Gå til innhold

Sinnsykt lammende angst og flashback

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står i helsekø aå det er sagt, også til lavterskel tilbud. Vi sliter visst alle sammen. 

Jeg hadde en oppvekst som fikk meg til å gå i lås, jeg har ikke følt annet enn frykt og angst i årevis. Så fikk jeg det endelig bedre, og følelser fra den gang kommer tilbake. Sammen med minner og opplevelser. Jeg husker plutselig helt konkrete situasjoner av mishandling eller vanvittig redsel hos meg selv som barn, og jeg klarer så vidt sjonglere det med dagens liv og virke normal. Det kan skje i køa på butikken, og jeg jobber hardt for at det ikke skal synes. Samtidig har en slik bølge av grusomhet over meg at det føles som pulsen skal sprekke hjertet. Det går over, det gjør alltid det, men det slår meg ut hver gang fysisk og psykisk. Jeg husker ikke alltid samtaler jeg har hatt og er alltid redd jeg har vært ikke omtenksom eller slem med folk, fordi jeg har alle de tunge negative følelsene selv. 

Jeg føler alt, godt vondt grusomt, jeg vet ikke om jeg kan takle å gjenoppleve alle de følelsene hvis jeg skal gå gjennom oppveksten på nyytt.

Har noen opplevd det samme og kan dele noe råd?

Anonymkode: 2edea...cec

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjorde at du ble bedre? Var det noe du gjorde eller noen omstendigheter? Jeg har ikke angst av samme grunn, men jeg har PTSD som trenger seg på med sine flashback og anfall til enhver tid. Håper du får hjelp snart!

Anonymkode: 5ef26...af7

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva gjorde at du ble bedre? Var det noe du gjorde eller noen omstendigheter? Jeg har ikke angst av samme grunn, men jeg har PTSD som trenger seg på med sine flashback og anfall til enhver tid. Håper du får hjelp snart!

Takk! Jeg gjør ikke noe spesielt, hvert anfall er som en bølge som til slutt stilner ned, eller hva jeg skal si. Det går i allefall over slik, helt til neste treffer eller det ligger litt i bakgrunnen, men verst er det jo når det kobler meg helt vekk fra alt, og tilbake i det. Får du hjelp? Trist å høre at du også plages ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har noen opplevd det samme og kan dele noe råd?

Ja. Jeg får plutselig bilder eller film i hodet av ting som skjedde meg. Rådet mitt er å gå til psykolog - men jeg ser at du står i kø allerede. Ellers vet jeg ikke, dessverre. 

Anonymkode: 4a9aa...9c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk! Jeg gjør ikke noe spesielt, hvert anfall er som en bølge som til slutt stilner ned, eller hva jeg skal si. Det går i allefall over slik, helt til neste treffer eller det ligger litt i bakgrunnen, men verst er det jo når det kobler meg helt vekk fra alt, og tilbake i det. Får du hjelp? Trist å høre at du også plages ❤️

Jeg går til DPS, og får veldig god hjelp, men det er en prosess og en reise ♥️ Jeg var veldig gira på at «nå skal jeg bli frisk» når jeg fikk hjelp, nå skal det jobbes - at vi måtte jobbe med at ting kan ta tid. Også for å ikke bli overbelastet. For noen er det rask bedring, for andre tar det år. Man må bare være tålmodig og jobbe seg gjennom det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...