Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner en person som er i ferd med å gå inn i forhold med et farlig menneske. Blir faktisk småforbannet på vedkommendes dumskap og på en måte hensynsløshet ovenfor andre involverte. På den andre siden har jeg ikke lyst til å frastøte meg dette mennesket.

Hvordan snakke fornuft til en slik person? 

Anonymkode: 17d09...5ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Been there. Hun snakket stygt om ham til andre (med rette) hele tiden mens de var sammen, men klarte likevel ikke å bryte før det hadde gått halvannet år fra de offisielt ble sammen. Det var ikke fordi hun ikke ble advart på forhånd... eller ikke fikk klare tilbakemeldinger underveis. Jeg slet til slutt med empatien, selv om hun ble psykisk og seksuelt mishandlet, fordi hun bare snakket og ikke avsluttet. De bodde ikke sammen, og det var ingen stor sak å avrunde (slik jeg så det utenfra).
Hun levde likevel i et slags fåfengt håp om at han skulle kunne endre seg, noe som er helt urealistisk.
I etterkant, da bruddet kom, så skjønner jeg at hun er avhengig av å ha en form for offerrolle. At det er en del av identiteten hennes fra en vanskelig barndom, at hun må lide under noen, og slåss for å få oppmerksomhet. Den oppmerksomheten som hun tror er kjærlighet, men bare er smuler strødd for å kunne utnytte henne som selskapsdame eller elskerinne.
Hun gikk rett inn i et forhold til en samboende mann, som lovebombet henne og drev med future faking, og hun var nærmest gifteklar etter 3-4 uker. - Til han fant ut at han skulle prioritere samboeren, etter ti år som utro med hennes venninne.
Noen er bare ute etter selvdestruksjon, og er lite veiledbare.

• Liker 1
Skrevet

Men vet vedkommende om dette selv at h*n er farlig? 

Anonymkode: c516b...26d

Skrevet

Personen du kjenner må få lov til å ta egne valg så lenge mennesket er myndig og ved sine fulle fem.

Du vil aldri kunne overtale noen som har bestemt seg. La personen finne ut av det selv.

Det er dessverre sånn man lærer, man går på samme smellen, og opplever det samme.

Anonymkode: 958ea...e50

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjenner en person som er i ferd med å gå inn i forhold med et farlig menneske. Blir faktisk småforbannet på vedkommendes dumskap og på en måte hensynsløshet ovenfor andre involverte. På den andre siden har jeg ikke lyst til å frastøte meg dette mennesket.

Hvordan snakke fornuft til en slik person? 

Anonymkode: 17d09...5ba

Kan du fortelle litt mer om hvordan farlig personen er da ?

Anonymkode: 48473...8cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...