dittin Skrevet 24. januar 2006 #1 Del Skrevet 24. januar 2006 hvor mange kilo har der gått opp/ned til nå. jeg gikk først ned 8 kg, men nå har jeg fått 2 av de "tilbake" igjenn. må nesten si heldigvis, jordmora begynte å bli bekymra, når jeg bare gikk nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*CHOUCHOU* Skrevet 24. januar 2006 #2 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg gikk ned 1kg de förste 3 mnd. Sa gikk jeg opp 0.5 i 4. mnd. na er jeg ikke helt sikker for jeg har ikke vaert hos legen min enda men jeg tror kanskje jeg har gatt opp 3kg til... Uff,ja,ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 24. januar 2006 #3 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg har lagt på meg omtrent en kilo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 24. januar 2006 #4 Del Skrevet 24. januar 2006 ...og jeg har lagt på meg ca 6 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 24. januar 2006 #5 Del Skrevet 24. januar 2006 ca +2kg om jeg ikke teller feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 25. januar 2006 #6 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg har lagt på meg 5 kg, er 25 + 1 i dag. Jeg bare håper jeg ikke ender opp som moren min med + 30 kg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 25. januar 2006 #7 Del Skrevet 25. januar 2006 ...og jeg har lagt på meg ca 6 kg ← Jeg også, kommer nok av kombinasjonen null kvalm og ekstrem matlyst for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 25. januar 2006 #8 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg er 20 uker i dag, og glemmte å veie meg i morges, men utfra sist veiing (lørdag) ligger jeg foreløpig på -1 kg. Eller egentlig +2kg ut fra "normal" vekten min. (Etter 3 ukers bryllupsreise med myyye mat, veide jeg litt mere enn normalen da jeg oppdaget graviditeten.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 25. januar 2006 #9 Del Skrevet 25. januar 2006 Uke 21 og foreløpig i null her, men så har jeg en del ekstra å tære på i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 1. februar 2006 #10 Del Skrevet 1. februar 2006 Gikk ned 6 kg og har nå gått opp 1 kg og er i morgen 20 uker på vei. Men har litt ekstra fra før av så jeg håper kanskje å slippe disse 20-30 kg ekstra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetpea Skrevet 6. februar 2006 #11 Del Skrevet 6. februar 2006 Har vel gått opp sånn ca 5 kg til hittil ... er i starten av uke 24 nå, så det blir vel en del kilo til opp ja!! (har dessverre fått et enormt "sjokoladesug"!! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Constance Ring Skrevet 19. februar 2006 #12 Del Skrevet 19. februar 2006 Jeg er i uke 24 og har lagt på meg 4 kg. Trodde ikke det var så mye, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 19. februar 2006 #13 Del Skrevet 19. februar 2006 Samme vektøkning som deg Constance, og vi er har jo termin nesten sammtidig. Det er nok ikke så mye det, vi er jo inne i den perioden med kraftigst vektøkning (i gjennomsnitt) så det er nå kiloene kommer.. (det er bare å stålsette seg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 20. februar 2006 #14 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg har lagt på meg to kilo til helt plutselig, siden før helga! Så nå er jeg oppe i + 4. Så mye har jeg aldri veid før i hele mitt liv! Men mer skal det vel bli. (24+2 i dag) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frost Skrevet 3. mars 2006 #15 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) hysteriske kvinnfolk sier nå jeg. Er dere virkelige så livredde for å legge på dere når dere er gravide???? Er faktisk HELT NORMALT å legge på seg mellom 8-12 kg når man er gravid. Det viktige er jo HVA man spiser, ikke hvor mye man legger på seg. Noen legger lett på seg og andre legger nesten ikke på seg noe som helst. Det må da finnes andre ting ved en graviditet som er interesante å "måle" med hverandre enn vekt oppgang...... Endret 3. mars 2006 av Frost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 3. mars 2006 #16 Del Skrevet 3. mars 2006 Men kjære deg, det er da ingen i denne tråden som forventer å ikke legge på seg noe som helst? Og mange av innleggene er jo skrevet før folk er halvveis i svangerskapet, og alle vet jo at det er i siste halvdel man legger på seg aller mest. Klart det er andre ting som er interessante å måle også, men det er nå engang sånn at man gjerne er nysgjerrig på om man selv har lagt på seg normalt mye. Er det hysterisk? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frost Skrevet 3. mars 2006 #17 Del Skrevet 3. mars 2006 ja, personlig synes jeg at generelt er gravide hysteriske når det kommer til vekt oppgang. Jeg synes det er trist at det er slik. At man ikke kan slappe mere av og nyte at kroppen endrer seg. Ikke dermed sagt at man skal drite i all sunn fornuft og kun stappe i seg usunne matvarer. Vi lever i et svært kropps fokusert samfunn, og jeg synes det er så utrolig kjipt at noe av det man fokuserer på ved et svangerskap er vekt oppgang. Så det kan godt hende at jeg ser spøkelser ved høylys dag og reagerer litt vel kraftig når det legges ut spørreundersøkelser og innlegg på gravide forum om dette teamet. Men jeg synes også det er så typisk at kvinnfolk sammenligner hverandre, og kommentarer som "jeg er i uke 25 og har HELDIGVIS bare lagt på meg 2 kg " får meg til å tenke på hva de andre som muligens har lagt på seg 8 kg..hva de føler når de leser det??!! Blir liksom litt sånn "flink-pike" mentalitet. Når man er gravid skal man bare legge på seg 5 kg, trene som bare det, jobbe like aktivt som før, gå i "kule hippe" klær og være en skinnende rosa lykke boble... ups...muligens jeg lot sinne hormonene ta litt over her....ja ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 3. mars 2006 #18 Del Skrevet 3. mars 2006 Da skjønner jeg litt bedre hva du mener. Jeg er også enig i at det kan ta litt av, og jeg er utrolig frustrert over kroppsfikseringen i samfunnet generelt. Men for min del har jeg aldri vært så fornøyd med kroppen min som nå som jeg er gravid, til tross for at den ikke samarbeider helt. Jeg lar meg rett og slett fascinere over endringene som skjer med den, også vektoppgangen, og synes det er trist at enkelte ikke fikser sin egen kropp nå som den virkelig utfører en fantastisk oppgave. Jeg blir utrolig fascinert over at jeg kan legge på meg to kilo på et par dager, og så ingenting i ukesvis, selv om jeg ikke har gjort noe annerledes i løpet av de par dagene. Jeg blir også fascinert over at magen vokser og vokser og blir stor og fast, i motsetning til ganske stor og dvask og myk, som den er til vanlig. Jeg har i utgangspunktet noen kilo for mye, og trives ikke ekstremt godt med kroppen til vanlig, den er for brei her og for tung på toppen, men nå, med struttende mage, har den plutselig blitt velproporsjonert. Og det er supert! Jeg ser ikke HELT det hysteriske ved det å for min del håpe at jeg legger på meg under 16 kilo til sammen. Gjennomsnittet er vel på rundt 12. Vel, nå ble det mye om meg her, men jeg fikk bare litt behov for å markere at jeg ikke depper over hvert et gram som ubønnhørlig sniker seg på. Da tror jeg kanskje jeg ville dempet sjokoladeinntaket noe. En annen sak er jo at de som er misfornøyde med vektoppgangen, gjerne ikke skriver så mye om det, så sånne tråder gir gjerne et skjevt bilde av hvor mye folk har lagt på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 4. mars 2006 #19 Del Skrevet 4. mars 2006 Enig med deg jeg Frost... Selv har jeg gått opp 4 kg og det tror jeg er helt passe for meg. Ingen syns vel det er hyggelig å legge på seg, men vi må jo tenke på at vi bærer et barn i magen og det å legge på seg er helt normalt. Føler også at det kan bli en sånn konkurranse om å legge på seg minst mulig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. mars 2006 #20 Del Skrevet 8. mars 2006 30+0 i dag (tror jeg), og har lagt på meg 6,5 kg. (nesten like mye som i hele forrige svangerskap) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå