AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg vil søke om å få hundepark i området jeg bor i, men jeg finner ingen info om hvordan jeg gjør det. Jeg finner ikke noe på kommunen sin hjemmeside så lurer på om noen vet hvordan man søker om det eller har noe erfaring med det? Anonymkode: 85eb7...955
Sirah Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 Her i området var det en gruppe frivillige som gikk sammen og søkte kommunen. De fikk tildelt et lite område som kommunen eier, men må drifte det selv. Kommunen satt opp lys, men gjerder, benker osv er satt opp ved hjelp av sponsorer og dugnad. Jeg ville bare sendt en mail til kommunen og tatt det derifra. Kanskje det allerede finnes en lysløype eller lignende man kunne benyttet seg av?
Million Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 Hvis kommunen skal bruke penger på å avse en tomt til formålet, inngjerding, port og ev andre nødvendigheter, så er det nok noe som bestemmes av et eller annet kommuneråd på et møte. "Skal vi bevilge penger til dette formålet og ev hvor?" Ring kommunens sentralbord og spør når slike budsjettsaker tas opp og om man kan sende inn saker til avstemming noe sted?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 Vil bare få nevne at det noen syns er en grei beliggenhet, kan være andres nærområde hvor de bor og jeg har det slik nå for tiden. Innimellom er det en del hunder og mennesker samlet og mye bjeffing. Det må da finnes mer naturliggende områder som passer for alle og ikke inneklemt mellom hus, fjell (som gir videre ekko) og høyblokker? P.s jeg er for hundeparker og er glad i både mennesker og dyr. Anonymkode: f3bb9...46c
Pinguu96 Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 Sirah skrev (10 timer siden): Her i området var det en gruppe frivillige som gikk sammen og søkte kommunen. De fikk tildelt et lite område som kommunen eier, men må drifte det selv. Kommunen satt opp lys, men gjerder, benker osv er satt opp ved hjelp av sponsorer og dugnad. Jeg ville bare sendt en mail til kommunen og tatt det derifra. Kanskje det allerede finnes en lysløype eller lignende man kunne benyttet seg av? Det er en stor park i nærheten hvor det er båndtvang bare på den ene halvdelen. Mange bruker den til joggeturer og vi får ofte kritikk eller komentarer når vi har hunden løs selv om vi er på rett side. Syns det er tåpelig da det er stor nok plass til alle så håper det er mulig å bare sette opp et gjerdet område hvor vi kan ha hundene løse. Vurderer å bare sende en mail, men håpte det var et skjema eller noe jeg kunne sende inn 1
Pinguu96 Skrevet 4. oktober 2023 #6 Skrevet 4. oktober 2023 Million skrev (10 timer siden): Hvis kommunen skal bruke penger på å avse en tomt til formålet, inngjerding, port og ev andre nødvendigheter, så er det nok noe som bestemmes av et eller annet kommuneråd på et møte. "Skal vi bevilge penger til dette formålet og ev hvor?" Ring kommunens sentralbord og spør når slike budsjettsaker tas opp og om man kan sende inn saker til avstemming noe sted? Takk! 😊 skal prøve det
Million Skrevet 4. oktober 2023 #7 Skrevet 4. oktober 2023 Pinguu96 skrev (Akkurat nå): Takk! 😊 skal prøve det Gjør det 🙂 Og du kan gjerne ta med i henvendelsen din det eller de områdene du tror kan passe best til formålet? Dersom mange kjører bil for å komme til parken må det jo også finnes plass til en parkeringsplass ved parken, så det kan være at det trengs en ganske stor tomt totalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå