Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Hvor lang tid tar det fra man kontakter sykehuset til man får time til samtale/undersøke i forbindelse med abort? Jeg har regnet ut at jeg allerede er inne i uke 6 og vil veldig gjerne få det overstått. Er det mye ventetid? Ønsker i utgangspunktet å få det gjort hjemme, men bor et stykke unna sykehus (1,5 times biltur), så det er ikke sikkert jeg får lov til det. Noen erfaringer?

Anonymkode: c2453...1fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring ditt lokale sykehus eller der du kan ta aborten og spør når de har ledig time? Du trenger ikke gå via fastlegen, du kontakter selv sykehusets gynekologiske avdeling direkte.

Du kan selv be om abort. Du trenger ikke henvisning fra fastlege, men kan ta direkte kontakt med et sykehus som har gynekologisk avdeling. Du trenger ikke forklare sykehuset hvorfor du vil ta abort, og det er ingen krav om betenkningstid.
Skrevet

Det spørs på kapasiteten til sykehuset. Kan ta alt fra dager til uker. 

Anonymkode: 2b7ca...55a

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hei, 

Hvor lang tid tar det fra man kontakter sykehuset til man får time til samtale/undersøke i forbindelse med abort? Jeg har regnet ut at jeg allerede er inne i uke 6 og vil veldig gjerne få det overstått. Er det mye ventetid? Ønsker i utgangspunktet å få det gjort hjemme, men bor et stykke unna sykehus (1,5 times biltur), så det er ikke sikkert jeg får lov til det. Noen erfaringer?

Ring direkte til sykehuset fortløpende.. En venninne av meg tok en medisinsk abort (i uke 11) hjemme en periode hvor det var lav kapasitet ved sykehuset.. (Hun bor 5 minutter unna sykehuset da) Men siden du er i uke 6 vil jeg tro at dette går kjempefint.. Venninnen min sa også at de var snille og forståelsesfulle når hun ringte inn til de så det er ingenting å kvie seg for ❤️ 

Skrevet
Roe skrev (9 minutter siden):

Ring direkte til sykehuset fortløpende.. En venninne av meg tok en medisinsk abort (i uke 11) hjemme en periode hvor det var lav kapasitet ved sykehuset.. (Hun bor 5 minutter unna sykehuset da) Men siden du er i uke 6 vil jeg tro at dette går kjempefint.. Venninnen min sa også at de var snille og forståelsesfulle når hun ringte inn til de så det er ingenting å kvie seg for ❤️ 

Tusen takk for svar. ❤️ Hjelper mye å høre at andre.  har hatt ok opplevelser. 

Jeg ringte sykehuset og det tidligste jeg kunne få time var mandag i neste uke, så da skjer det nok i løpet av den uka. Denne uka var det for tidlig pga svangerskapsuken jeg er inni.
Siden jeg bor et stykke unna, mente damen jeg snakket med at jeg kanskje blir nødt til å gjøre det på sykehuset, men at de gjerne viste litt skjønn mtp at jeg har barn hjemme og at det er såpass tidlig i sv.skapet. 
Møtte en utrolig rolig og forståelsesfull dame som var behagelig å prate med. Håper at resten av prosessen går like fint. 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tusen takk for svar. ❤️ Hjelper mye å høre at andre.  har hatt ok opplevelser. 

Jeg ringte sykehuset og det tidligste jeg kunne få time var mandag i neste uke, så da skjer det nok i løpet av den uka. Denne uka var det for tidlig pga svangerskapsuken jeg er inni.
Siden jeg bor et stykke unna, mente damen jeg snakket med at jeg kanskje blir nødt til å gjøre det på sykehuset, men at de gjerne viste litt skjønn mtp at jeg har barn hjemme og at det er såpass tidlig i sv.skapet. 
Møtte en utrolig rolig og forståelsesfull dame som var behagelig å prate med. Håper at resten av prosessen går like fint. 

Lykke til. 

Anonymkode: 2b7ca...55a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...