser ikke at han blir utnyttet. Nå har hjelpsomheten hans gått for langt, han glemmer å ta vare på seg selv. Han er blitt veldig tynn fordi han spiser svært lite og har lite penger igjen til mat. Han får utbetalt en god alderspensjon, men kontoen er nesten tom bare noen dager senere. Det er tydelig at svindlerne vet når han får penger. Jeg har snakket med politi, lege og banken og informert om dette, men ingenting hjelper. Så lenge han er frisk så har han rett til å bruke pengene slik han vil. Med andre ord, det er fritt frem å svindle eldre mennesker. Før alt dette skjedde, så lånte jeg penger av min far for å kjøpe leilighet. Jeg betaler han hver måned, men jeg mistenker at pengene ikke går til nedbetaling av egen gjeld, men flyttes direkte til Ghana. Har noen forslag til hva som kan gjøres i denne situasjonen? Familien er ødelagt pga valgene han tar. Anonymkode: b3943...1f7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 Når han vet og er frisk nok til å skjønne, så er jo det ikke svindel lenger per definisjon. Anonymkode: 1e1ac...4fe 5
Gjest takinova Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Min far er blitt offer for kjærlighetssvindel. Det har pågått i flere år nå, men han vil ikke høre på oss, familien som ser galskapen. Han har solgt alt av verdi og tatt opp dyre kredittlån for å hjelpe denne stakkars jenta som er helt alene i Ghana. Han tror på løgnen. Min far er 83 år gammel, bor alene og klarer seg selv for det meste. Han har alltid likt å hjelpe folk, det er en måte for han å bli verdsatt på av andre. Han ser ikke at han blir utnyttet. Nå har hjelpsomheten hans gått for langt, han glemmer å ta vare på seg selv. Han er blitt veldig tynn fordi han spiser svært lite og har lite penger igjen til mat. Han får utbetalt en god alderspensjon, men kontoen er nesten tom bare noen dager senere. Det er tydelig at svindlerne vet når han får penger. Jeg har snakket med politi, lege og banken og informert om dette, men ingenting hjelper. Så lenge han er frisk så har han rett til å bruke pengene slik han vil. Med andre ord, det er fritt frem å svindle eldre mennesker. Før alt dette skjedde, så lånte jeg penger av min far for å kjøpe leilighet. Jeg betaler han hver måned, men jeg mistenker at pengene ikke går til nedbetaling av egen gjeld, men flyttes direkte til Ghana. Har noen forslag til hva som kan gjøres i denne situasjonen? Familien er ødelagt pga valgene han tar. Anonymkode: b3943...1f7 Betal ham tilbake hver mnd i kontanter, evt. sett dem på en annen konto du disponerer.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 takinova skrev (11 minutter siden): Betal ham tilbake hver mnd i kontanter, evt. sett dem på en annen konto du disponerer. Dette! Sett pengene på en annen konto, og prøv å finne nok dokumentasjon om ghana-svindleren til at du klarer å overbevise ham om at han er blitt lurt. Det er sikkert mange som blir svindlet av samme person her, kanskje det finnes noe på nettet? Anonymkode: da442...fbf
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg er delvis enig, men jeg tviler på at det er noe man kommer langt med. KG samler muligens "spesiell" gruppe mennesker, men det er særdeles mange tråder her inne som får meg til å tenke noe ala det samme - at TS burde hatt en økonomisk verge som et forsvar mot TS selv. Anonymkode: b5a49...d13
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #6 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når han vet og er frisk nok til å skjønne, så er jo det ikke svindel lenger per definisjon. Anonymkode: 1e1ac...4fe Nettopp. Det er «svindel» for ts fordi hun er redd for at det ikke blir mye igjen av arven hennes. Anonymkode: 56ac0...941
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #7 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg synes ikke dette høres ut som svindel, per def. Ja, det kan høres idiotisk ut, men så lenge man er samtykkekompetent så kan man faktisk gjøre mer eller mindre hva man ønsker med sine egne midler. Anonymkode: b5a49...d13
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #8 Skrevet 5. oktober 2023 Vis han den modige (og svært ressurssterke kvinnen) kvinnen som gikk ut på Åsted Norge å fortalte om at hun var kjærlighetsvindlet. Kanskje det gir ett lite lys til faren din Sesong 10, episode 1 av Åsted Norge https://www.tv2.no/nyheter/Åsted-norge/professor-kjaerlighetssvindlet-for-13-millioner-kroner/11631935/ eller foreslå at du og han reiser ned til der damen bor for å møte henne? Men sånn utover det, så er det minimalt TS, som du kan gjøre. Så lenge han er ved sine fulle fem, har han full råderett over egne penger. Det er surt, og det er grusomt... men det er hans penger.. Anonymkode: 15da9...300
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #9 Skrevet 5. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Vis han den modige (og svært ressurssterke kvinnen) kvinnen som gikk ut på Åsted Norge å fortalte om at hun var kjærlighetsvindlet. Kanskje det gir ett lite lys til faren din Sesong 10, episode 1 av Åsted Norge https://www.tv2.no/nyheter/Åsted-norge/professor-kjaerlighetssvindlet-for-13-millioner-kroner/11631935/ eller foreslå at du og han reiser ned til der damen bor for å møte henne? Men sånn utover det, så er det minimalt TS, som du kan gjøre. Så lenge han er ved sine fulle fem, har han full råderett over egne penger. Det er surt, og det er grusomt... men det er hans penger.. Anonymkode: 15da9...300 og selvfølgelig epsiode 2, 3 og 4 og litt av 5! Der får man se hele løpet om hvor svindelen egentlig sitter osv. Anonymkode: 15da9...300
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #10 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nettopp. Det er «svindel» for ts fordi hun er redd for at det ikke blir mye igjen av arven hennes. Anonymkode: 56ac0...941 Ja for å være bekymret for at bestefaren skal sulte eller mistenhjemmet sitt er jo ikke reellt… Anonymkode: 4d8c3...f84 1
Rhodiola Skrevet 5. oktober 2023 #11 Skrevet 5. oktober 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg