Pearl Skrevet 24. januar 2006 #1 Skrevet 24. januar 2006 Det er så vanskelig å finne det riktige merket når det gjelder ull klær til barn. Jeg skal kjøpe undertøy til en gutt på 9 år som reagerer uansett hvor mykt det er, trenger vel et annet stogg på innsiden da tenker jeg. Ellers skal jeg ha til to jenter ¨på 5 og 2 år. Da helst strømpebukse, stilongs, trøyer og body. Noen som har noe å anbefale??
Gjest HB Skrevet 24. januar 2006 #2 Skrevet 24. januar 2006 På Nøstebarn sin side står det at det anbefales en balnding av ull/silke til voksne og store barn som klær. Også fordi det er mer slitesterkt. Se siden deres her. http://www.nostebarn.no/ Jenta mi på 15 mnd. har ullundertøy (body, stillongs, sokker og strømpebukse) fra H&M, Lindex og Exit. Bogerud er vel forhandlere av Janus?!? Hilsen Lille meg
Baby Skrevet 24. januar 2006 #3 Skrevet 24. januar 2006 Cubus har faktisk noe veldig all right ull-undertøy til barn. Ull på utsiden og bommull inni.
Kame Skrevet 24. januar 2006 #4 Skrevet 24. januar 2006 Dersom barnet som reagerer, har eksem, kan det godt hende at han reagerer på Nøstebarn sin ull, de reagerer ofte på ubehandlet ull. Hvis ikke, kan jeg varmt anbefale klærne derfra.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #5 Skrevet 25. januar 2006 Hei! Ullmax har ullundertøy til barn, blant annet ullfrotté som er varmt og ikke klør (etter min erfaring). Ganske rimelig er det og! Kan f.eks bestilles herifra: http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/v...D=1098890829734
Frk Doodad Skrevet 25. januar 2006 #6 Skrevet 25. januar 2006 Janus og Safa har mye bra ullklær til barn. Strømpebuksene fra Safa er helt sjef fordi de har ribbestrikk på foten slik at de holder seg godt på og blir ikke slaskete!
Gjest Qlio Skrevet 25. januar 2006 #7 Skrevet 25. januar 2006 Barn med atopisk eksem skal ikke bruke ull inntil huden uansett. Det fremkaller utbrudd.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #8 Skrevet 25. januar 2006 Nevøene mine er store fan av ull undertøy fra janus!! Eller hva med Ulvang? Det er 100% merino ull, og klør ikke. Godt å varmt.
Pearl Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2006 Takk dere. Jo nå skal jeg ut å kjøpe ullmax til eldstemann på idrettslaget i kommunen, de har til og med tilbud på settet til 149,- (godt jeg ikke best det på nettet til 249,- + porto 79,-) Jentene tror jeg skal få prøve Janus sitt igjen. Jeg har noe som alle tre har brukt frem til 2 års alderen og det er mykt og fint. Siden ingen av de reagerer kan jeg jo prøve meg en gang til. Noen som vet om ull sokker med anti skli?? Jeg har prøvd de på Sparkjøp, men de loer forferdelig. Cubus har noen gode, men desverre uten antiskli.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #10 Skrevet 25. januar 2006 Til de små anbefales ullundertøyet fra sparkjøp. Tror det heter "Tom og Trine". Billig og finnes i flotte farger!
Gjest Qlio Skrevet 26. januar 2006 #11 Skrevet 26. januar 2006 Noen som vet om ull sokker med anti skli?? Jeg har prøvd de på Sparkjøp, men de loer forferdelig. Cubus har noen gode, men desverre uten antiskli. ← Jeg tror Ullvang sine barnesokker har antiskli.
Kame Skrevet 26. januar 2006 #13 Skrevet 26. januar 2006 Nøstebarn har også sokker med antiskli. Jeg syntes ikke den fungerte så veldig bra, da. Ellers kan du jo kjøpe antiskli og stryke på sokkene selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå