Gå til innhold

Bestille sydenreise fra Polen for å få det billigere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Leste en norsk artikkel om at man kan få en sydenreise i fellesferien til laaangt under halve prisen om man først drar til Polen (eller feks London), og deretter drar til syden derfra. Priseksempler fra artikkelen var feks 14500kr for 2voksne og 2 barn til Kreta, mens med Tui ville samme turen og på samme datoer kostet 43500kr. 

Noen som har erfaring med dette, og kan peke meg i riktig retning?

Anonymkode: 50508...ce9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo da komme deg til Polen...si familie på 4..da må dere komme dere til Oslo, ta fly derfra til Polen og så da Polen til syden.

Hva koster det da eventuelt fra dere reiser hjemmefra til Polen? Tog? Parkering? Kjøre? Bagasje? Selfølgelig er 14000 billigere rn 43000. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vurderer slikt når vi bestiller reiser. MEN når vi reiser med barn, vil jeg ikke ha så mange mellomlandinger. Og det er veldig kjipt hvis det ene flyet til f.eks. Polen blir kansellert, eller flyttet til et senere tidspunkt, og så står man der med en oppdelt reise som man ikke får refundert. Det å ha en lettvint reise, gjerne direktefly, på gunstig tidspunkt, er faktisk en veldig stor fordel når man reiser med små barn som er ganske stressende i seg selv. Det er verdt noen tusen å slippe mer stress.

Flyr jeg med en venninne kan vi godt bruke lenger tid på en reise, med mange mellomlandinger, for å spare penger. Da kan vi jo drikke øl på flyplassen og slappe av og hygge oss, ta det som en del av turen.

Anonymkode: f6d2e...8af

• Liker 2
Skrevet

Det er mye billigere å fly fra polen, og med rimelige flyruter kan du komme deg billig fra Norge og, selv med en natt i polen feks. 

Anonymkode: 8fa62...07a

• Liker 3
  • 5 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2023 den 13.59):

Hei. Leste en norsk artikkel om at man kan få en sydenreise i fellesferien til laaangt under halve prisen om man først drar til Polen (eller feks London), og deretter drar til syden derfra. Priseksempler fra artikkelen var feks 14500kr for 2voksne og 2 barn til Kreta, mens med Tui ville samme turen og på samme datoer kostet 43500kr. 

Noen som har erfaring med dette, og kan peke meg i riktig retning?

Anonymkode: 50508...ce9

Hei, jeg lurer på om du har bestilt?  Hvilken nettside kan jeg  brukte for å bestille reise? Takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spart mye ved å reise via London/Dublin. Fra hva jeg har lært ved osmose kan vpn hjelpe for å redusere priser også. 

Anonymkode: ba2d4...c03

• Liker 1
Skrevet

Hei, jeg har bodd i Polen i noen år, og vær klar over at de charterturene derfra har en helt annen standard enn i fra Norge.  Reiser du på familieferie med Ving får du stort sett 4 stjerners hoteller.  De som er billig i fra Polen 2-3 stjerner sett med norske øyne.   Du får hva du betaler for...  Og skal du klare å booke reise via de polske charterselskapene, bør du kunne grunnleggende Polsk eller få hjelp av noen som kan Polsk.  Det er heller ikke så lett å klage for deg i ettertid om ikke reisen ble som forventet.  Ikke noe norsk reisegarantifond som står bak og beskytter deg heller.  

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Lucky_Jack skrev (8 timer siden):

Hei, jeg har bodd i Polen i noen år, og vær klar over at de charterturene derfra har en helt annen standard enn i fra Norge.  Reiser du på familieferie med Ving får du stort sett 4 stjerners hoteller.  De som er billig i fra Polen 2-3 stjerner sett med norske øyne.   Du får hva du betaler for...  Og skal du klare å booke reise via de polske charterselskapene, bør du kunne grunnleggende Polsk eller få hjelp av noen som kan Polsk.  Det er heller ikke så lett å klage for deg i ettertid om ikke reisen ble som forventet.  Ikke noe norsk reisegarantifond som står bak og beskytter deg heller.  

Pluss at hvis det blir noe tull med flyreisen til Polen og du ikke rekker flyet videre, er alt tapt. 

Anonymkode: bfc1f...87d

AnonymBruker
Skrevet

Interessant, dette har jeg ikke tenkt på.

Da jeg var i USA sist og reiste litt rundt, fikk jeg tipset om at det er billigere å kjøpe innlands flybilletter der om man bruker VPN og later som man er fra USA. Det virket faktisk å stemme.

Anonymkode: b527c...864

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen væree så snill å fortelle hva VPN og Osmose er ?

Anonymkode: 4e425...a47

AnonymBruker
Skrevet

VPN - virtual privat network. Tjeneste som skjuler identiteten din på internettet, som i dette tilfellet skjuler at du handler reiser fra Norges rikeste land, 

osmose er en passiv vandring av molekyler gjennom en semigjennomtrengelig membran. I dette tilfellet brukt som idiom for å beskrive informasjon som passivt har kommet til meg uten å oppsøke det og uten at kilde kan refereres til. 

Anonymkode: ba2d4...c03

• Liker 1
Skrevet
Lucky_Jack skrev (På 17.3.2024 den 22.52):

Hvor lenge siden bodde du i Polen? Jeg kan grunnlegende polsk og det er så lett å skjekke hvilket hotellet man bestiller. Det er bare å lese tripadvisor og sammenligne stjernene på hotellene. I tillegg går det an å reise til Polen dagen før for å utforske der litt. Da rekker man garantert 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tui eller Thomas Cook (ving) fra London er iallefall mye billigere. Og ofte billig og enkelt å komme seg til London 

Og enkelt å bestille siden siden er på engelsk, også flere reisemål. 

Anonymkode: 6af32...370

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, Nicoline2 said:

Hvor lenge siden bodde du i Polen? Jeg kan grunnlegende polsk og det er så lett å skjekke hvilket hotellet man bestiller. Det er bare å lese tripadvisor og sammenligne stjernene på hotellene. I tillegg går det an å reise til Polen dagen før for å utforske der litt. Da rekker man garantert 

Hei, det er nå 6-7 år siden, Jeg er i Polen 5-7 ganger i året . Men siden du kan Polsk er det jo ikke noe problem.  Men får den gjevne nordmann er det ikke løsningen. 

Anonymkode: f4bc7...fb0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei, det er nå 6-7 år siden, Jeg er i Polen 5-7 ganger i året . Men siden du kan Polsk er det jo ikke noe problem.  Men får den gjevne nordmann er det ikke løsningen. 

Anonymkode: f4bc7...fb0

Kan du anbefale noen nettsider, som ligner på våre Tui elle Apollo? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...