Gå til innhold

Informasjon fra bhg på facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen, privat, har en app de registrerer barna inn og ut på. Denne kan også enkelt benyttes til informasjonsformidling og bilder, men de bruker konsekvent facebook til dette likevel. Akutte/alvorlige beskjeder kommer (stort sett) på sms også, men annen info vedr barnas hverdag kommer på facebook. 

Men her i hus har bare den ene parten facebook, og må videreformidle en hver beskjed. Jeg har ytret ønske om å bruke appen i stedet, men nei, styrer lar det være opp til foreldrene og foreldrene ønsker facebook. Så da står de uten facebook på bar bakke. Andre som har vært i lik situasjon? Hvordan løste dere det med informasjon til alle parter? 

Anonymkode: bc862...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det er opp til barnehagen med å velge informasjonsflyt og at man må følge det. Kan like så godt være noen ikke kan laste ned appen. Her får vi alt på mail, og jeg bare videresender til partner. Stort sett kommer det aller viktigste på sms / ringes vi. 

Anonymkode: 9d5dd...03a

Skrevet

Du lager deg Facebook.

Du kan godt være prinsippfast å stå på ditt, men du kommer til å møte problemet mange ganger og vil alltid være den vanskelige som lager diskusjon, og som påfører andre merarbeid.

Når skolen begynner dannes foreldregrupper på Facebook. Her sendes bursdagsinvitasjoner og annet avtales. Det er på Facebook andre foreldre lettest kommer i kontakt med hverandre, via messenger og grupper. Du kan si hva du vil om at SMS bør holde, men det som skjer er at ingen gidder å sende SMS til deg i tillegg til hva de legger ut og avtaler, så faller barnet ditt litt utenfor her og der. Det burde ikke være sånn, men det er det. Du kan få skolen og mange til å tilpasse seg dine ønsker om du er sta og vanskelig nok, men uten å være samme sted som foreldregruppen og avtaler/kommunikasjon/kontakt faller barnet ditt utenfor. 

Det samme gjelder på idrett og fritidsaktiviteter. Jeg har vært lagleder i noen år, og det faller bare under enda et spesialønske fra foreldre. Noen vil ha mail, noen app, andre SMS, noen utprintet, og ikke minst helst at vi sender beskjedene i riktig samværsuke til riktig forelder. 

Altså oppsummert løses du dette ved å skaffe deg Facebook, så får du heller styre bruken av den slik du ønsker. Alternativt får partneren din ta byrden med å kommunisere alt ut til deg. Men husk at det her handler om så mye mer enn beskjeder som skal leses, men like mye om å knytte nettverk rundt barna.

Anonymkode: 50070...8f7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Løsningen her må jo bare være å lage en Facebook-profil og bare bruke den til slike ting rundt barnet. Altså følge barnehagens gruppe og i fremtiden diverse invitasjoner, foreldregrupper osv som poster over skriver om.

Veldig slitsomt for den ene forelderen som må videreformidle all info fordi den andre ikke vil ha Facebook-profil.. Snakk om å gjøre seg vanskelig liksom.

Anonymkode: 78745...39c

• Liker 3
Skrevet

Her brukes bare facebook. Appen er for dyr

Anonymkode: 6f08c...203

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Barnehagen, privat, har en app de registrerer barna inn og ut på. Denne kan også enkelt benyttes til informasjonsformidling og bilder, men de bruker konsekvent facebook til dette likevel. Akutte/alvorlige beskjeder kommer (stort sett) på sms også, men annen info vedr barnas hverdag kommer på facebook

Anonymkode: bc862...fe0

Er det lov??

Synes det er noe "skummelt" med facebook, jeg vil ikke ha profil der. Det legges ut bilder i facebookgruppa til avd min sønn går i. Hans ansikt skal ikke vises der.

Skjønner ikke vitsen med den gruppa, for lignende bilder og info om dagene legges også ut i bhgappen hvor de stemples ut, inn, melder fravær, soveliste osv.

Er det sånn at invitasjoner og alt mulig skjer i slike grupper når barna starter på skolen får jeg vel opprette profil, men kun for å være i den gruppa.

Anonymkode: 5bef7...653

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...