Gå til innhold

Er det så vanskelig for ei ufør kvinne å få seg kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett flere tråder her inne om kvinner som er lei seg over situasjon de er i. At dem har null tro på å finne kjærligheten pga at de er uføretrygdet. Men jeg får jo ikke det helt til å stemme. Har ei venninne som har hatt flere kjærester som har vart over flere år for hver gang. Hun er bipolar og sliter endel psykisk, men på utsiden ser hun helt normal ut og er slående vakker. Hun fungerer ikke i jobb og fikk ufør for 2 år siden, før det var det AAP. 
Mennene hun blir sammen med derimot er helt alminnelige og har jobb. 

Så jeg tenker at det helt mulig å finne kjærligheten som ufør, du må bare ikke lete etter det på feil sted.

Hva er dine tanker? 

Anonymkode: 956d2...2bd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest takinova
Skrevet

Tviler på at de finner seg en mann som ikke er ufør/jobber i lavstatusyrke dog.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor de tar med uføretrygd...dette har jo ingen ting med finne kjæreste....blir som å si jeg har en rar føflekk på låret..vil jeg finne kjæreste.

Kjæreste eller partner handler jo bare om å finne en man har god kjemi med og at man forelsker seg etc... ikke hvor man er i livet 

• Nyttig 3
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke hvorfor de tar med uføretrygd...dette har jo ingen ting med finne kjæreste....blir som å si jeg har en rar føflekk på låret..vil jeg finne kjæreste.

Kjæreste eller partner handler jo bare om å finne en man har god kjemi med og at man forelsker seg etc... ikke hvor man er i livet 

Om man jobbe eller ikke er jo noe som kommer tidlig frem, evt før man vet om man har kjemi. 
Mange velger nok å droppe en tidlig om de er ufør eller har andre ting dem ikke kan leve med. Uavhengig av kjemi og følelser. 

• Liker 1
Skrevet

Det hjelper å være slående vakker.

Det er ikke jeg, men har en god psyke, er frisk, jobber, driver med veldedig arbeid, er sosial og har mye å by på.

Jeg finner heller ingen.

Anonymkode: 706f8...c38

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om man jobbe eller ikke er jo noe som kommer tidlig frem, evt før man vet om man har kjemi. 
Mange velger nok å droppe en tidlig om de er ufør eller har andre ting dem ikke kan leve med. Uavhengig av kjemi og følelser. 

Hvorfor har uføretrygd noe å si...sp da går man etter pengene da? At ol du er uføre så kanskje du har lite penger?

Mange har jo en eller annen sykdom..om det er dysleksi..adhd... etterfølger av kreft .så kan jo alle få seg kjæreste...et jo ikke sånn at om man møter noe og de sier jeg er ufør..så vil ikke den andre bli kjent...er jo ikke sånn at bare friske mennesker får kjærester 

• Liker 1
Skrevet

Kvinner kan finne partner, som regel ikke de fra øverste hylle, men helt normale menn, hvertfall hvis de er unge, pene og barnløse. 

Som ufør mann så er det nok mye vanskeligere. Vær forberedt på å dø alene med mindre du allerede hadde partner før du ble syk. 

• Liker 2
Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Hvorfor har uføretrygd noe å si...sp da går man etter pengene da? At ol du er uføre så kanskje du har lite penger?

Mange har jo en eller annen sykdom..om det er dysleksi..adhd... etterfølger av kreft .så kan jo alle få seg kjæreste...et jo ikke sånn at om man møter noe og de sier jeg er ufør..så vil ikke den andre bli kjent...er jo ikke sånn at bare friske mennesker får kjærester 

For mange er jo uføretrygd slik at man får mye dårligere råd og ikke alle ønsker det.

Skrevet
Com4t skrev (5 minutter siden):

Kvinner kan finne partner, som regel ikke de fra øverste hylle, men helt normale menn, hvertfall hvis de er unge, pene og barnløse. 

Som ufør mann så er det nok mye vanskeligere. Vær forberedt på å dø alene med mindre du allerede hadde partner før du ble syk. 

Hva er det som tilsier at en med uføretrygd vil dø først ?

Skrevet

Personlighet og sjarm er da mye viktigere enn om man jobber eller ikke. Viktigere enn utseende også. 

Men det er klart en ufør kanskje kan ha utfordringer som påvirker et samliv. Det må en også vurdere.

• Liker 2
Skrevet

Mitt inntrykk er at uføretrygdede damer får kjæreste lett som en plett 🙂

Anonymkode: 6721b...e49

• Liker 1
Skrevet
Com4t skrev (19 minutter siden):

Klarte og finne meg partner med alt du beskriver, ikke alle er så overfladiske om man først har interesse for noen. Hverken ung, ikke hverken stygg eller pen, hadde barn og var ufør. Mannen min jobber 100 prosent, jeg er da ufør.

Anonymkode: 4ba81...77e

• Liker 1
Skrevet

Ingen av de psykisk syke mennene jeg kjenner har kjæreste, mens alle kvinnene har vært i flere forhold, da gjerne med menn uten psykiske lidelser som står i full jobb. 🤔

• Liker 2
Skrevet

Utseendet er alt!

Null problem for en pen, uføretrygdet jente å finne seg noen!

Anonymkode: 03754...84c

• Nyttig 2
Skrevet

Uansett hvor syke kvinner er så har de alltid kjæreste eller mann. Mens menn må innfri masse krav, og er man syk og ufør så er man ikke ettertraktet. Kvinner trenger bare å eksistere, mens mannen må ha ting på plass. Jeg som trodde vi hadde likestilling? 🤔

Skrevet

Kvinner er ikke nødvendigvis så interessert i uføretrygdede menn. Menn bryr seg derimot ikke så mye om det.

Anonymkode: e6f14...961

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har sett flere tråder her inne om kvinner som er lei seg over situasjon de er i. At dem har null tro på å finne kjærligheten pga at de er uføretrygdet. Men jeg får jo ikke det helt til å stemme. Har ei venninne som har hatt flere kjærester som har vart over flere år for hver gang. Hun er bipolar og sliter endel psykisk, men på utsiden ser hun helt normal ut og er slående vakker. Hun fungerer ikke i jobb og fikk ufør for 2 år siden, før det var det AAP. 
Mennene hun blir sammen med derimot er helt alminnelige og har jobb. 

Så jeg tenker at det helt mulig å finne kjærligheten som ufør, du må bare ikke lete etter det på feil sted.

Hva er dine tanker? 

Tja, tror svaret er litt både/og.

På den ene siden så betyr ikke kvinnens jobb, lønn og sosioøkonomiske status så mye for menn. Kanskje heller tvert i mot for å sette det på spissen. "Reglene" (som primært er definert av kvinners forventninger til menn?) tilsier jo at kvinner dater, har one-night-stands og inngår forhold oppover. Menn kan i beste fall date sideveis, men helst nedover.  Så selve det faktum at kvinnen er uføretrygdet, og dermed har lav status og lav(ere) inntekt, er null problem for de fleste menn.

Noe annet er årsakene til at hun er uføretrygdet. Er det for eks psykiske problemer som tilsier at menn bør være skeptiske til å inngå et forhold med henne? Eller fysiske lidelser som kan vanskeliggjøre normal livsutfoldelse? Men det avhenger av selve tilstanden hennes og ikke av uføretrygden i seg selv. En yrkesaktiv kvinne med psykiske problemer kunne vært et like stort rødt flagg som en uføretrygdet.

Anonymkode: c35f9...fe2

Skrevet

Ville ikke gått for ufør. Vil ha høyt fungerende høyenergidame som kan bli med på ting.

• Liker 1
Skrevet
Fountaine skrev (26 minutter siden):

Uansett hvor syke kvinner er så har de alltid kjæreste eller mann. Mens menn må innfri masse krav, og er man syk og ufør så er man ikke ettertraktet. Kvinner trenger bare å eksistere, mens mannen må ha ting på plass. Jeg som trodde vi hadde likestilling? 🤔

Sånn er det bare. Ikke bare ift. sykdom og/eller arbeidsuførhet, men helt generelt. Kvinner stiller krav, menn blir stilt krav til. Kvinner trenger bare å møte opp, menn må prestere. Prestasjoner som skal måles og evalueres av kvinner, som skal vurdere om han har "ting på stell", dvs. at han er vellykket/rik nok og har høy nok status. Det er vel det som er "likestilling" i dagens moderne post-feministiske tindersamfunn.

Anonymkode: c35f9...fe2

• Liker 1
Skrevet

Jeg er uføretrygdet kvinne, og jeg holder meg helt unna dating. Men det er fordi jeg er så fysisk syk, at jeg tenker det beste er om jeg er singel. 

Nå ble jeg ufør da jeg var 42 år, syk da jeg var 38 år. Og før det så var jeg både pen, trente mye, jobbet, studerte, reiste og virkelig levde livet, og følte jeg hadde mye å tilby en mann. Og hadde heller ingen problemer med å finne en mann. Men nå er jeg jo virkelig på et helt annet sted.

Anonymkode: c0fd0...b23

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...